Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg skal føde på aker, Er det noen her som har født der og kan dele erfaringer? Må man for eksempel dele rom med andre etter man har født? Må far reise hjem på nettene, eller får han sove sammen med oss?

Anonymkode: 5257e...62c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På Aker sykehus? Er du sikker på det? De har ikke fødeavdeling før det nye sykehuset står klart om noen år 

Anonymkode: 7e037...c25

AnonymBruker
Skrevet

Du tenker kanskje på Ahus? I såfall så fødte jeg der i fjor og vi måtte ikke dele rom, så far fikk bli. De andre jeg har hørt om har heller ikke delt rom.

Jeg tror de prioriterer dette til førstegangsfødende så godt de kan, men er nok ingen garanti for at man får enkeltrom. 

Anonymkode: e990a...895

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du tenker kanskje på Ahus? I såfall så fødte jeg der i fjor og vi måtte ikke dele rom, så far fikk bli. De andre jeg har hørt om har heller ikke delt rom.

Jeg tror de prioriterer dette til førstegangsfødende så godt de kan, men er nok ingen garanti for at man får enkeltrom. 

Anonymkode: e990a...895

ahus var det

Anonymkode: 5257e...62c

AnonymBruker
Skrevet

Ahus har to avdelinger for barsel: barselavdeling og barselhotell.

På barselhotellet er alle rom familierom med god plass til far. 

På barselavdelingen er nesten alle rom flermannsrom (2 og 2 fødende er vanligst, men de har noen firemannsrom og et par enkeltrom). Havner du her kan far være fra 09-21, men må hjem og sove på kvelden. 

I utgangspunktet havner de fleste friske fødende på barselhotellet (gitt at det ikke er fullt eller man selv ønsker tettere oppfølging på f.eks. amming, siden barselavdelingen er tettere bemannet enn hotellet), men hvis det er fullt må man ligge på barsel. 

På barsel er det så få enkeltrom at med mindre man føder i total lavsesong (f.eks. rundt jul) så er enkeltrommene holdt av til de aller sykeste fødende (f.eks. de som er så syke at far må passe baby). 

Hvis man har komplikasjoner som f.eks. mistet over en viss mengde blod, svangerskapsforgiftning etc. så må man ligge på barsel. 

Anonymkode: 80ee6...795

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...