AnonymBruker Skrevet 19. mai #1 Skrevet 19. mai Solgte hus for en god stund siden, og vedkommende kjøper kommer med klager annenhver dag. Det er forhold som ikke er å klage på, i den forstand at det var klart fra takstrapport og både på visning og overtagelse. Nå begynner det å bli latterlig. Hvor lenge kan vedkommende holde på sånn? Anonymkode: 8c47c...d58
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Skrevet 19. mai En uke etter kjøp? En måned ? Ikke mange år nei. Anonymkode: a5333...d8a
AnonymBruker Skrevet 19. mai #3 Skrevet 19. mai Men kommer jo an på hva årsakene er også sikkert. Aner ikke. Anonymkode: a5333...d8a
AnonymBruker Skrevet 19. mai #4 Skrevet 19. mai Jeg videresendte alle henvendelser til megler. Anonymkode: f5cef...145 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai #5 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Solgte hus for en god stund siden, og vedkommende kjøper kommer med klager annenhver dag. Det er forhold som ikke er å klage på, i den forstand at det var klart fra takstrapport og både på visning og overtagelse. Nå begynner det å bli latterlig. Hvor lenge kan vedkommende holde på sånn? Anonymkode: 8c47c...d58 Tidligere var det 5 år, vet ikke nå. Kjøperne skal vel gå gjennom eierskifteforsikringen og ikke til dere? Står det de klager på i takstpapiret, kan de ikke klage. Anonymkode: 944ac...0b8
AnonymBruker Skrevet 19. mai #6 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): En uke etter kjøp? En måned ? Ikke mange år nei. Anonymkode: a5333...d8a Det har vedvart et halvår Anonymkode: 8c47c...d58
Million Skrevet 19. mai #7 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har vedvart et halvår Anonymkode: 8c47c...d58 Da sier du klart i fra at nå er det nok, og har de noen reelle klager å komme med som ikke sto i taktsrapporten, så får de ta det via megler og forsikringsselskapet. For herved er nummeret deres blokkert hos deg, ha det! 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai #8 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Tidligere var det 5 år, vet ikke nå. Kjøperne skal vel gå gjennom eierskifteforsikringen og ikke til dere? Står det de klager på i takstpapiret, kan de ikke klage. Anonymkode: 944ac...0b8 Ja, men får da for å uttale meg om saken fra eierskifteforsikring. Anonymkode: 8c47c...d58
Brunello Skrevet 19. mai #9 Skrevet 19. mai Man skal reklamere når man finner mangelen. Men burde man ha funnet mangelen tidligere, er reklamasjonsfristen ute.
AnonymBruker Skrevet 19. mai #10 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Men kommer jo an på hva årsakene er også sikkert. Aner ikke. Anonymkode: a5333...d8a Det siste de kom med nå er som å klage på at et hus bygd i 1950 ikke er bygd i 2025. Anonymkode: 8c47c...d58
AnonymBruker Skrevet 19. mai #11 Skrevet 19. mai Har du forsikring så skal de klage til forsikringen, ikke til deg. Oppgi selskap og ditt polisenummer til dem. Anonymkode: 260d9...6e9 2
hilarious2016 Skrevet 20. mai #12 Skrevet 20. mai Den absolutte reklamasjonsfristen er etter avhendingslova fem år (det er mulig å reklamere også etter dette, men skal da svært mye til å nå frem med krav). Innenfor femårsperioden må kjøper reklamere "innen rimelig tid" fra man oppdaget eller burde oppdaget mangelen.
AnonymBruker Skrevet 20. mai #13 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja, men får da for å uttale meg om saken fra eierskifteforsikring. Anonymkode: 8c47c...d58 Forsikringsselskapet ber deg uttale deg om alle mulige småting? Litt av poenget ved å be de ta alt via megler/forsikring er for å slippe alt maset. Egenandel for kjøper er 10 000,- på forsikringen, så de vil bare bli avvist av forsikringsselskapet/megler om de kommer med klager som ikke er grunnlag for større økonomiske krav. Anonymkode: f5cef...145
AnonymBruker Skrevet 20. mai #14 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forsikringsselskapet ber deg uttale deg om alle mulige småting? Litt av poenget ved å be de ta alt via megler/forsikring er for å slippe alt maset. Egenandel for kjøper er 10 000,- på forsikringen, så de vil bare bli avvist av forsikringsselskapet/megler om de kommer med klager som ikke er grunnlag for større økonomiske krav. Anonymkode: f5cef...145 Dette er det jeg reagerer mest på. Jeg trodde alle henvendelser, spesielt de som er forankret i takstrapport bare kom så langt, og ikke lenger. At jeg må forholde meg til alle useriøse klager. Jeg sier useriøse, fordi det er virkelig useriøst mye av dette. Det gjør jo noe med meg hver gang, selv hvor tullete kravene er. Anonymkode: 8c47c...d58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå