Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvor lang tid etter overtagelse kan det klages via eierskifteforsikring?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Solgte hus for en god stund siden, og vedkommende kjøper kommer med klager annenhver dag. Det er forhold som ikke er å klage på, i den forstand at det var klart fra takstrapport og både på visning og overtagelse.  Nå begynner det å bli latterlig. Hvor lenge kan vedkommende holde på sånn? 

Anonymkode: 8c47c...d58

AnonymBruker
Skrevet

En uke etter kjøp? En måned ? Ikke mange år nei.

Anonymkode: a5333...d8a

AnonymBruker
Skrevet

Men kommer jo an på hva årsakene er også sikkert. Aner ikke.

Anonymkode: a5333...d8a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg videresendte alle henvendelser til megler.

Anonymkode: f5cef...145

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Solgte hus for en god stund siden, og vedkommende kjøper kommer med klager annenhver dag. Det er forhold som ikke er å klage på, i den forstand at det var klart fra takstrapport og både på visning og overtagelse.  Nå begynner det å bli latterlig. Hvor lenge kan vedkommende holde på sånn? 

Anonymkode: 8c47c...d58

Tidligere var det 5 år, vet ikke nå. Kjøperne skal vel gå gjennom eierskifteforsikringen og ikke til dere? Står det de klager på i takstpapiret, kan de ikke klage.

Anonymkode: 944ac...0b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En uke etter kjøp? En måned ? Ikke mange år nei.

Anonymkode: a5333...d8a

Det har vedvart et halvår 

Anonymkode: 8c47c...d58

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har vedvart et halvår 

Anonymkode: 8c47c...d58

Da sier du klart i fra at nå er det nok, og har de noen reelle klager å komme med som ikke sto i taktsrapporten, så får de ta det via megler og forsikringsselskapet. For herved er nummeret deres blokkert hos deg, ha det!

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tidligere var det 5 år, vet ikke nå. Kjøperne skal vel gå gjennom eierskifteforsikringen og ikke til dere? Står det de klager på i takstpapiret, kan de ikke klage.

Anonymkode: 944ac...0b8

Ja, men får da for å uttale meg om saken fra eierskifteforsikring. 

Anonymkode: 8c47c...d58

Skrevet

Man skal reklamere når man finner mangelen. Men burde man ha funnet mangelen tidligere, er reklamasjonsfristen ute.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men kommer jo an på hva årsakene er også sikkert. Aner ikke.

Anonymkode: a5333...d8a

Det siste de kom med nå er som å klage på at et hus bygd i 1950 ikke er bygd i 2025. 

Anonymkode: 8c47c...d58

AnonymBruker
Skrevet

Har du forsikring så skal de klage til forsikringen, ikke til deg. Oppgi selskap og ditt polisenummer til dem. 

Anonymkode: 260d9...6e9

  • Liker 2
Skrevet

Den absolutte reklamasjonsfristen er etter avhendingslova fem år (det er mulig å reklamere også etter dette, men skal da svært mye til å nå frem med krav). Innenfor femårsperioden må kjøper reklamere "innen rimelig tid" fra man oppdaget eller burde oppdaget mangelen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja, men får da for å uttale meg om saken fra eierskifteforsikring. 

Anonymkode: 8c47c...d58

Forsikringsselskapet ber deg uttale deg om alle mulige småting? 

Litt av poenget ved å be de ta alt via megler/forsikring er for å slippe alt maset.
Egenandel for kjøper er 10 000,- på forsikringen, så de vil bare bli avvist av forsikringsselskapet/megler om de kommer med klager som ikke er grunnlag for større økonomiske krav. 

Anonymkode: f5cef...145

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forsikringsselskapet ber deg uttale deg om alle mulige småting? 

Litt av poenget ved å be de ta alt via megler/forsikring er for å slippe alt maset.
Egenandel for kjøper er 10 000,- på forsikringen, så de vil bare bli avvist av forsikringsselskapet/megler om de kommer med klager som ikke er grunnlag for større økonomiske krav. 

Anonymkode: f5cef...145

Dette er det jeg reagerer mest på. Jeg trodde alle henvendelser, spesielt de som er forankret i takstrapport bare kom så langt, og ikke lenger.  At jeg må forholde meg til alle useriøse klager. Jeg sier useriøse, fordi det er virkelig useriøst mye av dette. Det gjør jo noe med meg hver gang, selv hvor tullete kravene er. 

Anonymkode: 8c47c...d58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...