AnonymBruker Skrevet 19. mai #1 Skrevet 19. mai Fått jobbtilbud. Er veldig motivert for å si ja, men lurer på hva dere tenker? Det er 60% natt Anonymkode: c0238...f07
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Skrevet 19. mai Står mellom det og dagstilling på sykehjem. Ts Anonymkode: c0238...f07
AnonymBruker Skrevet 20. mai #4 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Står mellom det og dagstilling på sykehjem. Ts Anonymkode: c0238...f07 Jeg jobber 70 prosent på DPS på natt jobbet todelt turnus i hjemmesykepleien i 10 år før det og fikk et nytt liv av å gå natt. Mye mer fri. jobber 10 netter i måneden, også tar jeg 1-2 ekstra kveldsvakter i hjemmesykepleien. Kan variere hvor travelt det er på DPS, men stort sett veldig rolig. I starten kunne jeg synes det ble for rolig, det gjelder bare å finne noe for å få tiden til å gå. Se serier/bake/vaske.. Mens andre netter er flere våkne og trenger samtaler/medisiner osv. Men jeg trives! Har ofte tenkt at jeg savner de eldre og heller kunne vært nattevakt på sykehjem, fordi det er det jeg kan, og fordi de eldre er kjent for meg. Men man lærer jo mye i psykiatrien, og det ER jo godt å slippe stell og bleieskifting. Anonymkode: 711a1...d7b 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #5 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Står mellom det og dagstilling på sykehjem. Ts Anonymkode: c0238...f07 Dagstilling er jo mye mindre i lønn, og tungt med stell hver eneste dag. Anonymkode: 711a1...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #6 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Står mellom det og dagstilling på sykehjem. Ts Anonymkode: c0238...f07 Men så kommer det jo veldig på om du klarer å sove på dagen, og hvordan du takler å være våken hele natten. Man blir jo litt ør. Anonymkode: 711a1...d7b
AnonymBruker Skrevet 20. mai #7 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men så kommer det jo veldig på om du klarer å sove på dagen, og hvordan du takler å være våken hele natten. Man blir jo litt ør. Anonymkode: 711a1...d7b Bruker litt medisiner for å snu døgnet så går det fint 🙉 dette er 8 netter mnd Anonymkode: c0238...f07
AnonymBruker Skrevet 21. mai #8 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 20.5.2025 den 10.09): Bruker litt medisiner for å snu døgnet så går det fint 🙉 dette er 8 netter mnd Anonymkode: c0238...f07 8 netter er jo fint. Anonymkode: 711a1...d7b
AnonymBruker Skrevet 24. mai #9 Skrevet 24. mai Hadde gått for DPS, helt klart. Mye bedre betalt da du får mye mer tillegg, nattillegg er ganske nice. Men det kommer så klart an på hva du interesserer deg for og da, jeg begynner straks på jobb i psykiatrisk avdeling, og er drittlei av å jobbe på sykehjem etter 5 år 🙈 Men igjen, nattillegg og ikke noe stell hadde vært nok til å overbevise meg Anonymkode: 3c566...691 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #10 Skrevet 25. mai Hvor i all verden har du funnet ren dagatilling på sykehjem?!? Anonymkode: a20cd...a04
AnonymBruker Skrevet 27. mai #11 Skrevet 27. mai Er dagstillingen på sykehjemmet som teamleder med eller uten stell? Husk at nattarbeid øker faren for en rekke sykdommer. Anonymkode: 2ffc9...f18
AnonymBruker Skrevet 27. mai #12 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 9.44): Hvor i all verden har du funnet ren dagatilling på sykehjem?!? Anonymkode: a20cd...a04 Ikke ren dag. Mente dag/aften Anonymkode: c0238...f07
AnonymBruker Skrevet 27. mai #13 Skrevet 27. mai Jeg jobber natt på sykehjem nå. Har også jobbet natt på DPS. Kan anbefales. Uansett hvor du jobber kan arbeidsmengden variere natt for natt. Også litt etter hvilken pasientgruppe du har. Pasienter med psykoser og demens kan være litt heisne på natt😄 Men alt i alt kan natt på DPS anbefales. Dag/aften på sykehjem kan være svært tungt. Særlig om man jobber 100%. Som man jo helst må for å få det til å gå rundt økonomisk. Hadde en periode hvor jeg jobbet ekstra helg på sykehjem dag/aften. Det ble til at jeg grudde meg til de helgene. 3 personer på 18 pasienter der de fleste krever fullt stell er TUNGT. Demente pasienter er ofte lettere fysisk, men tøffere psykisk. Anonymkode: 87f6b...24f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå