AnonymBruker Skrevet i går, 11:33 #1 Del Skrevet i går, 11:33 For de som har Gjensidige forsikring, så er kundeutbytte nå klart. Om du går inn og bekrefter kontonummer, kommer utbetalingen tidligere. Hvis ikke kommer det i slutten av juni. https://www.gjensidige.no/kundefordeler/kundeutbytte Sitat I år får kundene våre utbetalt 11,1 % av det de betalte for skadeforsikringene sine i 2024. Anonymkode: 4d715...7a4 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:44 #2 Del Skrevet i går, 12:44 Det var nyttig. Takk!🙏 Anonymkode: 54069...d39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:07 #3 Del Skrevet i går, 14:07 Jeg likte dette prinsippet før. Så gikk det opp for meg at jeg sparte over 20% på å flytte alle forsikringene.. Går glipp av den lille gleden av å "spare", men i det store bildet er nok dette bedre Men som skattepengene som ev. er til overs, alltid fint å få penger tilbake. Anonymkode: d40ef...723 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:20 #4 Del Skrevet i går, 14:20 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg likte dette prinsippet før. Så gikk det opp for meg at jeg sparte over 20% på å flytte alle forsikringene.. Går glipp av den lille gleden av å "spare", men i det store bildet er nok dette bedre Men som skattepengene som ev. er til overs, alltid fint å få penger tilbake. Anonymkode: d40ef...723 Fint for deg. Jeg sjekker stadig forsikringspremien min andre steder, og ingen kan matche prisen på de forsikringene jeg har selv før kundeutbyttet. Anonymkode: 4d715...7a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:53 #5 Del Skrevet i går, 14:53 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Fint for deg. Jeg sjekker stadig forsikringspremien min andre steder, og ingen kan matche prisen på de forsikringene jeg har selv før kundeutbyttet. Anonymkode: 4d715...7a4 Joda, flere kan matche dem. Det handler om tidsbruk. Anonymkode: b9ce7...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:43 #6 Del Skrevet i går, 15:43 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Joda, flere kan matche dem. Det handler om tidsbruk. Anonymkode: b9ce7...106 Hvilke selskaper er det som kan matche dem? Jeg spør fordi jeg har lett og ikke funnet noen. Anonymkode: 00865...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:52 #7 Del Skrevet i går, 16:52 Bruker Storebrand, og de ligger en del lavere enn Tryg og Gjensidige på de samme dekningene. Sjekker ca en gang i året og Storebrand er alltid billigst (selv etter kundeutbytte på Gjensidige) Anonymkode: 40435...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:05 #8 Del Skrevet i går, 17:05 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Joda, flere kan matche dem. Det handler om tidsbruk. Anonymkode: b9ce7...106 Alltid så herlig med besserwissere 😎 Anonymkode: 4d715...7a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:45 #9 Del Skrevet i går, 17:45 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Alltid så herlig med besserwissere 😎 Anonymkode: 4d715...7a4 Som i tillegg vet hva de snakker om pga erfaring. Anonymkode: b9ce7...106 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bare innom en tur Skrevet i går, 17:57 #10 Del Skrevet i går, 17:57 Kundeutbyttet er skattepliktig inntekt. Man hadde kommet bedre ut av det om forsikringen hadde vært 11,1% lavere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:08 #11 Del Skrevet i går, 18:08 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilke selskaper er det som kan matche dem? Jeg spør fordi jeg har lett og ikke funnet noen. Anonymkode: 00865...378 Hadde Gjensidige i mange år, byttet til Yets som senere gikk inn til Storebrand(?), nå har jeg Ibis. De store kontakter meg stadig, og er tusenvis av kroner dyrere i året. Selv med samlerabatt og medlemskap både her og der. Anonymkode: 3e1bc...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:23 #12 Del Skrevet i går, 19:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde Gjensidige i mange år, byttet til Yets som senere gikk inn til Storebrand(?), nå har jeg Ibis. De store kontakter meg stadig, og er tusenvis av kroner dyrere i året. Selv med samlerabatt og medlemskap både her og der. Anonymkode: 3e1bc...f23 Takk for tips. Har aldri hørt om Ibis før. Hvordan er kundeservicen? Er de lett å få tak i, hyggelige, og utbetaler uten å krangle? Det er egentlig viktigere enn pris. Og har du erfaring med reiseforsikringen? Er de flinke til å hjelpe deg om du trenger hjelp i utlandet? Anonymkode: 00865...