Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Noen her som har hatt eksamen i KKK? Dette gjelder barnehagelærerutdanning 2.året.

Hvordan valgte du å gjennomføre? Hva gikk oppgaven ut på og hva slags karakter fikk du?

Trenger inspirasjon! :D :D

På forhånd takk <3

Anonymkode: d6605...d8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, omg.  Kaller de virkelig faget for KKK?🤦‍♀️

Anonymkode: bb041...844

• Liker 13
Skrevet

Ku Klux Klan...

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, Kunst, kultur og kreativitet. Men ganske komisk ja! haha!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde 2 delt eksamen. Første del var en gruppeeksamen der vi skulle lage en liten forestilling/anslag vi kunne gjort i en barnehage. Vi dramatiserte en barnesang, men skrev den om, og gjorde den til vår egen. Hadde egne kostymer vi lagde og en sang. Vi spilte og instrumenter. Sånn at vi dro inn alt fra forming, musikk/sang og drama. Vi spilte ukulele og trommer. Her fikk vi en A. 

Del 2 var skriftlig. Der man skrev 1500 ord om hvordan man dro inn både musikk, forming og drama. Pluss 1000ord om hvordan  vi løste eksamen og hva slags anslag vi la for å ta det videre  

Fikk A på begge delene. Husker desverre ikke eksakt oppgaveneskrivelsen, men tror det var noen elementer vi måtte ha. Mulig en liste med kjente barnesanger  vi skulle ta utgangspunkt i. Vi tok utgangspunkt i lille Petter edderkopp

Anonymkode: bed88...e50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Heller historieløst, hvis universitetene virkelig bruker denne forkortelsen! Jøss, det hadde jeg aldri gjort.  🙈 Hvorfor ikke bare lage et emne som heter NS med det samme? 

Anonymkode: 840d1...a45

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet om flere som kaller det Kukukre, men vet ikke om jeg syns det er noe bedre 😂

Anonymkode: 8da64...a3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke egentlig…

Det sier mer om hvor lite oppegående man er på et fagområde, når man lar det passere uten å reagere. 

Anonymkode: 8731f...a1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Vet om flere som kaller det Kukukre, men vet ikke om jeg syns det er noe bedre 😂

Nei, det synes du vel ikke…

🙄

FYI, det er MYE bedre.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Komisk!? Det er jo det motsatte, det er rett og slett ufint og tragisk! Ku Klux Klan har en skammelig historie, og var kjent som KKK. De hengte folk og slepte ofrene sine levende etter seg i tau fra hesten som sprang, bare fordi ofrene var fargede.

De som fant opp den forkortelsen av faget burde skamme seg. Har de ingen peiling på historie!?

Anonymkode: 18bcb...139

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Komisk!? Det er jo det motsatte, det er rett og slett ufint og tragisk! Ku Klux Klan har en skammelig historie, og var kjent som KKK. De hengte folk og slepte ofrene sine levende etter seg i tau fra hesten som sprang, bare fordi ofrene var fargede.

De som fant opp den forkortelsen av faget burde skamme seg. Har de ingen peiling på historie!?

Du snakker om fortid, som om dette ikke eksisterer i dag. Jo det gjør det.

Selv da jeg vokste opp var det et barn som fikk snøballer med stein inni, i en bygd i Norge. Hun fortalte at de som kastet dette på henne var fra Ku Klux Klan. Jeg ser ikke bort fra at hun kan ha hatt rett i det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du snakker om fortid, som om dette ikke eksisterer i dag. Jo det gjør det.

Selv da jeg vokste opp var det et barn som fikk snøballer med stein inni, i en bygd i Norge. Hun fortalte at de som kastet dette på henne var fra Ku Klux Klan. Jeg ser ikke bort fra at hun kan ha hatt rett i det. 

Det er litt forskjell på snøballer og å bli hengt opp etter halsen i et tau og dø av det, eller å bli bundet med tau og slept levende etter en galopperende hest og andre dødelige mishandlingsmetoder.

Jeg har aldri lest et knyst i noe media om at selve Ku Klux Klan skulle ha noen "branch" i Norge. 

At et barn forteller deg det, sier jo litt. Det var med all sannsynlighet bare en skrøne hun synes gjorde det hele mer oppsiktsvekkende for omgivelsene å høre om. Hadde ikke akkurat stolt på at et barn har peiling på hvem som er medlem av Ku Klux Klan... Med all sannsynlighet var det andre barn fra skolen som kastet den eller de snøballene.

AnonymBruker
Skrevet

Foreslår å kalle det 3K, så slipper man den kjipe sammenlikningen. 

med det sagt har det blitt kalt KKK i miljøet i åååårevis, og ja alle hever litt på øyenbrynene, men det har jo INGENTING med Ku Klux Klan å gjøre! 

KKK er en helt naturlig forkortelse på et langt og dustete navn på et fag! Bare fordi man kaller det KKK i enkelthetens skyld, betyr ikke st man støtter Ku Klux Klan av den grunn…. Det er to forskjellige ting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er litt forskjell på snøballer og å bli hengt opp etter halsen i et tau og dø av det, eller å bli bundet med tau og slept levende etter en galopperende hest og andre dødelige mishandlingsmetoder.

Jeg har aldri lest et knyst i noe media om at selve Ku Klux Klan skulle ha noen "branch" i Norge. 

At et barn forteller deg det, sier jo litt. Det var med all sannsynlighet bare en skrøne hun synes gjorde det hele mer oppsiktsvekkende for omgivelsene å høre om. Hadde ikke akkurat stolt på at et barn har peiling på hvem som er medlem av Ku Klux Klan... Med all sannsynlighet var det andre barn fra skolen som kastet den eller de snøballene.

Wow….

Det var både barn og voksne som opplevde dette der jeg kom fra. En av de voksne opplevde at noen sprengte butikken hans med en bombe.

At noen kastet snøball med stein inni etter et barn er så sykt drøyt at det å minimere opplevelsen eller svekke tilliten til barnet, bare fordi DU ble tatt på historiefeil, det er…jeg mangler ord.

Du har INGENTING å heve deg over andre for, det er i alle fall sikkert. Skam deg!

AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Forstår nå hvorfor jeg nølte med å skrive noe her på KG. Tråden handler om eksamen, ikke hva folk mener om forkortelsen av navnet til emnet. Herregud, for et usunt sted. Man spør om råd, men tråden blir kuppa av mennesker som  MENER noe om ALT og bare MÅ kommentere det. 

Takk til den ene personen som holdt seg til temaet og faktisk ga interessant og hjelpsom informasjon! ❤️ 

Dette var siste gangen jeg brukte KG. 

Lykke til. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde eksamen i KKK i 2024. Eksamen var todelt.

Først ble vi satt sammen i grupper og fikk vi se en film med papirdukker og papirbakgrunn. Deretter skulle gruppa lage en estetisk fremvisning som dekket forming, musikk/dans og drama. Tre dager senere hadde vi fremvisning. Her fikk vi gruppekarakter.

Deretter skulle vi skrive en individuell besvarelse a la arbeidskrav hvor vi skulle skrive om fremvisningen og trekke inn pensum. Her fikk da altså individuell karakter.

Karakterene man fikk ble så slått sammen til en karakter og det er den karakteren vi fikk i KKK. Jeg fikk B.

Lykke til, dette klarer du! ❤️ 

Anonymkode: 971a8...bb7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 10.44):

TS her!

Forstår nå hvorfor jeg nølte med å skrive noe her på KG. Tråden handler om eksamen, ikke hva folk mener om forkortelsen av navnet til emnet. Herregud, for et usunt sted. Man spør om råd, men tråden blir kuppa av mennesker som  MENER noe om ALT og bare MÅ kommentere det. 

Takk til den ene personen som holdt seg til temaet og faktisk ga interessant og hjelpsom informasjon! ❤️ 

Dette var siste gangen jeg brukte KG. 

Lykke til. 

Du bør revurdere den utdannelsen der, du tåler ikke andre nyanser- vel, barnehagen blir da ingen smal sak for deg gitt😉

Anonymkode: 9f6f8...e53

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...