Gå til innhold

Er vi egoistisk som velger fantastisk bryllupsreise over stort bryllup?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke dere er egoistiske i det hele tatt. Et bryllup handler om å feire kjærligheten, og hvordan man gjør det bør være opp til hvert enkelt par. Det er helt legitimt å ønske en mer nedtonet feiring og heller bruke pengene på en opplevelse dere deler sammen – som en fantastisk bryllupsreise. Det betyr jo ikke at dere ikke verdsetter gjestene, men at dere prioriterer det som gir dere mest glede og minner. ❤️ 

Ikke alle drømmer om store bryllup med hundrevis av gjester og masse oppmerksomhet, og det burde det være rom for. Det er trist at noen velger å kalle det egoistisk – kanskje de selv har andre forventninger til hva et "riktig" bryllup er. Men det betyr ikke at deres valg er feil.

Høres ut som dere har gjort det som passer dere best – og det er akkurat sånn det skal være! 💘

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lite bryllup er koselig. Jeg hadde takket nei dersom jeg måtte ha med egen drikke, og visste at dere brukte enorme summer på bryllupsreise. 

Anonymkode: 82494...a26

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Tradegy skrev (4 minutter siden):

Jeg synes ikke dere er egoistiske i det hele tatt. Et bryllup handler om å feire kjærligheten, og hvordan man gjør det bør være opp til hvert enkelt par. Det er helt legitimt å ønske en mer nedtonet feiring og heller bruke pengene på en opplevelse dere deler sammen – som en fantastisk bryllupsreise. Det betyr jo ikke at dere ikke verdsetter gjestene, men at dere prioriterer det som gir dere mest glede og minner. ❤️ 

Ikke alle drømmer om store bryllup med hundrevis av gjester og masse oppmerksomhet, og det burde det være rom for. Det er trist at noen velger å kalle det egoistisk – kanskje de selv har andre forventninger til hva et "riktig" bryllup er. Men det betyr ikke at deres valg er feil.

Høres ut som dere har gjort det som passer dere best – og det er akkurat sånn det skal være! 💘

Å be gjester ha med egen drikke betyr å ikke verdsette gjestene, jo. 

Anonymkode: 644d1...5a1

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Tipptopp tommel opp! Men ville spandert drikke på gjestene, så mye koster det ikke til 25 personer om d beregnes 4 enheter per pers🙏 velkomstdrink, 2x øl/vin og cognac/dessertvin/likør

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei!☺️

Både innad i familien og vennegjengen har det vært store, fine bryllup med mange gjester og fantastisk gjennomførelse. Enkelte har brukt opp i en halv million kroner på dagen. Jeg og mannen er ikke de som gjør så alt for mye ut av oss og er ikke så glad i oppmerksomhet. Derfor har vi sammen blitt enig om at bryllupet blir nedprioritert fordi vi vil heller bruke pengene på en fantastisk bryllupsreise for oss 2 i stedet. Det blir et lite bryllup med ca 25 gjester, koldtbord, kaker og folk må ha med egen drikke (utenom en velkomstdrink). Bryllupsreisen blir en 3 ukers tur til Hawaii på et 5 stjerners hotell.

Når jeg har snakket om dette med venner og familie har jeg fått noen reaksjoner. Enkelte har gått så langt som å si at vi rett og slett er egoistiske, som velger å ha bryllup på budsjett for å så bruke en svimlende sum på bryllupsreisen… har de et poeng?

Anonymkode: 83bba...67c

Hva med å kjøpe noen kartonger med hvitvin og rødvin (det som ikke blir brukt kan leveres inn igjen på polet) , lage en god punsj og ha noe baileys til kaffien. Så kan dere ønske dere penger til reise til bryllupet 

Anonymkode: 4f3ee...1ff

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis gjestene blir sure (!) hadde jeg droppet hele bryllupet. Gift dere i utlandet og ha en hagefest med drikke og grillmat når dere har kommet hjem. Det kan fint legges til sommeren selv om dere gifter dere på vinteren 😊

Men ellers enig i at drikke til et lite bryllup kan dere spandere - som minimum drikke til maten og noen bonger til baren etterpå (om dere ikke kan ha med eget). 

Anonymkode: 7bf87...15e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hei!☺️

Både innad i familien og vennegjengen har det vært store, fine bryllup med mange gjester og fantastisk gjennomførelse. Enkelte har brukt opp i en halv million kroner på dagen. Jeg og mannen er ikke de som gjør så alt for mye ut av oss og er ikke så glad i oppmerksomhet. Derfor har vi sammen blitt enig om at bryllupet blir nedprioritert fordi vi vil heller bruke pengene på en fantastisk bryllupsreise for oss 2 i stedet. Det blir et lite bryllup med ca 25 gjester, koldtbord, kaker og folk må ha med egen drikke (utenom en velkomstdrink). Bryllupsreisen blir en 3 ukers tur til Hawaii på et 5 stjerners hotell.

Når jeg har snakket om dette med venner og familie har jeg fått noen reaksjoner. Enkelte har gått så langt som å si at vi rett og slett er egoistiske, som velger å ha bryllup på budsjett for å så bruke en svimlende sum på bryllupsreisen… har de et poeng?

Anonymkode: 83bba...67c

Folk altså! Slik som dere vil gjøre det, høres veldig lurt ut! Det er deres bryllup, dere gjør det som passer for DERE. Hva andre måtte mene er ikke noe å tenke på...

Anonymkode: 376e7...127

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tradegy skrev (58 minutter siden):

Jo det betyr akkurat det hvis man ber gjester i et bryllup ta med egen drikke

Anonymkode: 3445b...2d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk altså! Slik som dere vil gjøre det, høres veldig lurt ut! Det er deres bryllup, dere gjør det som passer for DERE. Hva andre måtte mene er ikke noe å tenke på...

Anonymkode: 376e7...127

Det er ikke akkurat bare meninger gjestene må ut med. Valgene til TS betyr at de i tillegg til gave, reise, eventuell hotell også må betale for egen drikke. 

Å kun få et måltid og velkomstdrink i et selskap er gjerrig altså.

Anonymkode: 8c2b0...a82

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de andre at drikken kan dere ordne selv. Hvis det er lov med medbrakt, trenger det ikke koste så mye heller. 

Men ellers helt i orden med et lite bryllup og heller bruke pengene på en bedre bryllupsreise! Sååå gøy er det tross alt ikke med bryllup...

Anonymkode: bf482...0b3

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Kvist skrev (23 timer siden):

Lite bryllup er helt greit, men det er skikkelig stusselig om folk må ha med seg drikke

Enig i dette og med så få gjester er det bare gjerrig å ikke spandere drikke på gjestene

Anonymkode: f7001...21f

• Liker 3
Skrevet

Lite bryllup ok. Men resten fremstår som gjerrig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er vel per definisjob egoistisk, men er det galt? Det er DERES bryllup, det er DERES penger og DERES liv. Come on, lev lovet dere ønsker❤️

Anonymkode: 08bf8...cc7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å be gjester ha med egen drikke betyr å ikke verdsette gjestene, jo. 

Anonymkode: 644d1...5a1

At noen mener det er respektløst å be gjestene ta med egen drikke, synes jeg er å sette merkelige prioriteringer. Er virkelig drikke det avgjørende for om man føler seg verdsatt i et bryllup?

Et bryllup handler om å feire kjærligheten, ikke om å bli vartet opp som på et luksushotell. Hvis paret velger å bruke pengene på en opplevelse sammen – og samtidig inviterer til en enkel feiring hvor man kanskje bidrar litt selv – så sier ikke det noe som helst om hvor mye de setter pris på gjestene.

Det sier derimot noe om at de tør å gjøre ting på sin måte, og ikke lar seg presse inn i forventninger og dyre tradisjoner bare for andres skyld. Det burde respekteres, ikke kritiseres.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det er vel per definisjob egoistisk, men er det galt? Det er DERES bryllup, det er DERES penger og DERES liv. Come on, lev lovet dere ønsker❤️

Anonymkode: 08bf8...cc7

Jada, bare å følge egosporet. Men bare å huske på at de da i ettertid ikke blir urettferdig behandlet når familie og venner prioriterer andre som deler.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Tradegy skrev (2 timer siden):

At noen mener det er respektløst å be gjestene ta med egen drikke, synes jeg er å sette merkelige prioriteringer. Er virkelig drikke det avgjørende for om man føler seg verdsatt i et bryllup?

Et bryllup handler om å feire kjærligheten, ikke om å bli vartet opp som på et luksushotell. Hvis paret velger å bruke pengene på en opplevelse sammen – og samtidig inviterer til en enkel feiring hvor man kanskje bidrar litt selv – så sier ikke det noe som helst om hvor mye de setter pris på gjestene.

Det sier derimot noe om at de tør å gjøre ting på sin måte, og ikke lar seg presse inn i forventninger og dyre tradisjoner bare for andres skyld. Det burde respekteres, ikke kritiseres.

Det er ikke snakk om å bli vartet opp på luksus hotell, men blir man bedt i et bryllup så er mat og drikke til maten noe som gjestene får og ikke skal ha med selv. Hadde også synes det var veldig merkelig å bli bedt i en julemiddag og få beskjed om å ta med drikke sel. Det koster ikke mye å dekke drikke under middagen for 25 personer, man trenger heller ikke å ha alkohol i bryllupet. Tar man seg ikke råd til det bør man kanskje ikke ha bryllupsfest i det hele tatt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Jada, bare å følge egosporet. Men bare å huske på at de da i ettertid ikke blir urettferdig behandlet når familie og venner prioriterer andre som deler.

De bør heller ikke blir sure og furtne hvis folk takker nei til å komme

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gjort det samme. :) . Har vært i flere bryllup der jeg måtte ha med drikke selv. Fikk velkomstdrink og vin/øl til maten, ellers medbrakt. Syns det var helt greit, alle fikk den alkoholen de ønsket, og brudeparet slipper å sitte igjen med masse skvetter på mange flasker. 

Anonymkode: 97ab7...917

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk heller penger på en reise for dere, enn en fest 😊

Anonymkode: 7e1ee...0e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt ok, foruten dette med drikke. Dere burde servere mer en 1 velkomstdrink. Ikke nødvendigvisis fribar, men 1 drink er kjipt!

Anonymkode: 7153c...87e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...