Gå til innhold

Gå fra smarttelefon til enkel mobiltelefon

Sjarmør

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på tanken lenge.

Legge bort smarttelefonen og gå over til en enkel nokia uten Internett, og med det alt av sosiale medier.

Jeg sliter mye med stress og har en følelse på at smarttelefonen kan være minst ett element i årsaken.

Er det noen andre her inne som har gjort det samme, om du har, følte du mer ro, og energi i hverdagen?

Mvh

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nysgjerrig på hvordan det i det hele tatt går? Det må da være ekstremt krevende og tungvindt når verden er lagt opp til at alt skal være digitalt og på apper. Liker tanken på å kutte ut smarttelefon, men ser ikke hvordan det lar seg gjennomføre slik verden er i dag uten at det vil gjøre hverdagen mye vanskeligere 

Anonymkode: 354a7...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nysgjerrig på hvordan det i det hele tatt går? Det må da være ekstremt krevende og tungvindt når verden er lagt opp til at alt skal være digitalt og på apper. Liker tanken på å kutte ut smarttelefon, men ser ikke hvordan det lar seg gjennomføre slik verden er i dag uten at det vil gjøre hverdagen mye vanskeligere 

Anonymkode: 354a7...52b

Takk for svar 🙂

Jeg fikk min første smarttelefon i 2017. Før det så sjekket jeg mailen og betalte regninger på datamaskinen hjemme med kodebrikke fra banken, og hadde ingen problemer med det. Nå har jeg ingen apparater hjemme som trenger mobil applikasjoner.

Jeg har sett flere videoer på youtube hvor folk forteller om hvor roligere og fint livet er blitt etter de logget av alt.

Men det hadde også vært interessant å visst om noen her inne fra norge som har gjort det samme, og hvilke opplevelser de har hatt uten Internett i lomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sjarmør skrev (1 time siden):

Takk for svar 🙂

Jeg fikk min første smarttelefon i 2017. Før det så sjekket jeg mailen og betalte regninger på datamaskinen hjemme med kodebrikke fra banken, og hadde ingen problemer med det. Nå har jeg ingen apparater hjemme som trenger mobil applikasjoner.

Jeg har sett flere videoer på youtube hvor folk forteller om hvor roligere og fint livet er blitt etter de logget av alt.

Men det hadde også vært interessant å visst om noen her inne fra norge som har gjort det samme, og hvilke opplevelser de har hatt uten Internett i lomma.

Den du siterer, tenkte nok litt på andre apper enn mail og nettbank. F.eks om du skal reise noe sted eller kjøpe billetter til noe, så skjer det ofte på app og billetten kommer på smarttelefonskjermen. Det er jo nesten håpløst å reise offentlig uten smarttelefon lenger.

Jeg f.eks har SAS appen for der ligger reiseinformasjonen til flyturen min. Og når jeg skal ta bussen, er Ruter-appen stedet billetten min ligger. 

Men du reiser kanskje aldri?

De fleste firmaer i dag benytter apper til ting.

Anonymkode: 51161...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den du siterer, tenkte nok litt på andre apper enn mail og nettbank. F.eks om du skal reise noe sted eller kjøpe billetter til noe, så skjer det ofte på app og billetten kommer på smarttelefonskjermen. Det er jo nesten håpløst å reise offentlig uten smarttelefon lenger.

Jeg f.eks har SAS appen for der ligger reiseinformasjonen til flyturen min. Og når jeg skal ta bussen, er Ruter-appen stedet billetten min ligger. 

Men du reiser kanskje aldri?

De fleste firmaer i dag benytter apper til ting.

Anonymkode: 51161...51b

Jeg skriver fortsatt ut boardingpasset mitt når jeg reiser, og til buss bruker jeg t-kort. Du er kanskje veldig ung som ikke ser mulighetene her, men det lar seg altså helt fint gjøre å reise uten smarttelefon. Selv om det kanskje krever litt mer planlegging så er det langt unna å være uoverkommelig eller spesielt utfordrende. 

Anonymkode: a7a49...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg ihvertfall 2 apper som er helt avhengig av å bruke i jobbsammenheng. 

Endret av Sicktrip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du finner YT videoer om mye og skaperene lager stort sett videoer for å engasjere og få visninger. Det finnes mange der som fremstiller det å eie 115 ting som det optimale for et minst mulig stressende liv. Hvorfor ikke begynne der i stede?

Poenget mitt er at vi må bli flinkere til å lytte til oss selv.

Betyr det å eie en dum telefon? Eller å stå opp kl 3 hver natt? Skrive dagbok? Spise sunnere? Trene mer? Eie mindre?

Kjør på.

Men realiteten er ofte en kombinasjon av flere grep.

Dersom det er sosiale medier så slett de fra telefonen du har?

Mange videoer har et eller annet godt poeng. Men er det egentlig smarttelefonen som er problemet eller er det en enkel syndebukk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarmør skrev (2 timer siden):

Takk for svar 🙂

Det er jo du selv som er sjefen i eget liv. Samfunnet er lagt opp digitalt. Sånn er det blitt. Det ville være enklere å legge borg telefonen, slå den i fly-modus eller slå av varslinger fra apper, framfor å gå tilbake til 2005. 

Anonymkode: 137b6...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...