AnonymBruker Skrevet 19. mai #1 Skrevet 19. mai ... stemte resultatene deres på tross av at det er risiko for feil-avlesninger pga høy BMI? (I følge den informasjonen jeg har funnet på nett, men hva som menes med "feil" er ikke jeg kyndig til å gi informasjon om.) Anonymkode: 408bb...92c
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Skrevet 19. mai Jeg hadde høy bmi, har aldri hørt om at resultatene kan bli feil av den grunn, det var ingen som nevnte noe om det. Det er jo en blodprøve? Resultatene stemte på meg i alle fall. Anonymkode: 138cd...e3d
AnonymBruker Skrevet 19. mai #3 Skrevet 19. mai Jeg hadde BMI på 27,7 og resultatet var korrekt. Men tok utvidet prøve og 1 av de 4 kunne de ikke få resultater på, de sa det var noe feil på testen (var noen mindre farlige syndromer) De spurte ikke om min vekt eller noe sånt såvidt jeg kan huske da jeg tok (tok via dansk firma for noen år siden). Men de sa at om man tar den for tidlig så er det for lite % fosterdna i blodet eller noe sånt, så da ble det vanskeligere å lese testen. Forsto det som at det at det ble feil betydde at de ikke fikk lest/testet, ikke at man fikk feil resultat. Anonymkode: d7458...525
AnonymBruker Skrevet 20. mai #4 Skrevet 20. mai Jeg husker at jeg leste meg opp på dette før min egen test og freaket litt ut (min bmi var 28 før fødsel og ble naturlig nok høyere ila. svangerskapet), tok det opp med klinikken og de sa at det kun gjelder ved sterk fedme. «Vanlig» overvekt og mild fedme spiller ikke inn. Den forskningen som indikerer at BMI kan påvirke resultatet er fra USA og inneholder undersøkelser gjort på ekstremt overvektige amerikanere. Det er ikke gjort undersøkelser som viser at disse fikk feil resultat, kun at de hadde problemer med å fange opp barnets DNA i mors blod på grunn av blodvolum hos mor, som naturligvis er økt sammenlignet med normalvektige. For at vekt skal ha noe så si så må man være veldig mye større enn bare overvektig. Anonymkode: 338fe...2b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå