Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva sier venninne nr3? Hun som stakk? Har dere snakket om dagen?

Anonymkode: 9e7f8...c28

Har såvidt snakket med henne. Hun gikk fordi formen ikke var bra sa hun, men om det er tilfelle vet jeg ikke. 

Anonymkode: df915...db6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, du misforstår helt. Jeg sier at denne situasjonen, med kjæresten på bursdagsmiddagen, IKKE er noe bevis på at dere ikke er så gode venner som du trodde.

Å undre på hva andre sier om deg til kjæresten eller andre, når du allerede har så mye frykt rundt dette, det kan ikke gå bra på noen måte. Det bør du la være med.

Jeg anbefaler deg egentlig å oppsøke psykolog eller liknende så du kan rydde opp i tankemønstrene du har. Du er veldig preget av ting du har opplevd i fortiden og det ødelegger for deg i nåtiden. Det er veldig unødvendig og kjempetrist! Hvis du oppsøker behandling tror jeg at du kan få det veldig mye bedre, både inni deg og i relasjon med andre mennesker.

Du fortjener å ha det bra. ❤️ 

Anonymkode: cfd31...b7f

Jeg klarer ikke å la vær å tenke på det. Og tenker at det ikke er noe fint uansett. Tror du at det kan hjelpe. 

Takk ❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor vil du ikke fikse disse vonde og vanskelige aspektene ved deg selv når det KAN fikses? 

Akkurat nå er du som en hjemløs person som sulker i selvmedlidenhet med ryggen til et skilt der det står "Ledig jobb med kost og losji!", men du nekter å snu deg for se saken med nye øyer. Da blir du sittende i håpløshet. 

Anonymkode: a010d...2a7

Jeg skjønner. Ja, det er sånn jeg ser situasjonen og redd for alt rundt generelt. For ting ender stortsett ikke bra. Hvordan fikses da mener du? Med å kontakte noen eller henne? 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært henne hadde jeg tatt kontakt og beklaget. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville også tatt med kjæresten på bursdagsmiddag, pga sosial angst. 

AnonymBruker
Skrevet
Chiubi skrev (9 minutter siden):

Jeg ville også tatt med kjæresten på bursdagsmiddag, pga sosial angst. 

Men da hadde du vel sagt det og hvorfor. Til og med med to venninner? 

Eller vi er vel ikke venner vi da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner. Ja, det er sånn jeg ser situasjonen og redd for alt rundt generelt. For ting ender stortsett ikke bra. Hvordan fikses da mener du? Med å kontakte noen eller henne? 

Med å jobbe innover, i deg selv. Med så innarbeidede mønster kan det være lurt å få profesjonell hjelp. Har du noensinne gått til psykolog eller annen samtaleterapi? 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Med å jobbe innover, i deg selv. Med så innarbeidede mønster kan det være lurt å få profesjonell hjelp. Har du noensinne gått til psykolog eller annen samtaleterapi? 

Nei, aldri gått i noe sånt: 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det jeg ikke skjønner helt er når jeg har opplevd så mye skuffelser og blitt såret hvorfor skulle det forandre seg? Virker som det gjøres med vilje for å såre. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det jeg ikke skjønner helt er når jeg har opplevd så mye skuffelser og blitt såret hvorfor skulle det forandre seg? Virker som det gjøres med vilje for å såre. 

Hjernen din søker seg til situasjoner som gjentar de samme vonde følelsene igjen og igjen. Dette skjer på ubevisst nivå for å holde deg trygg: for hjernen er det nemlig tryggest der den har tilbragt lengst tid. For deg, er det i disse følelsene av skuffelse. Så din hjerne prøver hele tiden å finne nye skuffelser! 

Dette er bevist i utallige studier og er godt dokumentert, så dette er ikke bare en teori. 

Det betyr at for å endre ditt liv, må du aktivt ta valg som går imot det som føles naturlig for deg. Fordi naturlig for deg, betyr ikke nødvendigvis best for deg. 

Er du villig til å jobbe med dette, for å slippe å føle på disse vonde følelsene gang på gang, kanskje 1 år fra nå av? Kanskje til og med kortere tid enn det, hvis du er seriøs om å ønske forandring. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hjernen din søker seg til situasjoner som gjentar de samme vonde følelsene igjen og igjen. Dette skjer på ubevisst nivå for å holde deg trygg: for hjernen er det nemlig tryggest der den har tilbragt lengst tid. For deg, er det i disse følelsene av skuffelse. Så din hjerne prøver hele tiden å finne nye skuffelser! 

Dette er bevist i utallige studier og er godt dokumentert, så dette er ikke bare en teori. 

Det betyr at for å endre ditt liv, må du aktivt ta valg som går imot det som føles naturlig for deg. Fordi naturlig for deg, betyr ikke nødvendigvis best for deg. 

Er du villig til å jobbe med dette, for å slippe å føle på disse vonde følelsene gang på gang, kanskje 1 år fra nå av? Kanskje til og med kortere tid enn det, hvis du er seriøs om å ønske forandring. 

Det hørte komplisert ut. Tips til hvor? Og pris? 

Helt sikkert dumt spm. Hvordan kan dette forandre det som blir gjort mot meg? 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det behøver ikke koste noe, du kan jobbe med det gratis på egenhånd- men det krever selvsagt mer egeninnsats. Du må søke opp informasjon om dette, lese bøker, se videoer, høre poscaster, gjøre øvelser. 

Du kan, hvis du vil det nok. 

Og det endrer det som blir gjort mot deg ved at det endrer hele din innstilling. Det endrer måten du oppfatter det. I stedet for at det er noe som blir gjort MOT deg (som ikke er sant, kun din følelse), så vil du klare å forholde deg objektivt til det - og dermed handle rasjonelt. Du vil slutte å bli reaktiv. Man blir mer stoisk. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er ikke så komplisert når man kan det, men de fleste kan det jo ikke av seg selv. Derfor er det fint med en psykolog eller liknende som kan veilede. Du kan søke litt på psykologer i nærheten av der du bor og se hva som finnes. Det er jo gjerne ganske dyrt, jeg vet ikke hva slags budsjett du har... 

Det som blir gjort mot deg her og nå er kanskje ikke så ille. Som nevnt tidligere, det kan være små skuffelser som for deg kjennes veldig store. Så unngår du kommunikasjon fordi du er så redd for å bli såra, samtidig tenker du at de sikkert tenker vondt om deg og da blir ting enda verre. Du tenker at det er det samme som skjedde deg i oppveksten som fremdeles skjer nå og fordi du tror det, så ødelegger du eller trekker deg vekk fra forhold som kunne blitt gode. Dette er gamle mønstre som psykolog eller f.eks. psykiatrisk sykepleier kan hjelpe deg å løse opp i.

Anonymkode: cfd31...b7f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Høre slike ting, du slenger ut diagnoser og det er ikke greir

Anonymkode: 3593f...4a6

Jeg sa at hun burde sjekke om hun kan ha det, ikke at hun helt sikkert har det. Psykolog burde i alle fall vurderes her.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Syns ikke ts høres bipolar ut. 

Ts fremstår som en person med høy sensitivitet. Det virker som hun tar ting mer personlig og blir raskere såret. 

Det kan komme av tidligere opplevelser, som for eksempel mobbing og ensomhet. 

Hun kan ha urealistiske forventninger til andre, og blir derfor fort skuffet.

Det virker som ts sliter med manglende kommunikasjon. 

Bipolar er noe helt annet.

Anonymkode: 50aee...a19

Ja, ka kome av mye forskjellig, men det her burde helst utredes, for det er absolutt ikke en sunn måte å reagere på. 

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig situasjon, venner og kjæreste er viktig begge❤️ det skulle vært mer planlagt på forhånd.

Anonymkode: c4959...c20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (32 minutter siden):

Ja, ka kome av mye forskjellig, men det her burde helst utredes, for det er absolutt ikke en sunn måte å reagere på. 

Det er helt normalt innenfor emosjonell umodenhet. Hun kan også slite med rejection sensitivity disorder, for eksempel. Disse tingene kan man jobbe seg gjennom. 

Støtter uansett forslaget om psykolog, fordi det gjør jobben lettere når man har noen til å guide en gjennom det. 

Ts, kan du kanskje gå til fastlegen og beskrive dette og be om henvisning til psykolog? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men her er det jo du som er skyld i at dette ikke ender bra. Hvis du pleier å tenke offertanker og trekke deg for hver minste ting, så er det jo dine handlnger som fører til at ting ikke ender bra.

Anonymkode: e1237...b76

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det gjør at du forstår at det som blir gjort mot deg faktisk bare er helt normale hendelser. Og hjelper det med å reagere normalt. Og ikke slik du reagerer nå. Dermed vil du få det bedre. Fordi du ikke vil bli så såret, eller såret i det hele tatt av helt normale hendelser i livet som folk flest ikke ville tenkt to ganger over. 

Anonymkode: d26f4...9c9

AnonymBruker
Skrevet

Et spørsmål. Ville du reagert på dette? Eller synes det var helt greit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...