AnonymBruker Skrevet 19. mai #1 Skrevet 19. mai Hei! Jordmødre ved føden på OUS Ullevål advarer om sommerferien. – Vi er bekymret for at pasientene skal oppleve å stå uten jordmor. At de må vente lenge på å bli indusert videre hvis de har en igangsatt fødsel. Og at de må vente lenge på å få hjelp av personalet. https://www.vg.no/nyheter/i/B09V6l/advarer-om-krise-paa-sykehus-kvinner-kan-staa-uten-jordmor Synes det er helt hårreisende at fødeomsorg blir så dårlig prioritert. Skal noen her inne føde der i sommer? Anonymkode: 5d0a8...b13
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei! Jordmødre ved føden på OUS Ullevål advarer om sommerferien. – Vi er bekymret for at pasientene skal oppleve å stå uten jordmor. At de må vente lenge på å bli indusert videre hvis de har en igangsatt fødsel. Og at de må vente lenge på å få hjelp av personalet. https://www.vg.no/nyheter/i/B09V6l/advarer-om-krise-paa-sykehus-kvinner-kan-staa-uten-jordmor Synes det er helt hårreisende at fødeomsorg blir så dårlig prioritert. Skal noen her inne føde der i sommer? Anonymkode: 5d0a8...b13 Valgte heldigvis Riksen, vet ikke om det er rnoe bedre der da, men kan jo tenkes siden de tar risikofødsler... Anonymkode: d4f0b...523
AnonymBruker Skrevet 19. mai #3 Skrevet 19. mai Jeg skal føde på Ullevål i august. Gruer meg ikke til fødsel og har ett avslappet forhold til det, men er helt enig med deg. Har lest artikkelene fra VG, og har fremdeles litt is i magen. Kommer ikke til å vite hvordan det blir før jeg er der. Jeg synes det er synd at man må omorganisere ledelse innenfor helse når det er lite utredet først. Hvor kommer behovet for å ha felles ledelse på Riksen og Ullevål? Og som hun ene sier, så skaper det dårlige arbeidsforhold hvis du som jordmor plutselig blir satt på en post du ikke har noe kjennskap til.. Har tidligere bodd i Troms og der er fødestuene i Narvik og Harstad stengt annenhver uke hver pga. bemanning. For de som sogner til begge sykehus er det allerede lange avstander fra før av. Er vel ikke noe bedre i andre deler av landet heller dessverre. Anonymkode: e24ac...a59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå