AnonymBruker Skrevet 20. mai #1 Skrevet 20. mai Ser på Navs nettside at jeg har litt over 2,7 millioner i pensjonsbeholdning. Er det bra eller dårlig når man er 50 år og har årslønn på ca. 630 000 kr? Anonymkode: db948...bf1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #2 Skrevet 20. mai Hva får du pr år da? Når du går av med pensjon. Jeg går ned til ca halve årslønnen min no. Det har jeg ikke lyst til. Lyst å reise og kose meg når jeg blir eldre også. Så jeg sparer en del for at jeg skal kan gjør det. Og dør jeg tidlig så får ungene mine det. Anonymkode: 663d6...b04
AnonymBruker Skrevet 20. mai #3 Skrevet 20. mai Er dette pensjonsbeholdning kun fra arbeidsgiver, eller inkludert egen sparing + folketrygd? Anonymkode: 19a3f...7a6
AnonymBruker Skrevet 20. mai #4 Skrevet 20. mai Jeg håper på å leve til jeg er ca 95, det vil si at jeg er uten lønn i ca 30 år. Mitt mål er å ha 25 mill ved pensjonsalder. Startet sparing da jeg var 35 år, og er nå 50, med 9 mill i sparing, og nedbetalt bolig med verdi på ca 15 mill. Anonymkode: bdd28...2e4
AnonymBruker Skrevet 20. mai #5 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hva får du pr år da? Når du går av med pensjon. Jeg går ned til ca halve årslønnen min no. Det har jeg ikke lyst til. Lyst å reise og kose meg når jeg blir eldre også. Så jeg sparer en del for at jeg skal kan gjør det. Og dør jeg tidlig så får ungene mine det. Anonymkode: 663d6...b04 Ifølge pensjonskalkulatoren på Nav.no, får jeg alderspensjon på ca. 283.000 kr. Anonymkode: db948...bf1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #6 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ifølge pensjonskalkulatoren på Nav.no, får jeg alderspensjon på ca. 283.000 kr. Anonymkode: db948...bf1 Ja hvis du klarer å leve av det så. Jeg klarer ikke det. Jeg synes jeg får lite og jeg er på 450 000 no. Ønsker ikke å endre min leve standar. Og jeg bygger meg et hus no som jeg kan bli gammel i. Sånn at alt er tilrettelagt der. Håper at jeg får til å være nogenlunde gjeldfri innen jeg går av. Anonymkode: 663d6...b04
AnonymBruker Skrevet 20. mai #7 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser på Navs nettside at jeg har litt over 2,7 millioner i pensjonsbeholdning. Er det bra eller dårlig når man er 50 år og har årslønn på ca. 630 000 kr? Anonymkode: db948...bf1 Det er beholdningen din i folketrygden? Den er jo isåfall ikke bra eller dårlig, den er jo det den er gitt din inntekt... Jeg er 45 år og har 3,2 millioner, men har høyere lønn enn deg. Du bør sjekke hva du har av tjenstenpensjon og evt. privat pensjonssparing for å få et bedre bilde av hva totalpensjonen blir. Bruk f.eks. www.norskpensjon.no. Anonymkode: 4472e...7f4
AnonymBruker Skrevet 20. mai #8 Skrevet 20. mai nå er du 50, så du skal "spare i NAV" i 17 år til, de aller fleste er ikke klar over hvor lite de er i pensjon fr det offentlig når de blir pensjonister. annbfaler alle å spare på egen hånd i fond eller IPS elle andre ordninger jeg er 60 og min beholdning er på nesten 7 mil, det gir meg en pensjon på 420 000.- jeg har spart opp så jeg dobler dette, jeg har spart privat 10 % av lønn siden midten av 20 årene, mest i IPS, men 40% i rentefond ( var akjefond til jeg var 55). Anonymkode: 06ea1...ad1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #9 Skrevet 20. mai Jeg kommer til å ha ca 6 mill i sparing + pensjon og nedbetalt bolig når jeg går av. Boligen er verdt 12-15 mill, men så må jeg nok kjøpe en lettstelt leilighet når jeg runder 60😆 Jeg lever nøkternt og har ikke tenkt å “ta løst” som pensjonist heller, men vil gjerne ha råd til tannlege og strømrekningen🙃 Anonymkode: 30745...1f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå