AnonymBruker Skrevet 19. mai #1 Skrevet 19. mai Hei! Jeg alene med et barn på 16 år da barnet selv ikke ønsker kontakt med far. Barnet sliter med OCD og har fått god oppfølging av dette via Bup tidligere og blitt «friskmeldt» Friskmeldingen gikk nå kanskje mer ut på at man fjernet det somi første omgang startet det hele. Nemlig far og ting som skjedde på samvær der. Jeg gikk med et rettsforlik om delt fast slik at barnet slapp en større rettssak. Dette gjør at far må samtykke til noen ting. Blant annet psykolog eller timer hos BUP. Dette er vanskelig for barnet da han er selve problemet for barnets «problemer» Når er barnet stort nok til å kunne få behandling hos enten BUP eller privat psykolog uten fars samtykke? Jeg er villig til å betale å ta dette privat, men må vite reglene rundt dette. Anonymkode: e1895...41f 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Skrevet 19. mai Når du er 16 år:Du er nå «helserettslig myndig». Det betyr at du bestemmer alt om egen helse. Du kan gå til lege, psykolog og annet helse- personell uten at foreldrene dine trenger å vite det, og uten at de får informasjon om be- handlingen. Når du er 16 år bestemmer du selv om du vil bytte fastlege eller psykolog. Dette må vel gjelde din tenåring også, tenker jeg. Anonymkode: 4ab6a...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #3 Skrevet 19. mai En 16-åring er helserettslig myndig, så det skal ikke være nødvendig med samtykke fra foresatte i det hele tatt lengre. Anonymkode: 8a586...960 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #4 Skrevet 19. mai Barn over 16 år bestemmer dette selv. Anonymkode: 9b72e...911 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #5 Skrevet 19. mai Takk dere. Dette var god info🙏 Anonymkode: e1895...41f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå