Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg en bunke kjoler fra temu for sommeren nå. Jeg er gravid og føder snart. Erfaringsmessig er kroppen min rimelig uformelig de første månedene etter svangerskap og ønsker egentlig bare noe å slenge på meg frem til jeg kommer litt tilbake i de gamle klærne mine.

Jeg vet at kvaliteten er ymse og at jeg muligens får noen ubrukelige plagg med på kjøpet. Er egentlig mest bekymret for om tøyet er giftig siden jeg skal holde på med en nyfødt?

Skikkelig dårlig ide?

Anonymkode: de992...a48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe farlig å bruke klær fra Temu så sant du ikke suger på de eller spiser de? (Det siste gjelder forøvrig alle typer klær)

Anonymkode: e5c39...4ae

• Liker 10
Skrevet

Bare god erfaring med kjoler fra Temu. samme kvalitet som andre Kina varer. Må vaskes før bruk.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det! Det er så mange giftstoffer i klærne fra Temu som er skadelig for både deg og ungen. Vær fornuftig!

Anonymkode: 5dcd2...01c

• Liker 20
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke gjør det! Det er så mange giftstoffer i klærne fra Temu som er skadelig for både deg og ungen. Vær fornuftig!

Er det virkelig det? Smører de inn disse klærne med gift da eller?

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt både bukser, gensere og kjoler på Temu. Veldig fornøyd :)

Anonymkode: 490b1...de7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg vurderer å kjøpe meg en bunke kjoler fra temu for sommeren nå. Jeg er gravid og føder snart. Erfaringsmessig er kroppen min rimelig uformelig de første månedene etter svangerskap og ønsker egentlig bare noe å slenge på meg frem til jeg kommer litt tilbake i de gamle klærne mine.

Jeg vet at kvaliteten er ymse og at jeg muligens får noen ubrukelige plagg med på kjøpet. Er egentlig mest bekymret for om tøyet er giftig siden jeg skal holde på med en nyfødt?

Skikkelig dårlig ide?

Kjøpt 6 sommer og fin kjoler fra temu. Billig. Ikke anbefale i varmt vær eneste polyester klistrer seg til kroppen,var meget ubehagelig i Kreta med 40 grader. Ellers helt topp bruke hjemme. Denim shortsene er bare topp☺️

Anonymkode: d542d...2f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville virkelig unngått det (både av etiske hensyn, men ikke minst giftstoffene). Hva med å kjøpe noe brukt eller byttelåne klær i en periode? 

Anonymkode: 5f7b2...77a

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt klespakker for voksne når jeg har vært i samme situasjon. Billigere, bedre for miljøet, og enklere enn å plukke ut ett og ett plagg. Kjøper poser med 10-20 plagg for 300 kr, og har noen ganger solgt dem igjen enkeltvis senere for mer enn jeg kjøpte dem for😅

Anonymkode: c5b38...1e9

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være troll, for du VET at kvinneguiden hater temu. Du vet du får titusen meldinger her nå hvor jævlig du er.

Det er ingen som trenger å annonsere hvilket merke klærne dems har, spesielt ikke om det er fra temu. Kjøp og hold kjeft.

Anonymkode: a3cec...dc2

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du vet at Temu ikke er produsent?

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Vil du virkelig ta sjansen på å utsette deg for giftstoff? Kjøp heller brukt eller lån av venninner. Jeg har inntrykk av at graviditetsklær går på omgang mellom de yngre kollegaene mine på jobb. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp klær fra temu. Venninna mi sin vaskemaskin eksploderte og tok fyr da hun skulle vaske temuklærne. Bare flaks at huset ikke brant ned. Vaskemaskinen var nesten ny og ikke noe galt med, så var pga giftstoffene i de klærne. 

Anonymkode: 7277a...4cd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Verden renner over av søppel og (u)brukte klær på fyllinga. Mikroplastikk finnes nå i blodet vårt. Har ikke verden nok søppel? Det er en grunn til at temu og shein ol kalles ultra fast fashion. Det har tatt steget videre fra fast fashion. Er trist med tanke på fremtiden. 

Anonymkode: eb809...68a

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke noe farlig å bruke klær fra Temu så sant du ikke suger på de eller spiser de? (Det siste gjelder forøvrig alle typer klær)

Du vet at huden din trekker til seg giftstoffer hvis de finnes i klærne? Så hjelper ikke at man ikke spiser klærne... 🙈🙈 Og ikke nok med at en selv kan få i seg bly for eksempel fra disse plaggene, men så skal man utsette en nyfødt for masse farlige stoffer også? 

Jeg skjønner nå hvorfor noen kjøper klær på temu selv om de vet det kan forgifte dem, hvis dette er det folk tror. 

Anonymkode: dc5f6...d3d

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (36 minutter siden):

Du vet at Temu ikke er produsent?

Det vet vi alle. Men du får ikke kjøpt klær som er GOTS eller øko-tex sertifisert på Temu, og du har ingen kontroll på hva plaggene inneholder av giftstoffer. 

Anonymkode: dc5f6...d3d

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Du har sikkert hørt at man skal være forsiktig med hvilke kremer man smører på huden fordi noen av dem inneholder skadelige stoffer. Disse stoffene tas opp av huden og kan skade f.eks. leveren og nyrene. Noen stoffer fører til at menn blir infertile fordi sædcellene blir ødelagt. Dette gjelder også giftstoffer i klær. De ligger tett inntil huden og stoffene tas opp i huden. Både din hud og huden til en baby som holdes inntil kroppen din. 

Eksempler på giftstoffer som kan komme inn gjennom huden:

Nikotin (fra snus og sigaretter)

Kvikksølv

Giftige gasser

Plantevernmidler

Konserveringsmidler i hudpleieprodukter

Ftalater

Syntetiske dufter

Bly

Perfluorerte stoffer (PFAS) 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Skikkelig dårlig ide?

Lite bærekraftig på alle måter 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig dårlig ide?

Ville aldri gjort det som gravid og som nybakt mamma. Vi aner ikke hva slsgs skade disse miljøgiftene kan gi på sikt. Ville aldr tatt risikoen når jeg vet at det kan påvirke negativt. 

Anonymkode: 0a0af...2df

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig dårlig ide?

Skikkelig dårlig ide?

Kjøpte mange kjoler fra Temu sist sommer. I bomull og lin. Uten armer og med kapper. 
De som mener du ikke skal kjøpe fra Temu er Temumotstandere som har som jobb å si nei til Temu. 
Du bør jo ikke kjøpe syntetiske materialer. Eller er en hel del helt ok av sommerkjolene derfra. 

Anonymkode: addca...23d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...