Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at om man går på kafé så er det for å kjøpe noe 

Jobbe på PC gjør man f.eks. på biblioteket, og tlf.møter kan man heller ta i bilen eller i en park.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke, det er ikke ok.

Med det sagt, om sjefen ikke bryr seg og det ikke er slik at han faktisk tar plassen fra noen andre fordi han er der på litt rolige tider, så hadde jeg bare latt han sitte.

Om han faktisk tar opp plass (at det er helt fullt og folk må gå) ville jeg spurt om hva han ønsker å bestille. Sier han ‘ingenting’ så er det bare å vise til at det er betalende kunder som behøver bordet. Blir han sur taper dere uansett ikke på det, han legger jo aldri igjen penger. 

Anonymkode: 39077...657

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Det har hendt at jeg har brukt toalettet, men å okkupere et bord i timevis uten å kjøpe noe, nei, aldri. 

Endret av Stor pike
Skrevet

Det har jeg aldri forsøkt, nei. Det sier seg egentlig selv. Skal du benytte deg av kafeens bord og sitteplasser, må du kjøpe noe fra kafeen du skal nyte når du okkuperer plassen. Sånn har i alle fall jeg alltid tenkt.

Sleipt å behandle en kafe som sitt gratis "hjemmekontor" uten å legge igjen en krone der.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bibliotekene er jo blitt helt supre da, og der kan man ta med kaffe, te hjemmefra. En kan hoppe fra bibliotek til bibliotek hvis en tenker at ett bibliotek er kjedelig. Jeg har nok glemt å kjøpe noe et par ganger på kafé, når jeg har sittet med greier, har bare glemt det. Men som regel kjøper jeg noe som blir stående, men det er rimeligere å være på biblioteket. 

Anonymkode: 57a50...c65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Det har jeg aldri forsøkt, nei. Det sier seg egentlig selv. Skal du benytte deg av kafeens bord og sitteplasser, må du kjøpe noe fra kafeen du skal nyte når du okkuperer plassen. Sånn har i alle fall jeg alltid tenkt.

Sleipt å behandle en kafe som sitt gratis "hjemmekontor" uten å legge igjen en krone der.

Jeg tror kafé gir Bengt i om du nyter, drikker den kaffen eller ikke, så lenge de tjener penger på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror kafé gir Bengt i om du nyter, drikker den kaffen eller ikke, så lenge de tjener penger på det.

Gir beng i.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jobber på kafé hvor mange sitter og jobber og/eller har møter. Hver tirsdag kommer det en mann som ikke kjøper noe og setter seg ned for å jobbe på pcen i mange timer. Akkurat nå snakker han i telefonen, kanskje telefonmøte. 

Jeg sa dette til min overordnede en gang men fikk egentlig ingen reaksjon på det annet enn "nei han kjøper aldri noe". Synes det er rart å tillate når han bruker et helt bord for ingen inntjening og i tillegg fyller rommet med pratingen sin. 

Er det jeg som synes det er rart å tillate? Pleier dere å gå på kafé uten å handle?

Anonymkode: 5cf6d...4a3

Trodde alltid man måtte kjøpe noe jeg så kunne aldri gjort noe slikt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var ikke poenget. La det ligge om du vil. Kjøp det og anse det som "leie" av bord og sitteplass, var poenget.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre dere sliter med å fylle kafeen, er sjefen din en pingle. Det å ha folk i kafeen i seg selv, tiltrekker jo flere folk. Sånn sett kan jo denne kunden også tiltrekke seg andre. Men på et generelt grunnlag er denne mannen utrolig frekk. Jeg går ikke inn på en kafe uten å kjøpe minst en kaffe! 

Anonymkode: dcc21...0a4

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er en gråsone! 

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Det var ikke poenget. La det ligge om du vil. Kjøp det og anse det som "leie" av bord og sitteplass, var poenget.

Men der er jo det det er. Mange jobber, gjør greier på kafé. Fordi det ikke er helt stille. En har folk rundt seg uten at en må sosialisere, men det er fint å ha folk rundt seg lell.

Skrevet

Har ærlig talt følt litt på dårlig samvittighet der selv. Kjøper alltid et eller annet, men hender det bare blir en americano, og jeg kan fort bli sittende en stund. Lurt litt på om de ansatte blir grinete av sånt. Samtidig er det jo aldri snakk om en pakka bule med mangel på bord, og sånn ryddemessig sett er det jo ett fett om jeg sitter der i en halvtime eller en time.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ofte jeg kjøper espresso (det billigste de har) uten å drikke den, fordi jeg trives med å jobbe på kafé. Det er en del som blir dårlige av kaffe nå om dagen, noen sier at kaffe på kafé er den største økningen til kreft i samfunnet om dagen. Det er det samme med te. Vannet fra kaffemaskinene er ikke helt intakt. Jeg vet ikke om jeg tror på det, jeg. Av og til unner jeg meg en kaffe latte, drikker halve. Noen sier hjemmemekka er det beste, thermokopp fra hjemmet. Så vedkommende burde kanskje satt seg på biblioteket? 

Dette er dessverre det noen kunder tror vi er. Har opplevd flere ganger at folk kommer hit for å jobbe og bare setter seg uten å kjøpe noe, jeg har sagt i fra når nok tid har gått til at jeg har skjønt at de ikke skal kjøpe noe. Klientellet vårt i ukedagene består av minst 60% folk som sitter og jobber og har møter. Jeg har til og med opplevd at folk har med seg niste!! Da har jeg sagt i fra selv for det er helt absurd å ha med niste på et sted som serverer mat. Medbrakt tillater vi kun for de med allergier som cøliaki.

Mannen som var her i dag har en fast avtale om å være her om jeg har forstått riktig, han er her i alle fall hver tirsdag. Noen ganger møter han noen, andre ganger ikke. 

Angående det du sier om kaffe så er det ikke sant. Kaffe er en sunn drikk, den er nordmenns hovedkilde for antioksidanter og vannet i en kaffemaskin er renere enn det i springen din siden det går gjennom et filter. Ufiltrert kaffe inneholder olje som kan være dårlig for kolesterolet, men dette er ikke noe folk flest som kun drikker ufiltrert kaffe innimellom trenger å tenke på.

Anonymkode: 5cf6d...4a3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper alltid noe, og blir ikke sittende lenge og okkupere plassen når jeg er ferdigspist. 

Til og med de her handlet jo noe en gang iblant, se bare på Joey.

friends-cast-couch-082624-tout-0174f2183

Anonymkode: c325b...2de

• Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar det for gitt at det er kjøpeplikt, så nei. 

Går kun på kafe ved spesielle anledninger, på sommerferie f.eks. Kjøper da noe til barnet mitt og sitter der mens hun spiser, uten å kjøpe noe til meg selv. Regner med det må være lov. Så spiser jeg en medbrakt brødskive etter at vi har dratt fra kafeen. Tjener ikke så mye nå, så prøver å spare.  Men en is eller baguett på kafe i ny og ne synes jeg er en del av ferieopplevelsen for barn. 

Anonymkode: 33272...017

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er noen som ikke tør å gå på kafé alene? Men noen slapper av der, får gjort masse etc. Det er ikke noe uvanlig i det.

Skrevet

Nei. Om eg vil jobbe offentleg utan noko attåt, så går eg på biblioteket. 

• Liker 2
Skrevet

Går jeg alene på kafé, så kjøper jeg gjerne kaffe til boka jeg leser. 

Skal jeg møte andre, er det alltid på deres initiativ. Det er derfor ikke alltid jeg kjøper noe, rett og slett fordi det er fryktelig dyrt. Noen andre i selskapet kjøper gjerne både mat og drikke. 

• Liker 1
Skrevet

At kaffe er en sunn drikk er en sannhet med modifikasjoner. Det er mange av oss som lever med restriksjoner på kaffe av ulike årsaker. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...