Gå til innhold

Føflekker på øyene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig oppdaget at jeg har (4!) føflekker på det ene øyet. Samboeren sier de har vært der lenge. Har gått gjennom gamle bilder/selfier og zoomet inn på øyet og da så jeg at to av dem har jeg hatt siden 2023 😅 jeg er redd for malanom på øyet. Var nylig på en utvidet synsundersøkelse, det ble tatt bilder av øynene der. Og da spør jeg, hadde de oppdaget dette hos optiker? Eller må jeg til øyenlege?

Anonymkode: b32c9...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er svært vanlig å ha føflekker på øyene, har det selv. Du kan til og med ha føflekker inni øyet eller bak øyet. Du kan også ha føflekker inni kroppen. Er som regel øyelegen som kan oppdage føflekker i øyet ditt.

Anonymkode: a6e03...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optiker kan se føflekker på øyet, ja. Du kan jo kontakte optiker igjen og få en gjennomgang av resultatene?

Anonymkode: 75746...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flekkene lyse eller mørke (føflekker kan på øyet kan være både lyse og mørke)? Hvis den er lys, trenger det ikke være føflekk heller. Min lyse flekk viste seg å være slitasje på iris. En sammenvoksning lengre bak i øyet hadde rett og slett slitt bort fargestoffene. 😅

Anonymkode: 8062d...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er flekkene lyse eller mørke (føflekker kan på øyet kan være både lyse og mørke)? Hvis den er lys, trenger det ikke være føflekk heller. Min lyse flekk viste seg å være slitasje på iris. En sammenvoksning lengre bak i øyet hadde rett og slett slitt bort fargestoffene. 😅

Anonymkode: 8062d...acc

De er mørke 🤭 den ene er ganske mørk mens de 3 andre er litt lysere 😅

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har nylig oppdaget at jeg har (4!) føflekker på det ene øyet. Samboeren sier de har vært der lenge. Har gått gjennom gamle bilder/selfier og zoomet inn på øyet og da så jeg at to av dem har jeg hatt siden 2023 😅 jeg er redd for malanom på øyet. Var nylig på en utvidet synsundersøkelse, det ble tatt bilder av øynene der. Og da spør jeg, hadde de oppdaget dette hos optiker? Eller må jeg til øyenlege?

Høres helt merkelig ut hele greia. Tar de bilde av netthinnen og øyehulen så må de jo ha kompetanse til å se om noe er unormalt.

Anonymkode: f4bf7...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde nok optiker sett. Det er ganske vanlig, så ville ikke brydd meg om det hvis de ikke sier noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har føflekk inni øyet, ligger nærme synsnerven så må gå til kontroll hvert halvår. 

Anonymkode: 5a185...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...