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:33 #13 Del Skrevet i går, 19:33 Takk. Det hadde som andre skriver vært bedre om forsikringen var tilsvarende billigere ved betaling, enn at man "får igjen på forsikringen" og i tillegg skattbart. Men alle monner drar, mens man venter på feriepengene. Som jeg også synes er en unødvendig form for tvungen sparing der man heller kunne fått pengene med en gang. Anonymkode: 2866f...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:38 #14 Del Skrevet i går, 19:38 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg likte dette prinsippet før. Så gikk det opp for meg at jeg sparte over 20% på å flytte alle forsikringene.. Går glipp av den lille gleden av å "spare", men i det store bildet er nok dette bedre Men som skattepengene som ev. er til overs, alltid fint å få penger tilbake. Anonymkode: d40ef...723 Jeg får ikke flyttet de forsikringene jeg har her, så fint å få noe tilbake da. Bare synd at man må skatte av det... Anonymkode: 034ff...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:45 #15 Del Skrevet i går, 19:45 Jeg sjekker pris på forsikringer hvert år og Gjensidige kommer best ut for mine forsikringsbehov i hvert fall. Dessuten går jeg i pluss på forsikringene uansett, etter x-antall skadesaker i årenes løp. Anonymkode: 7b0d0...2ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:42 #16 Del Skrevet i går, 22:42 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvilke selskaper er det som kan matche dem? Jeg spør fordi jeg har lett og ikke funnet noen. Anonymkode: 00865...378 Du må ta personlig kontakt med dem. De fleste selskaper matcer eller går under det du har. Anonymkode: b9ce7...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 18 timer siden #17 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for tips. Har aldri hørt om Ibis før. Hvordan er kundeservicen? Er de lett å få tak i, hyggelige, og utbetaler uten å krangle? Det er egentlig viktigere enn pris. Og har du erfaring med reiseforsikringen? Er de flinke til å hjelpe deg om du trenger hjelp i utlandet? Anonymkode: 00865...378 Dette! Jeg betaler gladelig noen kroner ekstra for et selskap der jeg VET jeg får det jeg trenger uten å måtte krangle. For meg er Gjensidige faktisk billigst gjennom avtaler i fagforeningen, men jeg har i tillegg hatt uvurderlig god hjelp i noen saker, så jeg vet de fungerer. Har hatt tilsvarende dårlig erfaring med et annet selskap, så jeg vet at pris absolutt ikke er alt når det gjelder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #18 Del Skrevet 17 timer siden Byttet fra Gjensidige, for "kundeutbyttet" utgjorde hva jeg sparte på 3 mnd hos nåværende. Fint med par ekstra tusen nå som "lojalitetsgave" mot sommeren men... Anonymkode: 8dc30...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #19 Del Skrevet 16 timer siden Angelheart2 skrev (1 time siden): Dette! Jeg betaler gladelig noen kroner ekstra for et selskap der jeg VET jeg får det jeg trenger uten å måtte krangle. For meg er Gjensidige faktisk billigst gjennom avtaler i fagforeningen, men jeg har i tillegg hatt uvurderlig god hjelp i noen saker, så jeg vet de fungerer. Har hatt tilsvarende dårlig erfaring med et annet selskap, så jeg vet at pris absolutt ikke er alt når det gjelder. Jeg har inntrykk av at det kommer veldig an på hvilken saksbehandler man får. Jeg fikk null hjelp da jeg satt fast i utlandet etter kanselleringer. De forsto knapt norsk de jeg snakket med (var dansker). Da jeg kom meg hjem for egen regning fikk jeg først beskjed om at jeg ikke hadde krav på noe, men senere kom en annen saksbehandler og ordnet alt. Var glad jeg tok den ekstra telefonen. Så det kan hende man må krangle, også med Gjensidige. Det viktigste er å vite hvilke rettigheter man har, og stå på sitt. Anonymkode: 2866f...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå