Gå til innhold

Bytte jobb og gå ned i lønn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg trenger å høre andres synspunkter!

Jobben min nå er jeg ganske lei av, men det er levbart og jeg bestemmer mye selv. Har 800.000kr i årslønn, så god lønn, men mye ansvar (personalansvar). Kan avspasere når jeg vil, fri når det er helligdager osv. Dessverre dårlig arbeidsmiljø som har vært et problem lenge før jeg ble leder… Det gjør jobben min mer utfordrende. Vært der i over 10 år og føler meg litt ferdig. 

Jobben jeg har fått tilbud om har gitt meg lønnstilbud på 650.000kr. Helt uaktuelt hvis de ikke går høyere, men frister med en rolig jobb der jeg ikke har personalansvar. Ønsket virkelig denne jobben og følte jeg har alt de har spurt om og ennå litt mer. Jeg har bindingstid i nåværende jobb og jeg kan derfor ikke starte før mars neste år, noe de har sagt flere ganger at ikke er noe problem og de ville ha meg. 

Hvordan gå frem for å forhandle lønn? Hva bør jeg si noe om i en lønnsforhandling? Hva ville dere gjort i min situasjon mtp jobb, bli værende eller satse på ny jobb? Er jo en vesentlig lønnsforskjell. Skjønner jeg må noe ned i lønn for å gi slipp på personalansvar, men jeg hadde ikke sett for meg å gå så mye ned.

Anonymkode: aec91...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...