Gå til innhold

Gå fra smarttelefon til enkel mobiltelefon

Sjarmør

Anbefalte innlegg

Hadde aldri orket et liv uten mobilen som den er i dag om jeg hadde et valg, livet er så mye enklere nå enn før.

Mobil og apper er fantastisk. Full tilgang til alt når man trenger det.

Normale mennesker med normale liv trenger en skikkelig mobil. Som en over nevner så har du Spond og Vigilo for oss med barn så er de nødvendige. NAV er enklere med skjerm, samme er helse-norge, altinn osv. Kollektivtransport og reising rundt om i verden. 

Det meste kan man jo og bruke pc til så man MÅ ikke har nyere mobil men jeg er veldig glad for at jeg kan har en mini pc i lomma mi.

Anonymkode: 3f7fb...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 9.31):

Er det sosiale medier du vil bort fra, så er det bare å slette de appene du er opphengt i å bruke. 
Men dum mobiler fungerer og, til sms og ringing. 

Anonymkode: b134d...918

Jeg vil egentlig ha to mobil og bare bruke apper en gang i uka eller noe. Greit å få sjekka men slett ikke daglig. Godt å slippe mails og dritt . 

Anonymkode: cf735...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarmør skrev (På 20.5.2025 den 1.19):

Legge bort smarttelefonen og gå over til en enkel nokia uten Internett, og med det alt av sosiale medier.

Om du kan leve uten apper så hvorfor ikke. 
De fleste av oss kan jo ikke ta bussen en gang uten en app

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vil egentlig ha to mobil og bare bruke apper en gang i uka eller noe. Greit å få sjekka men slett ikke daglig. Godt å slippe mails og dritt . 

Er jo bare å ikke gå inn i «dritten». Og slå av varslingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Er jo bare å ikke gå inn i «dritten». Og slå av varslingen.

Ja,livet er enkelt,det er "bare å gjøre","bare å ta seg sammen" og " bare å la være". Hvorfor blir du ikke orakel eller coach når du har løsninger på alt? Hvorfor finns det problemer i verden når det er "bare å slutte å krige"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja,livet er enkelt,det er "bare å gjøre","bare å ta seg sammen" og " bare å la være". Hvorfor blir du ikke orakel eller coach når du har løsninger på alt? Hvorfor finns det problemer i verden når det er "bare å slutte å krige"? 

Nå er det et hav an forskjell på å ikke gå inn på en «drittapp», og å slutte å krige.

Nyansene forstår sikkert du og.

Problemet er at folk flest lar seg ubevisst styre av appene og tjenestene, i stede for å styre appene og tjenestene bevisst og med mening.

Det blir en avhengighet. Mye likt alkoholavhengighet. Og som med alkoholavhengighet må man både til avrusing og man må lære seg å takle at alkohol finnes og at andre fortsatt kan ville ta det et glass eller to i nærheten av deg.

Om man bare går til avrusing og så lever som normalt etterpå så vil man slite om man ikke har lært seg å kjenne igjen triggere og mønstre. Da risikerer man fort å falle i fellen igjen.

Som for eks å spille snake i timesvis på telefonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...