Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i fem år. Vi bor ikke sammen – noe vi begge er enige om, og det fungerer veldig fint. Vi har det godt sammen, og dette er et forhold jeg virkelig ønsker skal vare.

Men én ting skaper stadig mer frustrasjon: han sliter med intimitet. Det har han gjort helt fra starten, selv om det var litt bedre i begynnelsen. Det faller ham ikke naturlig å gi meg en klem eller et kyss uten at jeg ber om det.

Når det gjelder sex, har jeg høy sexlyst og ønsker nærhet ofte. Han er ofte sliten etter jobb, og jeg forstår at det kan påvirke hverdagen, men generelt virker det som han ikke har særlig lyst. Vi har sex, men det skjer som regel etter mitt initiativ – og noen ganger blir jeg avvist. Det gjør at jeg vegrer meg for å prøve igjen.

Jeg har tidligere vært i forhold der det eneste som fungerte var sexen – nå er det nesten motsatt. Nesten alt fungerer, bortsett fra intimiteten, som for meg er en viktig del av et forhold. Av og til føles det som om vi bare er to gode venner som liker å henge sammen.

Jeg lengter etter å bli kysset og tatt på – men det skjer aldri spontant, kun når jeg ber om det. Jeg vil ikke at dette skal ta slutt, for han er fantastisk på så mange måter, men jeg vet innerst inne at dette trolig ikke vil bli bedre.

Vi har snakket mye om det. Jeg vet han prøver – og at dette handler om noe dypt i ham, trolig fra tidligere erfaringer. Allerede tidlig i forholdet sa han at det er vanskelig for ham å være intim med noen han virkelig har følelser for. Det føles, ifølge ham, nesten som å være intim med en søster. For ham er det enklere med noen han ikke har så sterke følelser for. Dette hadde jeg aldri hørt før, men det virker som han har problemer med å skille mellom ulike typer kjærlighet.

Så... hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: f5364...246

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke gjort annet enn å enten akseptere det eller finne en partner med samme behov for nærhet.

Jeg og forloveden min er klistremerker på hverandre og det er viktig for oss å kjenne på at begge ønsker intimitet og nærhet.

Vi hadde ikke kunne være sammen om vi ikke hadde det.

Anonymkode: 79470...fcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde gå. Finn lidenskap med en annen, du kan jo like gjerne være med en venn eller en fetter som han? 

Anonymkode: bd876...896

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...