Trolltunge Skrevet 25. mai #21 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg opplever ikke menn som mer selvsentrert enn kvinner. Tvert imot så opplever jeg at menn har som ideale at familien skal ha det bra, mens kvinner har som ideale at de selv skal ha det bra. Begge deler stereotypt og overdrevet så klart. Anonymkode: 0a4b7...254 Vel, nå synes jeg du spiller de gode menn opp mot de egoistiske kvinner, og det blir jo urimelig. Begge deler finnes, men også dårlige/egoistiske menn og selvoppofrende kvinner. Så kommer den viktige dialogen om hva partneren faktisk trenger av deg. Tror veldig mange går i fella med å ha fokus på hva de tror er viktig og god innsats, og gir for mye av det, uten å lytte til hva partneren egentlig ønsker og trenger. Det har vært en diskusjon i eget forhold også, der mannen ga voldsomt innsats angående noe han mente var bra for familien, men det var jo ikke det jeg trengte av ham. Noe som gjorde ting vanskelig (uten å være forårsaket av egoisme/annet enn ønske om å gjøre godt) frem til skikkelig dialog om hva som er faktiske behov. Litt andre veien også. Det angående mer småting, men likevel nødvendig å forstå. 3
Brunello Skrevet 25. mai #22 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har du lenke til forskningen? Hvor har du dette fra? Anonymkode: 915c9...53f Forskning.no bare å google
AnonymBruker Skrevet 25. mai #23 Skrevet 25. mai Brunello skrev (6 minutter siden): Forskning.no bare å google Du som kommer med påstanden, du som må dokumentere den. Men ser fra et annet innlegg at det du skrev bare var tull og misforstått utfra hva forskningen sa. Anonymkode: 915c9...53f 1
Brunello Skrevet 25. mai #24 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du som kommer med påstanden, du som må dokumentere den. Men ser fra et annet innlegg at det du skrev bare var tull og misforstått utfra hva forskningen sa. Anonymkode: 915c9...53f Jeg gjenga tekst og hvor den stod. Mulig det er annen forskning som sier noe annet, men det jeg siterte stod i alle fall på en seriøs nettside.
AnonymBruker Skrevet 25. mai #25 Skrevet 25. mai Trolltunge skrev (2 timer siden): Vel, nå synes jeg du spiller de gode menn opp mot de egoistiske kvinner, og det blir jo urimelig. Begge deler finnes, men også dårlige/egoistiske menn og selvoppofrende kvinner. Selvsagt finnes det dårlige menn og dårlige kvinner. Men når du hevder at vi godtar selvsentrerte menn så er jeg uenig, jeg mener at «vi» heller godtar selvsentrerte kvinner som stadig jager egen lykke («go girl») mens menn i større grad dømmer seg selv og blir bedømt på om de kan ta vare på familien. Anonymkode: 0a4b7...254
AnonymBruker Skrevet 25. mai #26 Skrevet 25. mai "altfor verst"? 😂 Verst er allerede... ja, verst. Man får det ikke verre enn det ille/dårlig - verre - verst. Anonymkode: 23beb...3b3
AnonymBruker Skrevet 25. mai #27 Skrevet 25. mai Brunello skrev (1 time siden): Jeg gjenga tekst og hvor den stod. Mulig det er annen forskning som sier noe annet, men det jeg siterte stod i alle fall på en seriøs nettside. Da burde det være enkelt for deg å lenke til den nettsiden. Anonymkode: 915c9...53f 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #28 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Selvsagt finnes det dårlige menn og dårlige kvinner. Men når du hevder at vi godtar selvsentrerte menn så er jeg uenig, jeg mener at «vi» heller godtar selvsentrerte kvinner som stadig jager egen lykke («go girl») mens menn i større grad dømmer seg selv og blir bedømt på om de kan ta vare på familien. Anonymkode: 0a4b7...254 Menn oppdras fra ung alder å tenke på seg selv. Bak hver eneste suksessfull mann er det en kvinne som har ofret seg selv og sin egen lykke. Kvinner utfører generelt langt mer "usynlig"/ulønnet arbeid i hjemmet, selv om de også jobber fulltid. Kvinner er langt mindre tilbøyelige enn å bedrive voldshandlinger eller skade andre i bilulykker osv. Menn generelt er MYE mer egoistiske enn kvinner. De styres av pikk og ego. Og dette har samfunnet ikke bare akseptert, men applaudert, i hundrevis av år. At menn nå sitter på kvinneguiden og sutrer og syter over at de har det sååååå vanskelig, er historiens artigste vits. Det er ingen som har det så enkelt som en hvit, heterofil mann. Anonymkode: 9af40...af6 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #29 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (På 24.5.2025 den 16.08): Fordi damer er tøffe, menn er pingler. Anonymkode: 97365...b05 Det siste der er det dummeste jeg har lest på lenge Anonymkode: 8f00b...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #30 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Menn oppdras fra ung alder å tenke på seg selv. Bak hver eneste suksessfull mann er det en kvinne som har ofret seg selv og sin egen lykke. Kvinner utfører generelt langt mer "usynlig"/ulønnet arbeid i hjemmet, selv om de også jobber fulltid. Kvinner er langt mindre tilbøyelige enn å bedrive voldshandlinger eller skade andre i bilulykker osv. Menn generelt er MYE mer egoistiske enn kvinner. De styres av pikk og ego. Og dette har samfunnet ikke bare akseptert, men applaudert, i hundrevis av år. At menn nå sitter på kvinneguiden og sutrer og syter over at de har det sååååå vanskelig, er historiens artigste vits. Det er ingen som har det så enkelt som en hvit, heterofil mann. Anonymkode: 9af40...af6 Kvinner oppdras fra ung alder til å tenke på seg selv. «Go girl», «girl power» og hva kan du få ut av det. Kvinner er generelt MYE mer egoistiske enn menn. De styres av sjalusi og pecking order i venninne-flokken. Når Zara Larson gjestet Skavlan og sa at hun hater menn så brøt salen ut i spontan applaus over den modige unge artisten. Når enkelte skrukke-damer nå sitter på KG og klapser seg på låret over hvor fælt de har det med trygda de mottar fra fellesskapet i verdens mest likestilte land og sutrer og bærer seg mens de driter i unge gutter som sliter så er det i sannhet en sjarmerende gjeng. Anonymkode: 0a4b7...254
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå