AnonymBruker Skrevet 19. mai #21 Skrevet 19. mai Du kan fint kjøpe bomull- og linklær fra Temu hvis du vasker dem. Ville ikke kjøpt klær med kunstige fibre. Anonymkode: c11e4...c81 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #22 Skrevet 19. mai Jeg hadde droppet det av både etiske og mimjømessige hensyn. Har du ikke noe fra før du kan bruke? Løse t-skjorter og kjoler, f.eks.? Hvis jeg MÅTTE kjøpe noe jeg bare skulle ha brukt i en kort periode hadde jeg heller sjekket finn og tise. Anonymkode: 38676...465 5
AnonymBruker Skrevet 20. mai #23 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg hadde droppet det av både etiske og mimjømessige hensyn. Har du ikke noe fra før du kan bruke? Løse t-skjorter og kjoler, f.eks.? Hvis jeg MÅTTE kjøpe noe jeg bare skulle ha brukt i en kort periode hadde jeg heller sjekket finn og tise. Anonymkode: 38676...465 Finn og Tide er for dem som synes det er greit å bruke klær andre har hatt liggende hjemme, og i tillegg brukt. Disse klærne kan ha vel så mye farlig i seg som klær fra Temu i naturmaterialer. Røyk, dyreallergener, parfyme, mugg m.m. setter seg tøyet. øyet. Anonymkode: addca...23d 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #24 Skrevet 20. mai Lurer på hva slags klær de bruker i Kina, og om de overlever. Anonymkode: 889ea...c42 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai #25 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ikke kjøp klær fra temu. Venninna mi sin vaskemaskin eksploderte og tok fyr da hun skulle vaske temuklærne. Bare flaks at huset ikke brant ned. Vaskemaskinen var nesten ny og ikke noe galt med, så var pga giftstoffene i de klærne. Anonymkode: 7277a...4cd 😂😂😂 serr Anonymkode: 11a9c...2aa 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai #26 Skrevet 20. mai Jeg fikk virkelig stor mage i svangerskapet, hadde 2 omslagskjoler jeg brukte. Ikke mamma klær, de var og fine å bruke etterpå. Ellers noen myke bukser, og store t-shirts. Men eide ikke noen mamma klær. Jeg hadde ikke handlet på temu. Anonymkode: d4357...bd8 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #27 Skrevet 20. mai Jeg ville kjøpt to kjoler fra f.eks. Lindex eller annen fysisk butikk i stedet for 4-5 fra Temu. Fordi: du trenger ikke så mange kjoler til en kort periode - flere av dem kommer du uansett ikke til å være så fornøyd med, og bruke mindre. Du vil se mye finere ut i to kjoler du har prøvd på og som er i litt bedre kvalitet. Du blir finere, og miljøet spares for avfall. To i en det - er det i det hele tatt noe å vurdere? Anonymkode: 35318...801 7
Fremmed fugl Skrevet 20. mai #28 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ikke kjøp klær fra temu. Venninna mi sin vaskemaskin eksploderte og tok fyr da hun skulle vaske temuklærne. Bare flaks at huset ikke brant ned. Vaskemaskinen var nesten ny og ikke noe galt med, så var pga giftstoffene i de klærne. Anonymkode: 7277a...4cd Spennende, kan du forklare mekanismen? 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai #29 Skrevet 20. mai Vær så snill, ikke gjør det. Du trenger ikke en bunke kjoler. Kjøp et par behagelige plagg på Finn hvis du må, eller Lindex el.l der du kan prøve de på. Lån av noen som er større enn deg. Anonymkode: abe8f...877 1
LiseTV Skrevet 21. mai #30 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg ville kjøpt to kjoler fra f.eks. Lindex eller annen fysisk butikk i stedet for 4-5 fra Temu. Fordi: du trenger ikke så mange kjoler til en kort periode - flere av dem kommer du uansett ikke til å være så fornøyd med, og bruke mindre. Du vil se mye finere ut i to kjoler du har prøvd på og som er i litt bedre kvalitet. Du blir finere, og miljøet spares for avfall. To i en det - er det i det hele tatt noe å vurdere? Anonymkode: 35318...801 Hva vet du om kjoler fra Lindex? Er dem ikke laget i samme landene som Temu? 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #31 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 21.44): Ikke gjør det! Det er så mange giftstoffer i klærne fra Temu som er skadelig for både deg og ungen. Vær fornuftig! Anonymkode: 5dcd2...01c Gjelder dette ALLE de tusener av selgere Temu leverer for, eller bare noen? Anonymkode: 853d6...122 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #32 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (17 timer siden): Finn og Tide er for dem som synes det er greit å bruke klær andre har hatt liggende hjemme, og i tillegg brukt. Disse klærne kan ha vel så mye farlig i seg som klær fra Temu i naturmaterialer. Røyk, dyreallergener, parfyme, mugg m.m. setter seg tøyet. øyet. Anonymkode: addca...23d Brukte klær er vasket flere ganger som vil si at overfladisk fargestoffer o.l er vasket mye mer ut. En av grunnene til at brukte klær er fint for både voksne og babyer. Dyreallergener er ikke farlig med mindre man er allergisk. Er man redd for røykelukt, spør man selger om de røyker (erfaringen min er at de færreste røyker), mugg ser man på plagget og parfyme kan vaskes ut Anonymkode: f1a95...f6e 5 1
mommyaka Skrevet 21. mai #33 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 22.25): Ikke kjøp klær fra temu. Venninna mi sin vaskemaskin eksploderte og tok fyr da hun skulle vaske temuklærne. Bare flaks at huset ikke brant ned. Vaskemaskinen var nesten ny og ikke noe galt med, så var pga giftstoffene i de klærne. Anonymkode: 7277a...4cd 🤣🤣🤣🤣 Denne var ny...var det tnt i klærne 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #34 Skrevet 21. mai LiseTV skrev (10 timer siden): Hva vet du om kjoler fra Lindex? Er dem ikke laget i samme landene som Temu? Det kan være, men sånn jeg oppfatter det må klær som selges i Norge oppfylle minimumskrav til giftinnhold ol. Og dessuten - klær kjøpt i fysisk butikk kan prøves på forhånd så man kan finne en som passer og er fin! Og noe av betalingen går til norske ansatte. Jeg vil heller betale norske ansatte enn kinesiske. Anonymkode: 35318...801 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #35 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kan være, men sånn jeg oppfatter det må klær som selges i Norge oppfylle minimumskrav til giftinnhold ol. Og dessuten - klær kjøpt i fysisk butikk kan prøves på forhånd så man kan finne en som passer og er fin! Og noe av betalingen går til norske ansatte. Jeg vil heller betale norske ansatte enn kinesiske. Anonymkode: 35318...801 Handler du på nett på for eksempel Zalando, Nelly eller Boozt? Anonymkode: e5c39...4ae
AnonymBruker Skrevet 23. mai #36 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 21.54): Jeg har kjøpt klespakker for voksne når jeg har vært i samme situasjon. Billigere, bedre for miljøet, og enklere enn å plukke ut ett og ett plagg. Kjøper poser med 10-20 plagg for 300 kr, og har noen ganger solgt dem igjen enkeltvis senere for mer enn jeg kjøpte dem for😅 Anonymkode: c5b38...1e9 Huff nei, ville ALDRI kjøpt klespakke. De er jo nesten alltid fulle av gamle, slitte overprisede billigklær. Ikke av bedre kvalitet enn Temu. Anonymkode: 6687b...9d0
AnonymBruker Skrevet 23. mai #37 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (På 20.5.2025 den 21.51): Jeg ville kjøpt to kjoler fra f.eks. Lindex eller annen fysisk butikk i stedet for 4-5 fra Temu. Fordi: du trenger ikke så mange kjoler til en kort periode - flere av dem kommer du uansett ikke til å være så fornøyd med, og bruke mindre. Du vil se mye finere ut i to kjoler du har prøvd på og som er i litt bedre kvalitet. Du blir finere, og miljøet spares for avfall. To i en det - er det i det hele tatt noe å vurdere? Anonymkode: 35318...801 Tror du selv på det du skriver her? Hvor produseres klærne til Lindex tror du? Står made in Kina, på det meste fra Lindex. Og mye er plastklær. Anonymkode: addca...23d 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai #38 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 18.52): Det kan være, men sånn jeg oppfatter det må klær som selges i Norge oppfylle minimumskrav til giftinnhold ol. Og dessuten - klær kjøpt i fysisk butikk kan prøves på forhånd så man kan finne en som passer og er fin! Og noe av betalingen går til norske ansatte. Jeg vil heller betale norske ansatte enn kinesiske. Anonymkode: 35318...801 Nå er det ikke alltid at teori og praksis går hånd i hånd. Temu bruker en liten uke nå på å sende pakkene, man kan prøve hjemme i fred og ro, og returnere det man ikke liker. Å stå i et prøverom og prøve, er stress for de fleste. I tillegg vet man aldri hvem som står og filmer fra sidebåsen. Det skjedde forleden da ungene skulle prøve. Anonymkode: addca...23d 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #39 Skrevet 23. mai På vegne av hele kvinneguiden så har du vår tillatelse om du vil det 😊 Anonymkode: 1ab30...43c 1 1
Thyra Skrevet 23. mai #40 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 21.13): Det er ikke noe farlig å bruke klær fra Temu så sant du ikke suger på de eller spiser de? (Det siste gjelder forøvrig alle typer klær) Anonymkode: e5c39...4ae Sønnen min suger/tygger av og til på klærne sine. En gang gan sugde på halslinningen på en t-skjorte (ikke Temu, men fra en billig butikk i Sverige) slapp den deler av fargen. Han ble ikke syk, og dette er nå et par år siden. Men det var skikkelig ekkelt og jeg har tenkt på det etterpå, om dette kan skade han på sikt.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå