AnonymBruker Skrevet 19. mai #1 Skrevet 19. mai Sorry, jeg må bare få det ut et sted. Er ingen andre jeg kan si det til… Men føler meg som en millionær. Dette er saldoen min i fondene mine, og jeg ser at det stiger fort. Jo mer penger man har, jo fortere stiger det. Skal sies at mesteparten av dette beløpet er pensjon arbeidsgiver har spart for meg da, så de pengene får jeg ikke før jeg pensjonerer meg før om en 25 års tid eller noe. Men elsker bare å se beløpet!! 🤩🤩 Og beklager igjen. Jeg forventer ingen svar, må som sagt bare få det ut et sted. Anonymkode: c47e5...bb2 11 6 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Skrevet 19. mai Helt lov, og ganske vanlig, å glede seg over sånne milepæler. Nyt følelsen! Anonymkode: 2d2b0...b75 1 6
AnonymBruker Skrevet 19. mai #5 Skrevet 19. mai Det er ikke lommer i likskjorta så bruk det med omhu Anonymkode: d87d0...98b 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #6 Skrevet 19. mai Snart halvveis til milepæl her. Forstår følelsen, 1 000 000 er verdt å feire 🥳 Anonymkode: 2d49e...88b 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai #7 Skrevet 20. mai Fornøyd jeg også med kontoen min hos Nordnet. Anonymkode: e3bc2...b66 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #8 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sorry, jeg må bare få det ut et sted. Er ingen andre jeg kan si det til… Men føler meg som en millionær. Dette er saldoen min i fondene mine, og jeg ser at det stiger fort. Jo mer penger man har, jo fortere stiger det. Skal sies at mesteparten av dette beløpet er pensjon arbeidsgiver har spart for meg da, så de pengene får jeg ikke før jeg pensjonerer meg før om en 25 års tid eller noe. Men elsker bare å se beløpet!! 🤩🤩 Og beklager igjen. Jeg forventer ingen svar, må som sagt bare få det ut et sted. Anonymkode: c47e5...bb2 Du har 1 009 327 kr mer enn meg 🤣🤣🤣 Gratulerer! 🤑🤑🤑 Anonymkode: 50bab...5b1 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai #9 Skrevet 20. mai Jeg har 1,3 mil med alle fond kontoene mine. Fra arbeid 600 000. Men jeg må skyte inn en del når jeg skal bygge hus no da. Så snart ser jeg ikke den summen lenger når jeg logger meg inn. Anonymkode: 020df...b5b 1
NakenPanda Skrevet 20. mai #10 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sorry, jeg må bare få det ut et sted. Er ingen andre jeg kan si det til… Men føler meg som en millionær. Dette er saldoen min i fondene mine, og jeg ser at det stiger fort. Jo mer penger man har, jo fortere stiger det. Skal sies at mesteparten av dette beløpet er pensjon arbeidsgiver har spart for meg da, så de pengene får jeg ikke før jeg pensjonerer meg før om en 25 års tid eller noe. Men elsker bare å se beløpet!! 🤩🤩 Og beklager igjen. Jeg forventer ingen svar, må som sagt bare få det ut et sted. Anonymkode: c47e5...bb2 Beløpet det har "vokst" er inkludert det som er innbetalt, og avkastning er lavere, bankene bare liker at det ser bra ut. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #11 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 21.49): Sorry, jeg må bare få det ut et sted. Er ingen andre jeg kan si det til… Men føler meg som en millionær. Dette er saldoen min i fondene mine, og jeg ser at det stiger fort. Jo mer penger man har, jo fortere stiger det. Skal sies at mesteparten av dette beløpet er pensjon arbeidsgiver har spart for meg da, så de pengene får jeg ikke før jeg pensjonerer meg før om en 25 års tid eller noe. Men elsker bare å se beløpet!! 🤩🤩 Og beklager igjen. Jeg forventer ingen svar, må som sagt bare få det ut et sted. Anonymkode: c47e5...bb2 Som en eller annen småmorsom investor sa: "Det var morsommere å tjene den første millionen, enn den første milliarden" 😅 Anonymkode: 1964f...d8e
AnonymBruker Skrevet 20. mai #12 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Som en eller annen småmorsom investor sa: "Det var morsommere å tjene den første millionen, enn den første milliarden" 😅 Anonymkode: 1964f...d8e 😂 Anonymkode: c47e5...bb2
Ulvings Skrevet 21. mai #13 Skrevet 21. mai Husk bare på folkens, at det er ca 38% skatt på all gevinst på aksjer og fond. Har du tjent 1,000,000 totalt, går 380,000 bort i skatt og du sitter igjen med 620,000,- 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #14 Skrevet 21. mai Ulvings skrev (4 minutter siden): Husk bare på folkens, at det er ca 38% skatt på all gevinst på aksjer og fond. Har du tjent 1,000,000 totalt, går 380,000 bort i skatt og du sitter igjen med 620,000,- Du må trekke fra det du har satt inn selv, så regnestykket blir litt annerledes. Du betaler skatt av avkastningen. Anonymkode: 1de3f...c41 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #15 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må trekke fra det du har satt inn selv, så regnestykket blir litt annerledes. Du betaler skatt av avkastningen. Anonymkode: 1de3f...c41 Brukeren sa vitterligen «gevinst»? Du kan også trekke fra skjermingsfradrag som kan være vesentlig i år med høy rente. Anonymkode: bb991...498 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #16 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 21.49): Sorry, jeg må bare få det ut et sted. Er ingen andre jeg kan si det til… Men føler meg som en millionær. Dette er saldoen min i fondene mine, og jeg ser at det stiger fort. Jo mer penger man har, jo fortere stiger det. Skal sies at mesteparten av dette beløpet er pensjon arbeidsgiver har spart for meg da, så de pengene får jeg ikke før jeg pensjonerer meg før om en 25 års tid eller noe. Men elsker bare å se beløpet!! 🤩🤩 Og beklager igjen. Jeg forventer ingen svar, må som sagt bare få det ut et sted. Anonymkode: c47e5...bb2 Gratulerer. Det er ikke «lov» å snakke om penger i Norge. For min del har det bidratt til at jeg har disponert overskuddet fra en god inntekt dårlig. Etter fylte 40 satt jeg meg ned og regnet på inflasjon, boligpriser, bankrente og aksjemarkedet historisk. Det førte til at jeg omplassere mye sparepenger fra bank til fond, og sluttet å betale ned ekstra på boliglån. Status for meg er ca 4 millioner i fond + bank (1 mill av det er avkastning), 1.6 millioner i pensjonskonto (spart av arbeidsgiver), 3 mill i lån og 7 mill i bolig. Og 20 år igjen til pensjon. Anonymkode: bb991...498 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #18 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er ikke «lov» å snakke om penger i Norge. Anonymkode: bb991...498 Jeg synes det er sykt at det er mer tabu å snakke om økonomi enn sex. Altså folk kan utbrodere om sitt eget sexliv, men når det gjelder økonomi er det fyfy. Anonymkode: 93435...28e 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #19 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg synes det er sykt at det er mer tabu å snakke om økonomi enn sex. Altså folk kan utbrodere om sitt eget sexliv, men når det gjelder økonomi er det fyfy. Anonymkode: 93435...28e alt som kun noen få har er fy fy da. intelligens. et godt utseende. man kan ikke si at man er pen, eller deilig. eller sukke over hvor populær man er. eller klage over at man er altfor intelligent. det er jo logisk da. majoriteten bestemmer. Anonymkode: 6a873...a2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå