Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søkte på en sommerjobb som jeg virkelig har lyst på med frist 30 april. Har enda ikke hørt noe tilbake. Er det da innafor å spørre angående status, eller er jeg nok uaktuell og det vill virke masete?

Anonymkode: 0ca9a...f6b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vil som oftest virke masete. Sommerjobb har jeg lite erfaring med, men ansettelsesprosesser kan være langtekklige, særlig i det offentlige. Jeg vil dog tro at sommerjobb er enklere, men det er bare 20. og vi har hatt i affal en røddag?

Jeg ville vurdert å sende en SMS eller mail, ev. latt være. Vil de ha deg, hører du noe, og hvis du aldri får svar, så var du ikke aktuell. Kjedelig å gå sånn og vente er det likevel!

Anonymkode: b7dd2...067

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er masete. Du blir kalt inn på intervju dersom du er aktuell for stillingen

Anonymkode: 20f10...6e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lang tid etter fristen, og så tett opp mot sommer og oppstart, så synes jeg det er greit å sende en mail å spørre hvordan prosessen ligger an.

Anonymkode: 45863...4d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lang tid etter fristen, og så tett opp mot sommer og oppstart, så synes jeg det er greit å sende en mail å spørre hvordan prosessen ligger an.

Det vil likevel være masete. Men noen ganger er det greit å være masete.

Jeg tror bare ikke det i praksis gjør noe forskjell, utover å kanskje få bekreftet at man ikke er aktuell. Det vil i hvert fall neppe påvirke prosessen positivt for arbeidsgiveren, men det vil mulig gi mer ro for TS.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke masete. Viser bare at du er veldig motivert for jobben. Skulle jeg ansatt noen ville jeg heller ansatt de som maste. Så vet jeg de virkelig vil ha jobben. 

Anonymkode: 27378...bf0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det vil likevel være masete. Men noen ganger er det greit å være masete.

Jeg tror bare ikke det i praksis gjør noe forskjell, utover å kanskje få bekreftet at man ikke er aktuell. Det vil i hvert fall neppe påvirke prosessen positivt for arbeidsgiveren, men det vil mulig gi mer ro for TS.

Da er vi uenig. Jeg anser ikke mail fra søkere med ett enkelt spørsmål som masete. Hadde det vært noen dager siden fristen ja, men ikke tre uker. Vi har forståelse for at de som søker hos oss vil vite om de skal være litt mer tålmodig eller takke ja andre steder når det gjelder sånne type midlertidige stillinger. Noen ganger bruker vi litt ekstra tid for å få kabalen til å gå opp, men vi skjønner at de som har søkt også har en kabel som skal gå opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...