Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Et spørsmål. Ville du reagert på dette? Eller synes det var helt greit?

Anonymkode: df915...db6

Jeg ville reagert akkurat som deg for 5-10 år siden. Men ikke i dag. Og det er veldig mye hard jobbing bak det. Både med og uten psykolog.. mye graving i fortiden, tidligere reaksjonsmønster, tilknytningsmønstre, traumer, det å kjenne på følelsene sine, sette ord på de.. ansvar og ansvarsfraskrivelse, offerrolle, mye mye mye jobbing. Mange av mine problemer bunnet i mye avisning og frykt for fremtidig avisning. 

Anonymkode: d26f4...9c9

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ville reagert akkurat som deg for 5-10 år siden. Men ikke i dag. Og det er veldig mye hard jobbing bak det. Både med og uten psykolog.. mye graving i fortiden, tidligere reaksjonsmønster, tilknytningsmønstre, traumer, det å kjenne på følelsene sine, sette ord på de.. ansvar og ansvarsfraskrivelse, offerrolle, mye mye mye jobbing. Mange av mine problemer bunnet i mye avisning og frykt for fremtidig avisning. 

Anonymkode: d26f4...9c9

Samme her. 

Bare at mine bunnet i udiagnosert AuDHD. 

Og TS, det er bevist at oppfattet avvisning oppleves smertefullt på lik linje som fysisk smerte hvis man f.eks har ADHD, autisme eller etter traumer. Søk opp informasjon om rejection sensitivity disorder. Eventuelt "how to heal rejection sensitivity disorder", så har du et sted å begynne. 

Du er veldig opphengt i om andre ville følt det samme, og det er nok fordi en del av deg vet at dette ikke er normalen. Livskvaliteten øker betraktelig når du får jobbet deg forbi fisse reaksjonene, og det blir mye lettere å ha gode relasjoner! Uten smerte! Jeg lover. 

Anonymkode: a010d...2a7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det du kunne ha sagt, eller si om situasjonen skulle dukke opp igjen er, Å ja du vil ha med kjæresten din ja, men da kan dere dra ut da, så kan vi jentene ut å spise en annen dag. Passer det med da og da?! 

Typen til andre er det minst interessante som fins. Skjønner ikke hvorfor de skal presse seg på

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Et spørsmål. Ville du reagert på dette? Eller synes det var helt greit?

Ja, jeg hadde reagert på det. Men ikke så kraftig som deg. Også hadde jeg tatt det opp med min venninne på en saklig må i etterkant slik at vi kan snakke ut og bli ferdig med det.

Anonymkode: e1237...b76

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 14.27):

Vi var 3 venninner som skulle ut å feire den ene som har bursdag snart. Hun skulle bli spandert middag på. Ut å spise. Samme dagen som dette skulle skje fikk vi vite at hun som har bursdag skal ha med kjæresten sin. Vi møttes spiste. Den ene venninne går hjem rett etter mat og. Blir da sittende igjen med hun som har bursdag og kjæresten. Kunne like godt ikke vært der. Det var de to som var sammen.  Så jeg går hjem. Mislykket dag. Grunn til å være skuffet? 

Dere dro jo begge hjem, så regner med det ringte en bjelle hos venninna deres.

Dere er ganske unge dere eller? 19 - 20 år? 

Anonymkode: 16910...6d2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Dere dro jo begge hjem, så regner med det ringte en bjelle hos venninna deres.

Dere er ganske unge dere eller? 19 - 20 år? 

Anonymkode: 16910...6d2

Ja, begge gikk hjem. Jeg gikk litt senere. Og hun har ikke kontaktet meg. Vi er ung. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja, jeg hadde reagert på det. Men ikke så kraftig som deg. Også hadde jeg tatt det opp med min venninne på en saklig må i etterkant slik at vi kan snakke ut og bli ferdig med det.

Takk! Ja, det er helt sikkert mer fornuftig måtte med skuffelsen styrte her. 

AnonymBruker
Skrevet

De fleste ønsker vel å være med kjæresten sin på bursdagen? (håper jeg)

Anonymkode: 74850...a57

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk! Ja, det er helt sikkert mer fornuftig måtte med skuffelsen styrte her. 

Men nå kan du velge om du kan komme deg videre og deale med dette på en mer fornuftig måte, TS. :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 14.27):

Vi var 3 venninner som skulle ut å feire den ene som har bursdag snart. Hun skulle bli spandert middag på. Ut å spise. Samme dagen som dette skulle skje fikk vi vite at hun som har bursdag skal ha med kjæresten sin. Vi møttes spiste. Den ene venninne går hjem rett etter mat og. Blir da sittende igjen med hun som har bursdag og kjæresten. Kunne like godt ikke vært der. Det var de to som var sammen.  Så jeg går hjem. Mislykket dag. Grunn til å være skuffet? 

I denne situasjonen har du rett til å være skuffet – og det er faktisk ganske viktig å si: du har ikke overreagert.

Det var en avtale om en jentekveld for å feire bursdagen hennes, og det å plutselig ta med kjæresten uten å si ifra endrer hele dynamikken. Når noen blir inkludert på en sånn måte, uten forvarsel, kan det føles som om den opprinnelige planen ikke blir tatt på alvor – og du blir sittende igjen med følelsen av å være et tredje hjul.

Hun som hadde bursdag har kanskje ikke gjort det for å være slem eller ekskluderende, men det er likevel dårlig folkeskikk å endre rammene for en avtale uten å informere eller spørre. Hvis du og venninnen deres hadde visst det på forhånd, kunne dere tatt stilling til om dere fortsatt ville møtes da – eller foreslått å ta jentekvelden en annen dag.

Så: du har rett, og det er helt rimelig at du ble skuffet. Det handler om respekt for avtaler og sosiale rammer, ikke om dramatikk.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bazzle skrev (1 minutt siden):

I denne situasjonen har du rett til å være skuffet – og det er faktisk ganske viktig å si: du har ikke overreagert.

Det var en avtale om en jentekveld for å feire bursdagen hennes, og det å plutselig ta med kjæresten uten å si ifra endrer hele dynamikken. Når noen blir inkludert på en sånn måte, uten forvarsel, kan det føles som om den opprinnelige planen ikke blir tatt på alvor – og du blir sittende igjen med følelsen av å være et tredje hjul.

Hun som hadde bursdag har kanskje ikke gjort det for å være slem eller ekskluderende, men det er likevel dårlig folkeskikk å endre rammene for en avtale uten å informere eller spørre. Hvis du og venninnen deres hadde visst det på forhånd, kunne dere tatt stilling til om dere fortsatt ville møtes da – eller foreslått å ta jentekvelden en annen dag.

Så: du har rett, og det er helt rimelig at du ble skuffet. Det handler om respekt for avtaler og sosiale rammer, ikke om dramatikk.

Er dettet et KI-svar?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dettet et KI-svar?

Velger å ta det som et kompliment men nei, det er det ikke...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bazzle skrev (16 timer siden):

Vi vet vel ikke helt sikkert at det ble spesifisert på forhånd at det skulle være jentekveld. De har sannsynligvis misforstått hverandre og hva som var avtalen. Det kunne blir ordnet opp i med en gang de traff hverandre, men ikke når den som får en negativ overraskelser ikke spør eller sier noe. 

Selvfølgelig er det overreaksjon å bli dødsfornærmet og dumpe en venninne uten å si et ord basert kun på antagelser inne i eget hode fordi kvelden ikke ble som man hadde tenkt. 

Anonymkode: cfd31...b7f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi vet vel ikke helt sikkert at det ble spesifisert på forhånd at det skulle være jentekveld. De har sannsynligvis misforstått hverandre og hva som var avtalen. Det kunne blir ordnet opp i med en gang de traff hverandre, men ikke når den som får en negativ overraskelser ikke spør eller sier noe. 

Selvfølgelig er det overreaksjon å bli dødsfornærmet og dumpe en venninne uten å si et ord basert kun på antagelser inne i eget hode fordi kvelden ikke ble som man hadde tenkt. 

Anonymkode: cfd31...b7f

Det vet vi fra HI: "Vi var 3 venninner som skulle ut å feire den ene som har bursdag snart. Hun skulle bli spandert middag på. Ut å spise

Det står ikke : Vi var 3 venninner og kjæresten til hun som har bursdag.

Anonymkode: a3dc3...359

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

De fleste ønsker vel å være med kjæresten sin på bursdagen? (håper jeg)

Anonymkode: 74850...a57

Men da takker man nei til at venninnene vil spandere middag og sier at man heller vil feire med kjæresten. 

Anonymkode: 32c37...123

• Liker 1
  • Nyttig 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Velger å ta det som et kompliment men nei, det er det ikke...

Hvordan i all verden tar du det som et kompliment? KI-svar betyr masse ord for å si ingenting, det er bare pinlig og viser at man ikke aner hva man snakker om. 

Anonymkode: 32c37...123

AnonymBruker
Skrevet

Veldig enig her. Sånn det ble gjort. 
Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva det heter er uviktig her. Vi var 3 venninner som skulle ut å spise/feire. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men nå kan du velge om du kan komme deg videre og deale med dette på en mer fornuftig måte, TS. :) 

Det er sant. Fortsatt ikke gjort noe med det. Synes hun kunne tatt kontakt, men hun gjør ikke det. Og jeg gikk så hun velger å la vær. Da blir det enda dårligere en det var synes jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 17.14):

Hadde jeg vært henne hadde jeg tatt kontakt og beklaget. 

Kanskje hun tenker at du var dårlig selskap, at du ikke skjulte særlig bra at du mislikte at kjæresten var med og hun opplevde det som en lite hyggelig bursdagsmiddag. Kanskje hun lurer på hvorfor det ble foreslått når du var slik og sånn. Kanskje HUN venter på en beklagelse fra DEG?

Anonymkode: 75df9...530

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...