Gå til innhold

Er vi egoistisk som velger fantastisk bryllupsreise over stort bryllup?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lite og nedtona bryllup er absolutt innafor, men ikke at gjestene skal ta med egen drikke. Synes jeg (også) :-)

Anonymkode: 458f2...b27

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Lite bryllup er jo helt greit. 

Men jeg kunne aldri bedt folk til en sånn anledning og bedt dem ta med drikke selv.

Jeg hadde kortet ned på lengden eller luksusen på bryllupsreisen for å gi gjestene en fin fest.

Hvis jeg hadde vært bedt, og visst hva dere velger å prioritere å bruke pengene deres på, hadde jeg ikke giddet å komme.

Anonymkode: 40862...99e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei!☺️

Både innad i familien og vennegjengen har det vært store, fine bryllup med mange gjester og fantastisk gjennomførelse. Enkelte har brukt opp i en halv million kroner på dagen. Jeg og mannen er ikke de som gjør så alt for mye ut av oss og er ikke så glad i oppmerksomhet. Derfor har vi sammen blitt enig om at bryllupet blir nedprioritert fordi vi vil heller bruke pengene på en fantastisk bryllupsreise for oss 2 i stedet. Det blir et lite bryllup med ca 25 gjester, koldtbord, kaker og folk må ha med egen drikke (utenom en velkomstdrink). Bryllupsreisen blir en 3 ukers tur til Hawaii på et 5 stjerners hotell.

Når jeg har snakket om dette med venner og familie har jeg fått noen reaksjoner. Enkelte har gått så langt som å si at vi rett og slett er egoistiske, som velger å ha bryllup på budsjett for å så bruke en svimlende sum på bryllupsreisen… har de et poeng?

Anonymkode: 83bba...67c

Ikke i det hele tatt! De kan ta seg en bolle, eventuelt ikke bli invitert. 

Anonymkode: d92af...e6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sånn som mange drikker i Norge er det jo sikkert en formue med den drikken. 

Anonymkode: 9a23c...470

Da får man heller si at det er et alkoholfritt bryllup og ha alkoholfrie drikker til middagen, ikke noe galt i det. Men inviterer man til bryllup står man for drikke til maten

Anonymkode: 3445b...2d0

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså. 25 gjester, si at 3 av de kjører bil og 2 er gravide. Da blir det alkohol på 20 personer. En velkomsdrink og 2 glass vin til maten. Det blir 1/2 flaske vin pr pers. Dere har ikke råd til 10 flasker vin og kanskje ei kasse eller to med pils? 

Det er snakk om max 5000 kr, liksom. Smålig. 

Anonymkode: 7c68d...a68

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde også et lite, billig bryllup som ble veldig bra. Hadde riktignok alkohol inkludert, dro flere ganger på harrytur for å kjøpe inn vin, øl, sprit og brus, så det ble ikke så dyrt :) 

Anonymkode: 09ac2...83c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde et lite bryllup. Vi hadde vin til maten. Skulle dem drikke mere enn det så måtte dem ha med selv. Eller kjøpe drikke. Det var bar der. Vi var 22 år når vi giftet oss. Så store greian hadde vi ikke penger til. Men sånn egentlig så hadde det vært mer enn nok om vi bare var oss to og forlovere. 

Anonymkode: 03fd7...a14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det blir et lite bryllup med ca 25 gjester, koldtbord, kaker og folk må ha med egen drikke (utenom en velkomstdrink).

Å ikke spandere drikke er faktisk smålig. Men å ha et lite bryllup er jo selvsagt helt i orden. Å svi av 500k på festen er jo rett og slett galskap med (mindre man er en del av eliten i samfunnet). 

Det er nok noen som vil bli snurt for å ikke bli invitert om de har hatt dere i sitt bryllup, men det får så være. Å gifte seg er jo noe man gjør for sin egen del, ikke for andre. 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Helt greit bryllup det, så lenge dere ikke forventer at gjestene gir gave😊

Anonymkode: b9e62...583

Folk vil ta med gave uansett. 

Anonymkode: 7844f...81a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Når jeg har snakket om dette med venner og familie har jeg fått noen reaksjoner. Enkelte har gått så langt som å si at vi rett og slett er egoistiske, som velger å ha bryllup på budsjett for å så bruke en svimlende sum på bryllupsreisen… har de et poeng?

Nuvel den ville jeg snudd øyeblikkelig med et "så VI er egoistiske fordi vi vil prioritere et bryllup for OSS mens du ikke er egoistisk som ønsker at vi gifter oss for DERE?" 

Anonymkode: d231c...26c

AnonymBruker
Skrevet

Å ha lite bryllup er helt greit, men å be gjestene om å ta med drikke er overhodet ikke greit. Hadde jeg blitt bedt i ett bryllup med beskjed om å ta med drikke selv hadde svaret vært nei takk til invitasjonen.

Anonymkode: 98506...10d

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ha alkoholfritt bryllup, så blir det billigere med drikke til gjestene. 

Anonymkode: 0d7e7...0e5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det blir et lite bryllup med ca 25 gjester, koldtbord, kaker og folk må ha med egen drikke (utenom en velkomstdrink)

Ha med egen drikke virker litt smålig.

Hadde heller droppet festen jeg og reist enda finere. 

Anonymkode: b0e35...5e6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange fundamentalistiske svar her inne. Jeg hadde kommet i et bryllup der noen hadde bedt meg ta med drikke, selv om det ikke er vanlig. Menneskene er jo det viktigste. Jeg hadde heller invitert ti stykker, kortet ned en uke på ferien. Bryllup er en egoistisk greie da. Noen ønsker ikke å ha noen gjester, andre flere, folk bestemmer selv hvem de vil ha i bryllupet sitt. Gifter en seg i eldre alder er det kanskje mest vanlig å ikke invitere så mange. Bryllup 20-35 år er litt mer partyrølp og stort.

Anonymkode: 9e3f1...22f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det blir et lite bryllup med ca 25 gjester, koldtbord, kaker og folk må ha med egen drikke (utenom en velkomstdrink).

Kan skjønne at man ikke betaler for fri bar hele kvelden på steder som har skjenkebevilling, men når det er lov å ta med drikke kunne det vært litt fint å stilt med drikke til maten i det minste. Stusslig.

Anonymkode: db84b...23a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei!☺️

Både innad i familien og vennegjengen har det vært store, fine bryllup med mange gjester og fantastisk gjennomførelse. Enkelte har brukt opp i en halv million kroner på dagen. Jeg og mannen er ikke de som gjør så alt for mye ut av oss og er ikke så glad i oppmerksomhet. Derfor har vi sammen blitt enig om at bryllupet blir nedprioritert fordi vi vil heller bruke pengene på en fantastisk bryllupsreise for oss 2 i stedet. Det blir et lite bryllup med ca 25 gjester, koldtbord, kaker og folk må ha med egen drikke (utenom en velkomstdrink). Bryllupsreisen blir en 3 ukers tur til Hawaii på et 5 stjerners hotell.

Jeg synes dere gjør et supert valg. Gi dere selv den opplevelsen. Et lite bryllup er også mye koseligere enn et veldig stort. Har vært i begge deler mange ganger. 

Anonymkode: cb893...fba

AnonymBruker
Skrevet

Et lite bryllup er helt okei! Vi hadde det nylig, og det ble helt perfekt. Men jeg ville dog spandert på drikke på gjengen når det er såpass lite. 

Anonymkode: 3727b...548

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg er helt ok, men jeg hadde virkelig stått for drikken når det bare er snakk om 25 personer! 

Anonymkode: 052b5...8e3

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det dere vil.

Jeg hadde kanskje funnet en mellomting og hatt fri bar, når dere er så få, but its up to you. 

Anonymkode: 7dabc...e1b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi hadde et lite bryllup. Vi hadde vin til maten. Skulle dem drikke mere enn det så måtte dem ha med selv. Eller kjøpe drikke. Det var bar der. Vi var 22 år når vi giftet oss. Så store greian hadde vi ikke penger til. Men sånn egentlig så hadde det vært mer enn nok om vi bare var oss to og forlovere. 

Anonymkode: 03fd7...a14

Det synes jeg er en veldig fin løsning. Hvis noen vil ha full fest, så kan de betale for det selv. Men vin til maten til 25 stk, det hadde jeg betalt for. I alle fall hvis jeg hadde hatt råd, og det har man jo når man reiser på bryllupsreise i tre uker på Hawaii. 

Anonymkode: 052b5...8e3

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt greit med lite bryllup, men enig med resten av innleggene om egen drikke. Om ikke bare for bildene i etterkant så det ikke ser ut som 20årsdag. Hadde spandert drikke til maten om ikke annet eller droppet alkoholen.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...