AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:17 #1 Del Skrevet mandag kl 14:17 Selv om man kaller seg likestilte har vel en part alltid litt det siste ordet. Hvem er det hos dere? Spesifiser kjønn. Anonymkode: b90d4...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:21 #2 Del Skrevet mandag kl 14:21 Her blir vi enige om ting som partnere. Jeg er kvinne. Vi prater om viktige ting sammen og lufter da ideer og tanker. Så diskuterer vi fordeler/ulemper etc og kommer til en enighet sammen. Anonymkode: 1be22...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:31 #3 Del Skrevet mandag kl 14:31 Ingen av oss, selvsagt. Et forhold med den type dynamikk er totalt uaktuelt for min del. Anonymkode: 9c085...c7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:34 #4 Del Skrevet mandag kl 14:34 Ingen av oss. Vi blir enige. Ikke inntrykk av at det er utbredt med slik dynamikk som du beskriver. Anonymkode: 2f2d1...029 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet mandag kl 14:59 #5 Del Skrevet mandag kl 14:59 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Selv om man kaller seg likestilte har vel en part alltid litt det siste ordet. Hvem er det hos dere? Spesifiser kjønn. Anonymkode: b90d4...d51 Den av oss som har det siste ordet varierer. Som oftest er vi enige. Noen ganger blir ting et kompromiss. Noen ganger lar den ene den andre få siste ordet, fordi saken det gjelder åpenbart betyr mere for den ene den andre. Så svaret er at det varierer hele tiden. Selvfølgelig ingen av oss som har det siste ordet «by default». 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:05 #6 Del Skrevet mandag kl 15:05 Dersom vi må kompromisse vil det være den saken er viktigst for. Ved uenighet vil det være den som ønsker status quo som får "vetorett" til endringer. Ellers varierer det, og ofte den som er rask til å ta beslutninger. Vi kan ikke diskutere hver minste ting heller. Anonymkode: e8b37...38d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:10 #7 Del Skrevet mandag kl 15:10 Har aldri fått testet det skikkelig, men jeg er redd det er jeg som har siste ordet. Vi er begge to veldig høye på føyelighet, men han litt høyere enn meg. Så jeg tror jeg har enkelte ting jeg ville satt ned foten på, og han er verdens mest tålmodige og ville nok strukket seg ekstremt langt for at det skulle bli som jeg ville. Legger stort ansvar på meg da. Grensesette for oss begge på en måte. Anonymkode: 2ebcf...5c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:32 #8 Del Skrevet mandag kl 15:32 Det er gjerne en som må gi etter for at den andre skal føle at de "blir enige". Hvis du føler at dere alltid "blir enige" så er det sannsynligvis du som har det siste ordet. Vi for vår del blir ikke alltid enige. Vi inngår kompromisser. Anonymkode: ebd33...b64 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:37 #9 Del Skrevet mandag kl 15:37 Begge ulike ganger. Anonymkode: 25a8e...aa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:39 #10 Del Skrevet mandag kl 16:39 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selv om man kaller seg likestilte har vel en part alltid litt det siste ordet. Hvem er det hos dere? Spesifiser kjønn. Anonymkode: b90d4...d51 Skulle ønske vi kunne være enige/bli enige om det som var best for begge som par, men jeg har ikke noe å si, alt jeg sier er feil eller gale på en eller annen måte. Det er hans måte eller ingen sin måte.. Anonymkode: d33b3...f0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:42 #11 Del Skrevet mandag kl 16:42 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skulle ønske vi kunne være enige/bli enige om det som var best for begge som par, men jeg har ikke noe å si, alt jeg sier er feil eller gale på en eller annen måte. Det er hans måte eller ingen sin måte.. Anonymkode: d33b3...f0d Typisk tradisjonell mann. Bytt han ut, nå for tiden finnes det massevis av fine menn som har normal folkeskikk og empati! Ingen grunn til å leve sitt ene, dyrebare liv som en underkuet bikkje Anonymkode: 9c085...c7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:43 #12 Del Skrevet mandag kl 16:43 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Typisk tradisjonell mann. Bytt han ut, nå for tiden finnes det massevis av fine menn som har normal folkeskikk og empati! Ingen grunn til å leve sitt ene, dyrebare liv som en underkuet bikkje Anonymkode: 9c085...c7d Det finnes like mange slike kvinner som det gjør menn. Deres vei eller ingen vei. Anonymkode: 1cdc2...416 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:51 #13 Del Skrevet mandag kl 16:51 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det finnes like mange slike kvinner som det gjør menn. Deres vei eller ingen vei. Anonymkode: 1cdc2...416 Menn har kontrollert kvinner i hundrevis av år. Og gjør det fremdeles i stor grad. Bare se fordelingen av rikdom og makt i samfunnet generelt. Menn har fremdeles altfor mye makt. Anonymkode: 9c085...c7d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:16 #14 Del Skrevet mandag kl 17:16 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Menn har kontrollert kvinner i hundrevis av år. Og gjør det fremdeles i stor grad. Bare se fordelingen av rikdom og makt i samfunnet generelt. Menn har fremdeles altfor mye makt. Anonymkode: 9c085...c7d Menn styrer nok mest ute i arbeidslivet. Det er der pengene er. Jeg tror kvinner har siste ordet i hjemmet. Derfor vet alle som selger hus, bil og kjøkken at det er kvinnen de egentlig må overtale. Baksiden av denne makten i hjemmet kalles dette kalles "Det tredje skiftet". Makt og ansvar henger sammen. Hvis hun alltid må ha ting på sin måte får hun en mann som bare gjør det han får beskjed om til slutt. Det er slitsomt å være sjef og måtte tenke på alt. Det er godt mulig mange menn er latsabber og synes det er deilig, men det har litt med Kvinners kontrollbehov å gjøre også. Kontrollspørsmål: Lar du mannen handle uteklær til barna helt uten å involvere deg? Du bare godtar der han velger uansett merke og farge? Hvis du sier ja så gjelder ikke dette innlegget deg. Anonymkode: ebd33...b64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:22 #15 Del Skrevet mandag kl 17:22 Det varierer, men som regel er vi enig. 99%. Anonymkode: 026f1...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:22 #16 Del Skrevet mandag kl 17:22 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Menn styrer nok mest ute i arbeidslivet. Det er der pengene er. Jeg tror kvinner har siste ordet i hjemmet. Derfor vet alle som selger hus, bil og kjøkken at det er kvinnen de egentlig må overtale. Baksiden av denne makten i hjemmet kalles dette kalles "Det tredje skiftet". Makt og ansvar henger sammen. Hvis hun alltid må ha ting på sin måte får hun en mann som bare gjør det han får beskjed om til slutt. Det er slitsomt å være sjef og måtte tenke på alt. Det er godt mulig mange menn er latsabber og synes det er deilig, men det har litt med Kvinners kontrollbehov å gjøre også. Kontrollspørsmål: Lar du mannen handle uteklær til barna helt uten å involvere deg? Du bare godtar der han velger uansett merke og farge? Hvis du sier ja så gjelder ikke dette innlegget deg. Anonymkode: ebd33...b64 Mange udugelige, egoistiske menn der ute ja. Og de vet hva de driver med. Weaponized incompetence kalles dette, klassisk taktikk for å sluntre unna. Når menn oppfører seg som barn uten ansvarsfølelse, da er det klart kvinner må ta mammarollen og bli "kontrollerende". Selv har jeg valgt en mann som ikke er slik, og har null problemer med å la han ta seg av sin halvdel av ansvar og husarbeid. Han bryr seg, og er minst like nøyaktig som meg. Anonymkode: 9c085...c7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet mandag kl 17:25 #17 Del Skrevet mandag kl 17:25 Det varierer. I hovedsak den noe er mest viktig for. Det pleier å fremkomme ganske tydelig, og vi har begge tilnærmet automatikk i å gi oss om noe tydeligvis betyr mer for den andre. Opplever ikke at det blir skjevt heller. Vi teller ikke, men siden jeg får siste ordet når noe er mer viktig for meg, og han når det er mest viktig for ham, så opplever vi jo begge å bli respektert når noe er veldig viktig for oss. Så blir vi ikke bestandig enige, og noe er veldig viktig for oss begge. Det handler ofte om interiør, og da fordeler vi. Jeg finner frem 5- 10 alternativer jeg kan være fornøyd med, og så har han siste ordet blant det utvalget. Jeg har ingenting med det valget å gjøre, og sier ikke engang hva som er min favoritt. At det går den veien handler om at han ikke gidder å søke, men vi har da bestandig endt opp med å være fornøyd begge to. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:30 #18 Del Skrevet mandag kl 17:30 Det er nok meg - Kvinne. Gutta er lært opp til at mamma har alltid rett Anonymkode: dc523...6f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:31 #19 Del Skrevet mandag kl 17:31 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er nok meg - Kvinne. Gutta er lært opp til at mamma har alltid rett Anonymkode: dc523...6f9 Tull. De fleste menn har et enormt kontrollbehov, de styrer jo hele verden. Den eneste makta kvinner har er små huslige ting som hva man skal ha til middag. Ikke mye å briefe med det... Anonymkode: 9c085...c7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:34 #20 Del Skrevet mandag kl 17:34 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mange udugelige, egoistiske menn der ute ja. Og de vet hva de driver med. Weaponized incompetence kalles dette, klassisk taktikk for å sluntre unna. Når menn oppfører seg som barn uten ansvarsfølelse, da er det klart kvinner må ta mammarollen og bli "kontrollerende". Selv har jeg valgt en mann som ikke er slik, og har null problemer med å la han ta seg av sin halvdel av ansvar og husarbeid. Han bryr seg, og er minst like nøyaktig som meg. Anonymkode: 9c085...c7d Jeg var litt i tvil om hva jeg skulle mene om innlegget ditt, helt til jeg leste siste setning. Grøss og gru😱, og måtte Herren se i nåde til mannen din. Anonymkode: dda4f...eee 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå