Gå til innhold

Er vi egoistisk som velger fantastisk bryllupsreise over stort bryllup?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!☺️

Både innad i familien og vennegjengen har det vært store, fine bryllup med mange gjester og fantastisk gjennomførelse. Enkelte har brukt opp i en halv million kroner på dagen. Jeg og mannen er ikke de som gjør så alt for mye ut av oss og er ikke så glad i oppmerksomhet. Derfor har vi sammen blitt enig om at bryllupet blir nedprioritert fordi vi vil heller bruke pengene på en fantastisk bryllupsreise for oss 2 i stedet. Det blir et lite bryllup med ca 25 gjester, koldtbord, kaker og folk må ha med egen drikke (utenom en velkomstdrink). Bryllupsreisen blir en 3 ukers tur til Hawaii på et 5 stjerners hotell.

Når jeg har snakket om dette med venner og familie har jeg fått noen reaksjoner. Enkelte har gått så langt som å si at vi rett og slett er egoistiske, som velger å ha bryllup på budsjett for å så bruke en svimlende sum på bryllupsreisen… har de et poeng?

Anonymkode: 83bba...67c

• Liker 6
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere gifter dere, ikke noen andre, DERE bestemmer hva dere vil! Vi reiste vekk å giftet  oss da det vsr det vi ville og ønsket, brud på stranden i eksotisk land og slippe alt dramaet med familiene våre(mye vondt) og vi angrer ikke! Når jeg ser venner kaster ut masse peng og sliter til langt på natt med å ordne til i lokale og div, stuper i seng uten bryllupsnatt, nei takk!

Kos dere,nyt det!

Ha ett enkelt kakebesøk når dere kommer hjem!

Anonymkode: a2e0c...16c

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at dere ikke ønsker å bruke store summer på en bryllupsfest og heller velger å prioritere reise.

Jeg er dog enig med anonym over om at å be de inviterte ta med egen drikke, fremstår som smålig.

Det er kun 25 stk dere har invitert, som bruker tid og energi på å feire dere og som i tillegg har med gave, da syntes jeg dere kan betale for drikke (evt ha x antall bonger).

Anonymkode: d7e0a...948

• Liker 30
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei! Ta den reisen.

Anonymkode: 9a23c...470

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det virker litt usosialt. Da er det nesten bedre å dra bare dere to et sted, gifte dere solo med noen få til stede, eller bare dere to, og så ha en fest siden, der verken gaver eller medbrakt drikke er noe problem. Eller der kan ha en sommerfest eller noe, med reker og hvitvin/rosévin. Det koster ikke så mye.

Anonymkode: 9e3f1...22f

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det virker litt usosialt. Da er det nesten bedre å dra bare dere to et sted, gifte dere solo med noen få til stede, eller bare dere to, og så ha en fest siden, der verken gaver eller medbrakt drikke er noe problem. Eller der kan ha en sommerfest eller noe, med reker og hvitvin/rosévin. Det koster ikke så mye.

Det er jo sånn de fleste gifter seg?

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lite bryllup er helt greit, men å be folk ha med egen drikke er virkelig ikke innafor 

Anonymkode: 3445b...2d0

• Liker 36
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja, da hadde jeg heller invitert 10-15 personer, så blir det en hyggelig opplevelse, så sitter ikke onkel Per der med Vodkaen sin, Olga med hvitvinen sin, Frode med ringnes-ølet sitt etc. 

Det er jo deres dag, men gjester skal ikke ta med seg noe mer enn en gave, det er litt smålig. Kutymene i Norge er jo sånn.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hei!☺️

Både innad i familien og vennegjengen har det vært store, fine bryllup med mange gjester og fantastisk gjennomførelse. Enkelte har brukt opp i en halv million kroner på dagen. Jeg og mannen er ikke de som gjør så alt for mye ut av oss og er ikke så glad i oppmerksomhet. Derfor har vi sammen blitt enig om at bryllupet blir nedprioritert fordi vi vil heller bruke pengene på en fantastisk bryllupsreise for oss 2 i stedet. Det blir et lite bryllup med ca 25 gjester, koldtbord, kaker og folk må ha med egen drikke (utenom en velkomstdrink). Bryllupsreisen blir en 3 ukers tur til Hawaii på et 5 stjerners hotell.

Når jeg har snakket om dette med venner og familie har jeg fått noen reaksjoner. Enkelte har gått så langt som å si at vi rett og slett er egoistiske, som velger å ha bryllup på budsjett for å så bruke en svimlende sum på bryllupsreisen… har de et poeng?

Anonymkode: 83bba...67c

Bryllup er vel egoistisk uansett. Jeg syns nå dere er fornuftige jeg da. Er bare tull med sånn voldsomt bryllupsekstravagansa som koster så mye at brudeparet må ta opp gjeld. Det er en jævla dag. Det er ekteskapet som er viktig ikke bryllupet. Og så klart ville jeg og prioritert bryllupsreisa. Sykt leit å ha DET bryllupet men ikke ha råd til bryllupsreise

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Lite og enkel er helt greit, men at dere ikke engang står for drikke til maten er stusslig - helt uavhengig av bryllupsreisen.

Endret av Daria
  • Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Når man inviterer gjester, uansett anledning, sørger man for at de får god mat og drikke. 

Å be folk ha med medbrakt drikke er helt hinsides og spesielt når folk skal ha med dyre gaver. 

Anonymkode: 644d1...5a1

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er deres bryllup - men drikken bør dere ordne:)

Anonymkode: a2c50...2f4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Drikken bør dere absolutt enten dekke, eller si VELDIG tydelig at dere verken ønsker eller tar imot noen gaver, siden alle må ta med drikke. 

Anonymkode: 102eb...009

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Kvist skrev (53 minutter siden):

Lite bryllup er helt greit, men det er skikkelig stusselig om folk må ha med seg drikke. Dere trenger ikke svindyr vin og fancy bartender, men å be folk pynte seg til bryllup og komme med klirrende veske som tenåringer på vei til hjemme-alene fest går bare ikke an.

Helt enig. Å ikke spandere drikke til 25 stykker (alle drikker neppe, eventuelt bare litt) fremstår rett og slett gjerrig.

Skal de både gi gave og påkoste seg alkohol?

Dropp gaver hvis dere absolutt går for dette

Anonymkode: 8c2b0...a82

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sånn som mange drikker i Norge er det jo sikkert en formue med den drikken. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

De koseligste brylupene jeg har vært i har ikke hat alkohol i det helle tatt. Mye mer clasy med ederu folk! Så hva om dere bare ikke har noen alkohol ut over velkomst drinken? Hadde jeg gjort av flere gruner en økonomi! Uanset er det deres brylup, så ikke ha dårlig samvitighet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig for lite bryllup, hvis jeg skulle giftet meg, ville jeg gjort lite ut av det selv. Men å be de ta med drikke selv er jo veldig dårlig stil, da kan en like greit ikke ha noen fest 

Anonymkode: 1d471...923

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit bryllup det, så lenge dere ikke forventer at gjestene gir gave😊

Anonymkode: b9e62...583

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi gjorde i grunn det samme selv. Valgte et lite bryllup med kun de nærmeste. Reiste jorden rundt i 10 måneder etterpå. 

Anonymkode: ea1f0...e3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...