AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:22 #1 Del Skrevet mandag kl 16:22 Tall fra UP og ATK hos Statens Vegvesen viser at Teslaer blir tatt oftest i fotobokser. 4,3 % av alle Teslaer ble tatt i fotoboks i fjor. Mercedes og Audi følger på plassene bak. https://www.lydenavnorge.no/p4/nyheter/tesla-sjaforer-trakker-hardest-pa-gassen/artikkel/961829/ Hvorfor kjører de med Tesla så fort? Anonymkode: d0183...310 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:27 #2 Del Skrevet mandag kl 16:27 Pga at Teslaen går jævli fort. Anonymkode: 7454e...33b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:32 #3 Del Skrevet mandag kl 16:32 Speedometeret i en Tesla er veldig nøyaktig så om du kjører i 90 på speedometeret i en Tesla så kjører du fort opptil 90 også på UP sin måling. I f. eks en Nissan Leaf som har ganske mye feilvisning kjører du kanskje ikke over 80 på UPs måling. Anonymkode: bc773...ffd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet mandag kl 16:37 #4 Del Skrevet mandag kl 16:37 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Speedometeret i en Tesla er veldig nøyaktig så om du kjører i 90 på speedometeret i en Tesla så kjører du fort opptil 90 også på UP sin måling. I f. eks en Nissan Leaf som har ganske mye feilvisning kjører du kanskje ikke over 80 på UPs måling. Anonymkode: bc773...ffd Sååååå…..en Tesla kjører raskere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:49 #5 Del Skrevet mandag kl 16:49 Er ikke tesla som kjører for fort, det er alle andre som kjører for sakte Anonymkode: 709ae...5fd 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet mandag kl 17:47 #6 Del Skrevet mandag kl 17:47 Tesla har solgt mange biler i Norge. Øker sannsynligheten for at de er høyere representert ved fotobokser? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:15 #7 Del Skrevet mandag kl 18:15 TBL12 skrev (26 minutter siden): Tesla har solgt mange biler i Norge. Øker sannsynligheten for at de er høyere representert ved fotobokser? Tallet rapporterer en relativ andel: Sitat 4,3 prosent av alle Teslaer i Norge ble tatt i fotoboks i 2024. Dermed er de på toppen av lista over de som får flest bøter per registrerte biler, etterfulgt av Mercedes-Benz- og Audi-sjåfører. Men artikkelen er elendig, det er ingen tabell eller komparative data der inne. Stemmer også dette med feilvisning: Tesla er rimelig nøyaktig, mens andre, som verstingen Leaf, viser de fulle 10% lovlig avvik for mye. Anonymkode: 45cce...09a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:34 #8 Del Skrevet mandag kl 19:34 En liten del av det kan kanskje være at det er behagelig å kjøre fort i en Tesla? Eller lettere å ikke kjenne farten så godt som i en del andre biler. Jeg kjører til daglig en Fiat 500, og for meg fremstår det å sitte i en Tesla litt som å sitte i et romskip. Nå er det jo mange andre biler som også "flyter behagelig bortover veien", men min gjør ikke det, kan du si. Jeg må konsentrere meg litt for å holde fartsgrensen når jeg låner stasjonsvogna til foreldrene mine. Tesla har jeg bare så vidt kjørt, men jeg ser for meg at der måtte jeg ha konsentrert meg enda mer. Anonymkode: 7e519...704 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:35 #9 Del Skrevet mandag kl 19:35 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tall fra UP og ATK hos Statens Vegvesen viser at Teslaer blir tatt oftest i fotobokser. 4,3 % av alle Teslaer ble tatt i fotoboks i fjor. Mercedes og Audi følger på plassene bak. https://www.lydenavnorge.no/p4/nyheter/tesla-sjaforer-trakker-hardest-pa-gassen/artikkel/961829/ Hvorfor kjører de med Tesla så fort? Anonymkode: d0183...310 Det har vel mer med å gjøre at det veldig mange Teslaer på veien. Har jo vært blandt de mest solgte og det mest solgte merket i Norge i mange år nå Anonymkode: c9ed0...9fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:38 #10 Del Skrevet mandag kl 19:38 Fordi der nerder som kjøyrer og eiger tesla Anonymkode: f222c...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:41 #11 Del Skrevet mandag kl 19:41 Er vel logisk når det er så mange som kjører de. Men synes mange av de kjører vanlig også. Anonymkode: d5883...3c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:45 #12 Del Skrevet mandag kl 19:45 Vi har to biler og jeg har faktisk merket meg at jeg kjører mye fortere med Teslaen enn Bmwen. Tror det er fordi den er så stille og behagelig at jeg ikke tenker over det, blir fartsblind. Anonymkode: 5859d...da4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet tirsdag kl 07:52 #13 Del Skrevet tirsdag kl 07:52 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er vel logisk når det er så mange som kjører de. Men synes mange av de kjører vanlig også. Anonymkode: d5883...3c8 4,3 prosent av alle Teslaer i Norge ble tatt i fotoboks i 2024. Det spiller faktisk ingen rolle om det er 5 eller 300'000 Teslaer i Norge når antallet oppgis i prosenter av antallet biler på veien. 4,3% er 4,3% uavhengig av totalantallet. 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:56 #14 Del Skrevet tirsdag kl 07:56 Kanskje ikke så rart? Flere andre elbiler sluker jo strøm i høy fart. E-tron er et godt eksempel der. Anonymkode: 29e0f...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:12 #15 Del Skrevet tirsdag kl 08:12 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er vel logisk når det er så mange som kjører de. Men synes mange av de kjører vanlig også. Anonymkode: d5883...3c8 Jeg legger faktisk merke til det når Teslaene kjører i vanlig tempo, mange av de kan man bare observere er hardere på pedalen. Men kjører ikke folk flest med cruise control, da? Også Teslaer? Anonymkode: ae459...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet tirsdag kl 08:15 #16 Del Skrevet tirsdag kl 08:15 Selv synes jeg BMW i3 er den raskeste fartsbølla i hverdagstrafikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:18 #17 Del Skrevet tirsdag kl 08:18 Synes ikke alle med Tesla kjører så fort. Anonymkode: 75f1e...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:23 #18 Del Skrevet tirsdag kl 08:23 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Synes ikke alle med Tesla kjører så fort. Anonymkode: 75f1e...3f9 Kjenner du alle? Anonymkode: 7454e...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:27 #19 Del Skrevet tirsdag kl 08:27 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjenner du alle? Anonymkode: 7454e...33b Ja, så klart. Anonymkode: 75f1e...3f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:29 #20 Del Skrevet tirsdag kl 08:29 Jeg har aldri kjørt så rolig og hensynsfullt som etter at jeg skaffet Tesla. Den er en drøm å kjøre fort i, men det trenger jeg ikke da den er så behagelig at jeg bare koser meg og lar det ta den tiden det tar. Anonymkode: 3d22f...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå