Gå til innhold

Folk som kjører Tesla kjører fortere enn andre.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snodig. Jeg opplever stadig å måtte tute på trege sjåfører som støtter barnearbeid i Afrika og politiske kupp i Sør-Amerika. 

Anonymkode: 65fac...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erfaringsmessig er jeg ikke overraska over at Tesla er høyt på ei sånn liste - ikke Audi eller Mercedes heller, men hvor er BMW? Makan til rævkjørere skal man se lenge etter her i området.

Jeg ser flere Tesla i trafikken enn noen andre av de nevnte, så jeg opplever at de er verst i trafikken, men jeg kan ikke regne noe som helst utfra det naturligvis, men møter jeg en BMW er de verre enn de fleste Tesla jeg møter. De holder seg gjerne 5 cm fra bakfangeren og gir seg ikke. Når de endelig kan kjøre forbi, det spiller ingen rolle om det er forsvarlig forbikjøring, tror jeg pedalen nærmest går gjennom gulvet. På flerfeltsveier ligger de alltid i venstrefila og det går fra å se to lykter langt av sted i speilet til at de brått er rett bak deg, så svosj forbi. Vinddraget er så heftig som på en lastebil langt over maks fartsgrense.

Det er så mye tryggere med positiv flyt i trafikken. Hvorfor ikke bare holde seg til fartsgrensa +0-5, ikke lavere, ikke høyere? 

Anonymkode: 86305...6dc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kjenner du alle?

Anonymkode: 7454e...33b

Det holder å kjenne en

Anonymkode: f1065...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (1 time siden):

4,3 prosent av alle Teslaer i Norge ble tatt i fotoboks i 2024.

Det spiller faktisk ingen rolle om det er 5 eller 300'000 Teslaer i Norge når antallet oppgis i prosenter av antallet biler på veien. 

4,3% er 4,3% uavhengig av totalantallet. 

Overrasket over at så mange på KG ikke kan forstå elementær prosentregning.

Her er det jo ikke snakk om prosent av alle biler. Men hvor mange prosent av hvert bilmerke som blir tatt i fotobokser..

Anonymkode: d0183...310

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Overrasket over at så mange på KG ikke kan forstå elementær prosentregning.

Her er det jo ikke snakk om prosent av alle biler. Men hvor mange prosent av hvert bilmerke som blir tatt i fotobokser..

Anonymkode: d0183...310

Jepp, og det må gjerne sies flere ganger, uten at det blir forstått for dét. Skulle nesten tro man snakker med tenåringer.

Anonymkode: 45cce...09a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Snodig. Jeg opplever stadig å måtte tute på trege sjåfører som støtter barnearbeid i Afrika og politiske kupp i Sør-Amerika. 

Anonymkode: 65fac...de0

Det gjør alle som kjører bil uavhengig av merke😉

Anonymkode: c9ed0...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Involvert i flest trafikkulykker også. Iflg forsikringselskapene.

Kanskje man kunne mentalteste Tesla eiere, se om det fantes noen signifikante forskjeller? Tipper ja..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (15 timer siden):

Involvert i flest trafikkulykker også. Iflg forsikringselskapene.

Kanskje man kunne mentalteste Tesla eiere, se om det fantes noen signifikante forskjeller? Tipper ja..

Det er så vidt de er over en haug av andre bilmerker, men kanskje greit å tenke at en gjennomsnitt Tesla kjører lenger enn noen andre bilmerker. Så tar du det pr km, så blir det jo faktisk vesentlig lavere. 

Snakket med en i Tryg forsikring. Bulk/småskader pr km, er alle japse bilene langt over alle andre. På større ulykker pr km, så er det ganske jevnt og ikke mulig å trekke noe konklusjon på verstinger. 

Anonymkode: 29e0f...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest skremmende med oversikten er hvor høyt oppe Porsche er, med tanke på få KM de kjøres pr år i snitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (52 minutter siden):

Interessant innlegg fra USA. Folk som kjører eller er passasjerer i Tesla har høy overdødelighet. Det finnes ikke tilsvarende statistikk i Norge. 
https://www.iseecars.com/most-dangerous-cars-study#v=2024

IMG_4294.png

Mitsubishi Mirage og Porsche 911 ser man ikke så ofte nevnt i samme åndedrag. :D Skulle gjerne ha sett den andre enden av tabellen også, hvor jeg forventer tallet for Volvo. De har nå tenkt sikkerhet først i snart 100 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er så vidt de er over en haug av andre bilmerker, men kanskje greit å tenke at en gjennomsnitt Tesla kjører lenger enn noen andre bilmerker. Så tar du det pr km, så blir det jo faktisk vesentlig lavere. 

Snakket med en i Tryg forsikring. Bulk/småskader pr km, er alle japse bilene langt over alle andre. På større ulykker pr km, så er det ganske jevnt og ikke mulig å trekke noe konklusjon på verstinger. 

Da er det nok ikke i det selskapet de fleste Teslaer er..

Riktignok for noen år siden nå. Men en forside i en større avis var preget av forsikringsselskapenes frustrasjon over antall ulykker/skader med nettopp Tesla involvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mitsubishi Mirage og Porsche 911 ser man ikke så ofte nevnt i samme åndedrag. :D Skulle gjerne ha sett den andre enden av tabellen også, hvor jeg forventer tallet for Volvo. De har nå tenkt sikkerhet først i snart 100 år.

Det er usikkert om det kommer flere tall på dette. Doge har sparket de som utarbeidet statistikken.... 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PITTY skrev (19 timer siden):

Da er det nok ikke i det selskapet de fleste Teslaer er..

Riktignok for noen år siden nå. Men en forside i en større avis var preget av forsikringsselskapenes frustrasjon over antall ulykker/skader med nettopp Tesla involvert.

Forsikringsselskapene ser på data på tvers av selskapene og interne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 20.15):

Tallet rapporterer en relativ andel:

Men artikkelen er elendig, det er ingen tabell eller komparative data der inne.

Stemmer også dette med feilvisning: Tesla er rimelig nøyaktig, mens andre, som verstingen Leaf, viser de fulle 10% lovlig avvik for mye.

Har en Mercedes SL. I en 40 sone der det var satt opp automatisk måling av farten din, viste speedometer 5 km/t feil, altså at jeg angivelig kjørte i 45, der "målingen" viste 40. Kan vel ha litt med dekk å gjøre også?

Anonymkode: e9ce0...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla er mest energieffektiv så de kan kjøre fort og fortsatt ha strøm nok. 

etron55 med skiboks derimot🤣🤣 faan for en møkkabil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...