Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 8.07):

Gjelder dette ALLE de tusener av selgere Temu leverer for, eller bare noen?

Anonymkode: 853d6...122

Du må gjerne opplyse oss om hvordan du finner ut hvilke klær på Temu som inneholder gift og hvilke som ikke gjør det? jeg har spurt etter dette sikkert 100 ganger her inne og får ALDRI svar på hvordan man kan skille trygge fra utrygge produkter på Temu.

Når du handler fra vanlige butikker kan du velge klær som er sertifiserte, men det kan du ikke på Temu. At noen vil spille russisk rulett med egen helse på den måten er helt uforståelig for meg ihvertfall.

Anonymkode: dc5f6...d3d

• Liker 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper nesten alle mine klær fra temu. Har vært stortsett fornøyd og fordelen er at man ikke går i samme klær som "naboer og kollega". 

Anonymkode: ec5b5...4f9

• Liker 4
Skrevet

Kanskje du kan sjekke kjøp og salg på finn eller tise? Mange som selger klespakker :) Det tar jo gjerne ukesvis å få pakker fra Temu og kvaliteten er så ymse at jeg hadde sjekket bruktmarkedet først :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 21.10):

Jeg vurderer å kjøpe meg en bunke kjoler fra temu for sommeren nå. Jeg er gravid og føder snart. Erfaringsmessig er kroppen min rimelig uformelig de første månedene etter svangerskap og ønsker egentlig bare noe å slenge på meg frem til jeg kommer litt tilbake i de gamle klærne mine.

Jeg vet at kvaliteten er ymse og at jeg muligens får noen ubrukelige plagg med på kjøpet. Er egentlig mest bekymret for om tøyet er giftig siden jeg skal holde på med en nyfødt?

Skikkelig dårlig ide?

Anonymkode: de992...a48

Dra heller på new yorker, hvis du har det i nærheten. Billige klær, men ikke temu. 

Anonymkode: acacf...b37

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 13.29):

Brukte klær er vasket flere ganger som vil si at overfladisk fargestoffer o.l er vasket mye mer ut. En av grunnene til at brukte klær er fint for både voksne og babyer. Dyreallergener er ikke farlig med mindre man er allergisk. Er man redd for røykelukt, spør man selger om de røyker (erfaringen min er at de færreste røyker), mugg ser man på plagget og parfyme kan vaskes ut

Anonymkode: f1a95...f6e

Tror du selv på det du skriverier? Du ser nemlig ikke på klærne om de har lagt i en bygning med muggsopp i så høye verdier at de ikke kan måles med måleapparater som brukes til den typen måling. 
Giftstoffer og rester av muggsopp kan heller ikke vaskes ut av tekstiler. Så du du skriver er så langt ut på viddene som det bare er mulig å komme. 
Manglende kunnskap er gjerne grunnen til at folk leier stativ og hylle i gjenbruksbutikker der mugglukten slår i mot en før en har fått lukka døra bak seg? 
Nei, Temu er en bagatell i forhold til mye annet. 

Anonymkode: addca...23d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du må gjerne opplyse oss om hvordan du finner ut hvilke klær på Temu som inneholder gift og hvilke som ikke gjør det? jeg har spurt etter dette sikkert 100 ganger her inne og får ALDRI svar på hvordan man kan skille trygge fra utrygge produkter på Temu.

Når du handler fra vanlige butikker kan du velge klær som er sertifiserte, men det kan du ikke på Temu. At noen vil spille russisk rulett med egen helse på den måten er helt uforståelig for meg ihvertfall.

Hvordan tror du den sertifiseringen fungerer? Det er noe fabrikkene kjøper, som ikke er verdt papiret det er skrevet på engang. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 22.05):

Handler du på nett på for eksempel Zalando, Nelly eller Boozt?

Anonymkode: e5c39...4ae

Nei, jeg foretrekker å handle i fysiske butikker og handler ikke på nett.

Anonymkode: 35318...801

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 21.13):

Det er ikke noe farlig å bruke klær fra Temu så sant du ikke suger på de eller spiser de? (Det siste gjelder forøvrig alle typer klær)

Anonymkode: e5c39...4ae

Ehhhh…..

du har misforstått totalt! 

Anonymkode: c65d7...e21

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en t-skjorte fra Temu av min kjære datter. Nå lever jeg ikke lenger.

Anonymkode: 1ab30...43c

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

muggsopp i så høye verdier at de ikke kan måles med måleapparater som brukes til den typen måling. 

🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 21.10):

Jeg vurderer å kjøpe meg en bunke kjoler fra temu for sommeren nå. Jeg er gravid og føder snart. Erfaringsmessig er kroppen min rimelig uformelig de første månedene etter svangerskap og ønsker egentlig bare noe å slenge på meg frem til jeg kommer litt tilbake i de gamle klærne mine.

Jeg vet at kvaliteten er ymse og at jeg muligens får noen ubrukelige plagg med på kjøpet. Er egentlig mest bekymret for om tøyet er giftig siden jeg skal holde på med en nyfødt?

Skikkelig dårlig ide?

Anonymkode: de992...a48

Trikset er å kjøpe dobbelt så mange som du trenger, så selger du resten. Da tjener du på det også.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Tror du selv på det du skriver her? Hvor produseres klærne til Lindex tror du? Står made in Kina, på det meste fra Lindex. Og mye er plastklær.

Absolutt. Jeg har ikke sagt at Lindex-klær aldri er laget i Kina. Men at klær som selges i butikk i Norge må oppfylle krav til fravær av giftstoffer mv, som ikke klær fra Temu må. Selv om begge altså er laget i Kina. At det ikke er plastklær å oppdrive på Lindex, har jeg heller aldri hevdet. Jeg kan tåle litt plast i klær. 

Anonymkode: 35318...801

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Huff nei, ville ALDRI kjøpt klespakke. De er jo nesten alltid fulle av gamle, slitte overprisede billigklær. Ikke av bedre kvalitet enn Temu.

Anonymkode: 6687b...9d0

Da ser du jo ikke på klærne før du kjøper dem? Jeg har fått dyre merkeklær i klespakkene mine flere ganger, klær med lappen på, og klær av god kvalitet som ser like fine ut mange år etter. 

Til barnet har jeg fått klespakker med både nøstebarn, reima, polarn og pyret og lil altelier i en og samme pakke. Til meg selv har jeg fått både samsøe, part two, inwear og Yas nå i det siste. Det er bare å være nøye i utvelgelsesprosessen.

Anonymkode: c5b38...1e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 21.48):

Har kjøpt både bukser, gensere og kjoler på Temu. Veldig fornøyd :)

Anonymkode: 490b1...de7

Bør du ikke samtidig fortelle at du har fått store byller flere steder på kroppen, uvisst årsak men det startet når du begynte å gå med klær fra temu? 😂

Anonymkode: 4cfee...a58

AnonymBruker
Skrevet

Nei det ville jeg ikke gjort 

Anonymkode: b4ca3...aa7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan tror du den sertifiseringen fungerer? Det er noe fabrikkene kjøper, som ikke er verdt papiret det er skrevet på engang. 

Det er tydelig at du ikke vet hvordan sertifiseringen fungerer. Du må lese deg opp.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror du selv på det du skriverier? Du ser nemlig ikke på klærne om de har lagt i en bygning med muggsopp i så høye verdier at de ikke kan måles med måleapparater som brukes til den typen måling. 
Giftstoffer og rester av muggsopp kan heller ikke vaskes ut av tekstiler. Så du du skriver er så langt ut på viddene som det bare er mulig å komme. 
Manglende kunnskap er gjerne grunnen til at folk leier stativ og hylle i gjenbruksbutikker der mugglukten slår i mot en før en har fått lukka døra bak seg? 
Nei, Temu er en bagatell i forhold til mye annet. 

Har du for vane å spre løgn, eller er dette ting du av en eller annen grunn tror på selv? 

https://gjoerdetselv.com/hus/inneklima/15-myter-om-muggsopp#Pastand-nr-6-Hvis-det-er-mugg-pa-klar-eller-klarne-har-ligget-i-et-rom-med-muggsopp-skal-klarne-kasseres-

Du må vaske på minimum 60 grader med et enzymholdig vaskemiddel, for å fjerne mugg fra klær. Er mugg på klær farlig? Det er ikke farlig å bruke klærne etterpå hvis du dreper bakteriene og dreper muggsporene i klærne.

• Liker 2
Skrevet

Kvinneguiden gir og gir. :ler:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2025 den 21.05):

Lurer på hva slags klær de bruker i Kina, og om de overlever. 

Anonymkode: 889ea...c42

Nei, de dør alle av at vaskemaskinen eksploderer 😏😂

Kjøp deg noen kjoler du ts.

Personlig passer ingen av mine venners klær meg, så hvor lett det er å baaaare låne klær av andre, kommer vel ann på både kropp og nettverk.

Anonymkode: 99c80...7f8

AnonymBruker
Skrevet
Sirah skrev (3 timer siden):

Kanskje du kan sjekke kjøp og salg på finn eller tise? Mange som selger klespakker :) Det tar jo gjerne ukesvis å få pakker fra Temu og kvaliteten er så ymse at jeg hadde sjekket bruktmarkedet først :)

Det tar som regel en drøy uke å få det levert på døra.

Anonymkode: 99c80...7f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...