Gå til innhold

Flytte til større leilighet hvis det er midlertidig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Håper noen kan hjelpe oss! Vi har fått baby og trenger mer plass. Enten kan vi kjøpe en større leilighet i nærområdet, og beholde kort vei til jobb og enkel hverdagslogistikk. Men på sikt vil vi ha rekkehus og må ut av byen. 

Perspektivet på et boligkjøp hvis vi kjøper leilighet er dermed ca 5 år før skolestart.

Samboer og jeg blir ikke helt kloke her. Jeg heller litt mot at det er fint med kort vei til jobb og mer tid sammen i hverdagen. Men det er styrete med barnevogn opp og ned av trappeoppgangen, og vanskeligere å ha besøk. Noen sier også det er lurt at junior får gå i barnehage med de han skal begynne på skole med, noe jeg egentlig aldri har tenkt over før.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 48447...16a

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ville blitt boende i området. Enkel hverdagslogistikk er gull verdt i småbarnstiden! Kjedelig å bruke masse tid på pendling når man har små barn som bare har et par timer våkentid mellom barnehagen og legging. Men ville sett etter en leilighet som har tilgang på okei uteområder. Veldig fint å ha tilgang på en liten lekeplass eller litt grøntareal rett utenfor blokka når man har små barn.

Anonymkode: aefbb...95f

AnonymBruker

Jeg ville flyttet dit jeg tenkte å bo på lang sikt. 

Det er mye lettere å etablere nettverk i nærområdet når man har barnehage- og småklassebarn enn senere, og det er på sikt ekstremt nyttig å kjenne de andre ungene og foreldrene deres. 

Dessuten er det i 3-7-årsalderen hage er aller kjekkest. 

Anonymkode: 50cc9...933

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...