AnonymBruker Skrevet 20. mai #1 Skrevet 20. mai Jeg synes det er så flaut. Vi har barn og alle er på sosiale medier, og eksen og hans nye flamme flasher helt ekstremt. Selfier, "sexy" poses, bikinibilder. Hun er veldig opptatt av å vise seg frem, og poster også bilder av barnet vårt i samme suppa, uten å spørre. Eksen er en selvopptatt person og glad i å skryte av seg selv, så de to er en himmelsk match. Sjelevenner helt garantert. så han er med på det, og bryr seg ikke at ungene får bildene sine spredd ut på nett. JEg lurer litt på hva som skjer i hodet på folk som er sånn? Blir dere ikke litt flau? Det er jo veldig tydelig at man bare vil vise seg frem liksom? Anonymkode: ebfdc...18b 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #2 Skrevet 20. mai Jeg synes overhodet ikke slik oppførsel er greit! Det er flaut på deres vegne! Huff, jeg synes ikke det er greit at de drar barna med på dette. Vet ikke om det går an å snakke med mannen din, men virker som de er så blåst i hodet, at det ikke hjelper noe i det hele tatt Anonymkode: 392ad...197 5
AnonymBruker Skrevet 20. mai #3 Skrevet 20. mai Be om at barna holdes utenfor, for barnas skyld. Disse bildene ligger jo der for evig nå, og unger finner hverandre lett på nettet. Blir veldig flaut for hvis klassekameratene finner de på et puppebilde med stemora si. Ellers ser jeg ikke poenget med å følge eksen på sosiale medier. Hvorfor sletter du han bare ikke? Legger folk fremdeles ut private familiebilder på Facebook osv? Det er ikke vanskelig å unngå disse bildene hvis du ikke vil se de. Slett, blokker, ferdig. Anonymkode: cbee0...a54 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai #4 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Be om at barna holdes utenfor, for barnas skyld. Disse bildene ligger jo der for evig nå, og unger finner hverandre lett på nettet. Blir veldig flaut for hvis klassekameratene finner de på et puppebilde med stemora si. Ellers ser jeg ikke poenget med å følge eksen på sosiale medier. Hvorfor sletter du han bare ikke? Legger folk fremdeles ut private familiebilder på Facebook osv? Det er ikke vanskelig å unngå disse bildene hvis du ikke vil se de. Slett, blokker, ferdig. Anonymkode: cbee0...a54 Det handler nok ikke bare om at hun ikke vil se dem.... Bilder av barna vil jo fortsette å bli delt, selv om TS blokker. Da er det bedre å se hvilke bilder som blir lagt ut, i tilfelle ting går langt over streken! Anonymkode: 392ad...197 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai #5 Skrevet 20. mai Jeg fikk stoppet en del av eksponeringen av barnet. Hun har nå ikke lov å poste bilder av vårt barn. Hadde jeg ikke vært FB venn med eksen på FB, så hadde jeg jo ikke merket hva hun gjorde. For jeg følger jo ikke henne, eller er venn med henne. Men hun har helt åpen profil. Så folk ser jo alt. Og hun tagger også hvor hun er, kjente plasser, slik at den åpne hennes blir tilgjengelig for alle som også er der eller har vært der. Så kan alle gå inn og se på hennes bikinibilder, og finne bilder av barna også. Anonymkode: ebfdc...18b
AnonymBruker Skrevet 20. mai #6 Skrevet 20. mai Jeg har bare vært inne og sett et par ganger,🤢 men tenkte jeg skulle gå å se nå hva som faktisk ligger åpent ute... Anonymkode: ebfdc...18b
AnonymBruker Skrevet 20. mai #7 Skrevet 20. mai Be dem ikke legge ut barnet, resten er ikke din sak lenger. Anonymkode: ef5e3...69d 1 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai #8 Skrevet 20. mai Nei nei. Jeg får bare litt sjokk her nå. Det ligger så ekstremt mye bikinibilder åpent ute på hennes profil, fant også bilder hun har tatt av andre i gjennomsiktige klær og postet. Det er altså bikini og kropp og så massevis av bilder av barnet hennes og dama har opp mot 1000 venner og åpen profil. 🙈 At hun har postet bilder av mitt barn er rett og slett helt krise. Jeg har jo tenkt at jeg er litt streng. At det er dumt gjort å være så bestemt på at hun ikke får poste bilder av barnet vårt. Men når jeg ser hva slags ting hun har postet før og at hun i aller mest sannsynlighet vil fortsette å poste bikinibilder, så kjenner jeg at jeg er 100% sikker på at jeg ikke vil ha bilder av barnet mitt eksponert av henne. Anonymkode: ebfdc...18b 1
MiominMio Skrevet 20. mai #9 Skrevet 20. mai Barnet er no no , men hva de legger ut ellers er ikke din sak så akkurat det ville jeg ikke brukt energi på. Men vær tydelig at barnet IKKE skal legges ut på SoMe.
AnonymBruker Skrevet 20. mai #11 Skrevet 20. mai De er forelsket i hverandre og seg selv Anonymkode: d71cb...3c9
AnonymBruker Skrevet 20. mai #12 Skrevet 20. mai Hvis du og barnefaren har delt foreldreansvar, er det dermed lov for både han og folk som har fått tillatelse fra ham å legge ut bilder av barnet. Dersom dere ikke har felles foreldreansvar, men du har det alene, er det du som må si ja til at andre legger ut bilder av barnet ditt. Det å legge ut bilder av andre uten tillatelse, er ulovlig etter åndsverkloven § 104. Denne paragrafen sier at det er ulovlig å legge ut bilder av noen uten samtykke fra den som er avbildet. Dermed kan ikke noen legge ut bilder av en annen uten dens samtykke. I tilfellet der den avbildede er et barn, må foreldrene samtykke. I åndsverkloven § 79 står det at brudd på § 104 kan straffes med bot eller fengsel i inntil 1 år. https://www.ung.no/oss/508489 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2018-06-15-40/KAPITTEL_8#§104 Anonymkode: 87ecb...703
AnonymBruker Skrevet 20. mai #13 Skrevet 20. mai Hvordan er dette din business? Pass på deg selv du Anonymkode: a75ad...99e
AnonymBruker Skrevet 20. mai #14 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan er dette din business? Pass på deg selv du Anonymkode: a75ad...99e Jada. 🙈 uff.... Anonymkode: ebfdc...18b
AnonymBruker Skrevet 20. mai #15 Skrevet 20. mai Sånn ca 10 år siden, da ungene gikk på barneskolen, måtte jeg bli mer med på Facebook. Helledussan! Der var det trutebilder på mange av de andre mødrene. Bikini ikke så vanlig, men stylet, sexy, kyssemunn. Jeg var helt sjokka. Sikkert for at jeg har levd under en stein, men det var litt sjokk for systemet, det må jeg si. Og ja, det er drit flaut! Anonymkode: 19685...db0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå