Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg er farget av å vokse opp med en litt gammeldags far som alltid har vært beskyttende og tatt godt vare på meg og mamma. Jeg har slitt med å finne kjærligheten etter det ble slutt med en norsk mann for noen år siden. Nok av menn som er interessert i meg, men skal så mye til for at jeg kjenner en tiltrekning. Så har jeg møtt en mann fra lithaugen som har bodd i Norge noen år og har oppholdstillatelse. 

Han er flink med komplimenter og åpen om følelser og tar mye initiativ, og når vi finner på ting gjør han ting som å bære tunge ting osv. Han minner litt om faren min. Føler meg trygg og sett med han, elsker at han er så åpen og klar på at han vil ha meg. Men så blir jeg skeptisk likevel pga fordommer, er redd han skal bli kontrollerende og være utro som jeg har lest om andre fra disse landene. Han syns det er veldig kult at jeg er høyt utdannet og jobber hardt, han er selv hardt arbeidene. Men er det noe han vil prøve å endre med tiden? 

Jeg har også et barn og som norsk er jeg varsom og beskyttende ovenfor mitt barn, har aldri latt en mann møte barnet selv om de har spurt. Kan det tenkes at han vil være streng eller litt «hard» med mitt barn? Det er den største frykten. 

Anonymkode: c1df2...3e1

AnonymBruker
Skrevet

Lithaugen🤣

Anonymkode: aa24c...f3f

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Du mener vel Litauen?

Anonymkode: d426a...86f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lithaugen😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 52993...ce5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Lithaugen🤣

Anonymkode: aa24c...f3f

Det er en forstad til Trondheim.

Vær skeptisk til menn derfra!😁

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mulig jeg er farget av å vokse opp med en litt gammeldags far som alltid har vært beskyttende og tatt godt vare på meg og mamma. Jeg har slitt med å finne kjærligheten etter det ble slutt med en norsk mann for noen år siden. Nok av menn som er interessert i meg, men skal så mye til for at jeg kjenner en tiltrekning. Så har jeg møtt en mann fra lithaugen som har bodd i Norge noen år og har oppholdstillatelse. 

Han er flink med komplimenter og åpen om følelser og tar mye initiativ, og når vi finner på ting gjør han ting som å bære tunge ting osv. Han minner litt om faren min. Føler meg trygg og sett med han, elsker at han er så åpen og klar på at han vil ha meg. Men så blir jeg skeptisk likevel pga fordommer, er redd han skal bli kontrollerende og være utro som jeg har lest om andre fra disse landene. Han syns det er veldig kult at jeg er høyt utdannet og jobber hardt, han er selv hardt arbeidene. Men er det noe han vil prøve å endre med tiden? 

Jeg har også et barn og som norsk er jeg varsom og beskyttende ovenfor mitt barn, har aldri latt en mann møte barnet selv om de har spurt. Kan det tenkes at han vil være streng eller litt «hard» med mitt barn? Det er den største frykten. 

Det at du er redd for at han skal bli kontrollerende eller utro kan skje med norske menn og. Selv dater jeg en fra Kosovo, kom hit som flyktning da han var 9 er nå 44.  De har vist nok et rykte de og. 
Men man vet jo aldri om de er genuin eller ei før man blir kjent. 

Men jeg lar ikke han bli kjent med mitt barn før det er offisielt eller skikkelig alvorlig. 
Vil og råde deg å vær særboer. 
Ikke la han flytte inn. 

Anonymkode: d7ada...453

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det at du er redd for at han skal bli kontrollerende eller utro kan skje med norske menn og. Selv dater jeg en fra Kosovo, kom hit som flyktning da han var 9 er nå 44.  De har vist nok et rykte de og. 

Men jeg lar ikke han bli kjent med mitt barn før det er offisielt eller skikkelig alvorlig. 
Ikke la han flytte inn. 

Takk for svar. Hva er din erfaring så langt ang kontrollering og kulturforskjell? 
Nei, jeg tenker det samme. Kommer ikke la barnet møte han før jeg er 100% sikker på at det blir seriøst og langvarig. Kommer til å ta lang tid før jeg tør å tenke tanken en gang. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du mener vel Litauen?

Anonymkode: d426a...86f

Ja 😆

AnonymBruker
Skrevet

Første steg er å lære seg skrive navnet på landet hans 🙄

Jeg synes øst-europeere deler seg i to grupper. De som er rett og slett subb og de som er ganske ålreite. 

De første trenger vi ikke snakke så mye om. Men det handler om dårlige holdninger, alkohol og det meste man har hørt negativt. 

De ålreite er litt mer komplekse. Menn er veldig dominerende, på en positiv måte. De prøver å være en skinnende ridder for damene sine. Skjemmer dem gjerne bort. 

Problemet med Øst-europeere er at de vanligvis er det vi nordmenn vil anse som mye mer kyniske og materialistiske. Deriblant ligger også lista for å være utro eller bryte opp mye lavere. De har også mer temperament. 

Alt i alt er det kulturforskjeller. Men mennesker er ulike. Du må nesten bli kjent med enkeltmennesket og gjøre en vurdering. 

Anonymkode: 4731c...09d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk fra Litauen er de som er blant topp 3 i Norge på yrkesdeltakelse. Så få navere der ihvertfall. 
Litauere er også katolske. Så de forventer at mannen er litt sjefen. Så om du lar han være litt sjef tror jeg det går greit så lenge han virker snill og ikke har en skjult aggressiv side. 

Anonymkode: c3896...416

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Takk for svar. Hva er din erfaring så langt ang kontrollering og kulturforskjell? 
Nei, jeg tenker det samme. Kommer ikke la barnet møte han før jeg er 100% sikker på at det blir seriøst og langvarig. Kommer til å ta lang tid før jeg tør å tenke tanken en gang. 

Han her er ikke kontrollerende så langt. Men jeg kan være kvass når det gjelder. 
Han er muslim men egentlig ikke. Så jeg merker ikke noe kultur forskjell,  eneste er at han ikke spiser svin og drikker lite alkohol. 

Men var med en tyrker. Han var en gasslighter og likte å få deg til å føle deg liten. Endte med at jeg ble likegyldig. Og det gikk over til at man lukker seg for å møte noen. 

Så det er forskjell på folk. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du ønsker å være en liten jente som blir kontrollert av en streng pappa. Anbefaler i så fall en kristen, konservativ, hvit mann. De er ofte anti-feminister og elsker underdanige kjerringer. De ser på kvinner som undermennesker, og passer veldig bra sammen med damer som ser på seg selv på samme måte. 

Anonymkode: e6918...5f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han her er ikke kontrollerende så langt. Men jeg kan være kvass når det gjelder. 
Han er muslim men egentlig ikke. Så jeg merker ikke noe kultur forskjell,  eneste er at han ikke spiser svin og drikker lite alkohol. 

Men var med en tyrker. Han var en gasslighter og likte å få deg til å føle deg liten. Endte med at jeg ble likegyldig. Og det gikk over til at man lukker seg for å møte noen. 

Så det er forskjell på folk. 

Takk for erfaringen din. Krysser fingrene for at han her er en bedre mann enn eksen din. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som du ønsker å være en liten jente som blir kontrollert av en streng pappa. Anbefaler i så fall en kristen, konservativ, hvit mann. De er ofte anti-feminister og elsker underdanige kjerringer. De ser på kvinner som undermennesker, og passer veldig bra sammen med damer som ser på seg selv på samme måte. 

Anonymkode: e6918...5f2

Er livredd kontrollerende menn så det var en merkelig påstand om et menneske du ikke kjenner. Frykten for kontrollerende menn er nettopp grunnen til at jeg opprettet HI. At jeg har vokst opp med en trygg pappa med gentleman fakter gjør ikke at jeg ønsker å bli dominert av en psykopat. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvor du ca hører til? Jeg datet en fra Litauen. Han var verdens snilleste, super flink med komplimenter, fortalte meg hvor " perfekt"  jeg var osv,veldig behjelpelig osv. opplevde han som åpen og ærlig. Helt til han bare endret seg litt over natten, og ble ganske stille og ble uinteressert, å istedenfor å da bare være ærlig på hva han tenkte og følte så føles det ut som en form for treig ghosting. Så følte han egentlig var som mange norske jeg hadde vært borti i grunn! 

Anonymkode: f8a38...808

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke la han flytte inn. 

Jeg er helt enig med deg, du må tørre å møte folk fra andre land også. Det er kanskje noen lkulturforskjeller men det jobber man seg igjennom med forståelse for hverandre. Jeg har selv filippinsk kone og stedatter og synes det har vært fantastisk , spennende og fint. Får helt andre synspunkter på verden også.

hva er problemet med å la han flytte inn etter en del tid ?

Anonymkode: 210d3...cae

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kan jeg spørre hvor du ca hører til? Jeg datet en fra Litauen. Han var verdens snilleste, super flink med komplimenter, fortalte meg hvor " perfekt"  jeg var osv,veldig behjelpelig osv. opplevde han som åpen og ærlig. Helt til han bare endret seg litt over natten, og ble ganske stille og ble uinteressert, å istedenfor å da bare være ærlig på hva han tenkte og følte så føles det ut som en form for treig ghosting. Så følte han egentlig var som mange norske jeg hadde vært borti i grunn! 

Anonymkode: f8a38...808

Huff, det hørtes ikke bra ut.. Ghosting er jeg personlig ikke redd for, kun kontrollering og sjalusi. Men kjipt du hadde den erfaringen, mange har nok den feigheten som han der i seg uansett hvor de kommer fra. Jeg holder til i Oslo. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt enig med deg, du må tørre å møte folk fra andre land også. Det er kanskje noen lkulturforskjeller men det jobber man seg igjennom med forståelse for hverandre. Jeg har selv filippinsk kone og stedatter og synes det har vært fantastisk , spennende og fint. Får helt andre synspunkter på verden også.

hva er problemet med å la han flytte inn etter en del tid ?

Anonymkode: 210d3...cae

Jeg datet en fra Australia og da tenkte jeg ikke på at han var fra et annet land en gang, tror det er mer fordi det er større kulturforskjell med Øst-Europa enn flere andre land, at jeg har hørt mange historier om at de er utro og kontrollerende. 

AnonymBruker
Skrevet

Så blir jeg både glad og skeptisk på samme tid at han viser initiativ og behandler meg omsorgsfullt og bra. Det er jo det jeg ønsker i en mann. Men samtidig tenker jeg da, er det for godt til å være sant, er de bare sånn i begynnelsen før de viser en mørkere side. Vanskelig å stole på at en mann er god og snill uten baktanker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så blir jeg både glad og skeptisk på samme tid at han viser initiativ og behandler meg omsorgsfullt og bra. Det er jo det jeg ønsker i en mann. Men samtidig tenker jeg da, er det for godt til å være sant, er de bare sånn i begynnelsen før de viser en mørkere side. Vanskelig å stole på at en mann er god og snill uten baktanker. 

Menn kan absolutt være gode og snille uten baktanker! Du må ha hatt dårlige erfaringer...

De fra Litauen som kommer hit har jeg inntrykk av at er både arbeidssomme og flinke. De hjelper gjerne til om det trengs. 👍

Anonymkode: 2850c...c69

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...