Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart ferdig med PPU-Y og snart lærer innen helse og oppvekstfagene. Dessverre er det rift om jobbene, og jeg har foreløpig ikke hatt hell i jobbsøkingen på de få jobbene som har vært utlyst. I vår søkte jeg på videreutdanning i ett annet fag, for å ha flere muligheter til å få jobb på videregående skole. Jeg har kommet inn på deltidsstudie, men er egentlig ikke motivert for mer studier akkurat nå så har mest lyst å takke nei. På den annen side vil et deltidsstudium gi meg rett til studielån, og sikre litt inntekt videre. Per nå jobber jeg litt som vikarlærer, men det er uvisst hvordan det blir til høsten. Økonomisk kan jeg ikke fortsette så alt for lenge med usikker økonomi, men jeg kan alltids gå tilbake til mitt gamle yrke, selvom det frister lite, jeg var i ferd med å bli utbrent.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre fremover, skal belage på å være vikar, finne en annen type jobb eller gå tilbake til gammelt yrke. Og skal jeg takke ja til studiet selv om jeg er ganske lei akkurat nå…. Hjelp!!!

Anonymkode: c2250...504

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du trenger bare å bestå for å få undervisningskompetanse i et nytt fag så hadde nok valgt videre studier, men ikke med fokus på å få gode karakterer 

Endret av Majer
Skriveleif
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg vet man bare trenger å stå, men jeg har nok litt høyere krav til meg selv 😅

Men jeg heller mot å takke ja til studieplass og evt. se hvor jeg står jobbmessig etter sommeren og evt. bestemme meg da. Om jeg har fått en jobb jeg vil ha, blir det nok å sette seg inn i, men dersom jeg må ta en annen jobb, øker kanskje motivasjonen til studiene for å få større sjans til å få jobb på vgs.

Anonymkode: c2250...504

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...