Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #1 Skrevet 15. mars 2006 Jeg har et tykkt, krøllet og farget hår som virkelig trenger førstehjelp. Siden krøllene mine lever sitt eget liv så er jeg nødt til å bruke rettetang ca 5 ganger i uken. Nå har håret blitt veldig slitt og tørt. Bruker sebastian laminates hårkur, men føler at den ikke gjør noe godt for håret. Tips til gode produkt som kan redde håret mitt? Gjør ikke noe om det tynger på håret for jeg trenger ikke all volumen jeg har...
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2006 #2 Skrevet 15. mars 2006 Hvis håret er skadet, er det egentlig lite du kan gjøre, unntatt å klippe bort det slitte, pluss slutte å bruke rettetangen så ofte. Jeg vet det ikke er lett, men det er ikke umulig. Prøv heller å finne gode produkter som tynger ned håret. Redken og Kerastase, for eksempel, har begge to serier beregnet for krøllete hår.
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2006 #3 Skrevet 15. mars 2006 Jeg ville latt det hvile jeg da. Ikke brukt masse styling, og ikke farget det
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #4 Skrevet 15. mars 2006 Jeg bruker shampooen og balsamen smooth down fra redken. Bruker i tillegg en beskyttelsespray fra redken når jeg rette ut håret. Skal prøve å redusere på bruken av rettetang... Tenkte kanskje på å bytte ut hårkuren Sebastian Laminates med noen som kanskje gjør mer for håret? Tips på det???
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2006 #5 Skrevet 15. mars 2006 Alle de produktene inneholder masse silikoner som gir glans, men som kan tørke ut håret på sikt. Ikke noe galt med silikoner, men de maskerer problemet i stedet for å rette på det. Det du kan gjøre, er å begynne å bruke proteinkur og fuktighetskur hver uke. Joico K-Pak har en flott proteinkur som heter noe med Reconstructor. Samme merke har også fuktighetskur. Men allikevel: ødelagt hår kan ikke repareres, men du kan forebygge videre slitasje. Men rettetangen er den verste fienden mot håret (been there, done that).
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #6 Skrevet 15. mars 2006 Alle de produktene inneholder masse silikoner som gir glans, men som kan tørke ut håret på sikt. Ikke noe galt med silikoner, men de maskerer problemet i stedet for å rette på det. Det du kan gjøre, er å begynne å bruke proteinkur og fuktighetskur hver uke. Joico K-Pak har en flott proteinkur som heter noe med Reconstructor. Samme merke har også fuktighetskur. Men allikevel: ødelagt hår kan ikke repareres, men du kan forebygge videre slitasje. Men rettetangen er den verste fienden mot håret (been there, done that). ← Takk for svar! Da skal jeg gå til innkjøp ab Joico K-Pak hårkurer. Har du tips en ny shampoo og balsam jeg kan bruke som ikke er full av silkoner da?
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2006 #7 Skrevet 15. mars 2006 Nja, de fleste balsamer fra frisørmerker har silikon i seg, men ikke alle shampoene. Så lenge det funker for deg, må du bare bruke det du bruker. Det er rettetangen som er fienden, ikke produktene.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #8 Skrevet 15. mars 2006 Er denne pakken god? Også kjøper jeg proteinmasken til Joice K-Pak i tillegg... http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.st...oduct/View/1304
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2006 #9 Skrevet 15. mars 2006 Det så ganske bra ut, da Men sjekk prisene hos frisør også, min erfaring er at på Kerastase sparer man kun noen få tiere i forhold til hjemme.
Gjest Jalileh Skrevet 15. mars 2006 #10 Skrevet 15. mars 2006 (endret) Er denne pakken god? Også kjøper jeg proteinmasken til Joice K-Pak i tillegg... http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.st...oduct/View/1304 ← Veldig god. Hilsen en stort hår med fall i som også bruker rettetang. Endret 15. mars 2006 av Jalileh
Gjest Fruktfat Skrevet 16. mars 2006 #11 Skrevet 16. mars 2006 min erfaring er at på krøllete hår er kerastase best.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #12 Skrevet 16. mars 2006 Redken's Fresh Curls Conditioner gjør håret glattere, blankt og tyngre
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #14 Skrevet 22. mars 2006 Jeg bestillte Joico K-Pak og all soft heavy cream fra strawberrynet og det har virkelig gjordt underverker på håret mitt!!! Først renset jeg håret med renseshampooen fra herbal essenses, og brukte kurene etterpå. Etter en gang har håret mitt allerede fått en helt annen konsistens. Det er mer spenstig på en måte og ser sunnere ut. Tusen takk for geniale råd!
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #15 Skrevet 22. mars 2006 Ops.. Jeg skrev strawberrynet, men selvfølgelig mente jeg lookfantastic Kjøpte også kerastase serien, men har ikke prøvd den ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå