Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommer aldri til å gjøre noe sånt igjen og ser at jeg ikke betyr noe for henne så er nok ikke noe  vennskap der. Da hadde ikke dette blitt sånn. 

Anonymkode: df915...db6

AnonymBruker
Skrevet

Venninnen din hadde bursdag. Hvis det var min venninne, ville jeg vært med på det hun ville den dagen, og latt de hun ønsket bli med.

Anonymkode: 14902...c1a

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Venninnen din hadde bursdag. Hvis det var min venninne, ville jeg vært med på det hun ville den dagen, og latt de hun ønsket bli med.

Men det blir jo noe helt annet. Da var det hun som hadde ordnet det og invitert hvem hun ville. Det er ikke det samme. Da var det jeg som hadde blitt bedt der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun hadde ikke bursdag den dagen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, ser at jeg ikke  får forståelse på hvordan jeg opplevde dette og at de fleste støtter henne

Det er meget spesielt å anta at alle som ikke er helt enige med deg og synes du overreagerer, støtter henne.

Så vidt jeg kan se er det kun et par stykker i hele denne lange tråden som synes det er normalt å dra med seg kjæresten på alt mulig.

Anonymkode: 8fe6d...325

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, ser at jeg ikke  får forståelse på hvordan jeg opplevde dette og at de fleste støtter henne

Jeg har svart deg tidligere, og jeg støtter deg i at det var dårlig gjort av henne. Det folk reagerer på er at du ikke tar til deg det folk skriver ang din måte å tenke på utover det at hun hadde kjæresten med, for mange er helt enig med deg med at det var dårlig gjort av henne, poenget er at du inntar en offerrolle og mener at hele verden er i mot deg. Det stemmer ikke, det er du som lager hinder for deg selv her. Så les tråden på nytt, med andre briller, altså en annen innstilling, så ser du forhåpentligvis hva folk mener.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er noe som heter "jo flere jo bedre". Og i tillegg var dette venninnen din sin dag. Ha hyggelige kvelder sammen så mange som mulig så ofte så mulig. 

Anonymkode: bd520...476

Nå var jo det ikke det som var meningen her, som ts har påpekt flere ganger. Det var ikke på selve bursdagen, og planen var at det skulle være disse tre venninnene som skulle ut å spise, prate og kose seg. Det var ikke tenkt at kjæresten skulle være med, og at de to skulle oppføre seg som at det kun var de to. Det er utrolig frekt å overse den som inviterer, og betaler(!!), og at flere her ikke ser det, det fatter jeg bare ikke.

Anonymkode: 9e7f8...c28

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har svart deg tidligere, og jeg støtter deg i at det var dårlig gjort av henne. Det folk reagerer på er at du ikke tar til deg det folk skriver ang din måte å tenke på utover det at hun hadde kjæresten med, for mange er helt enig med deg med at det var dårlig gjort av henne, poenget er at du inntar en offerrolle og mener at hele verden er i mot deg. Det stemmer ikke, det er du som lager hinder for deg selv her. Så les tråden på nytt, med andre briller, altså en annen innstilling, så ser du forhåpentligvis hva folk mener.

Nå var jo det ikke det som var meningen her, som ts har påpekt flere ganger. Det var ikke på selve bursdagen, og planen var at det skulle være disse tre venninnene som skulle ut å spise, prate og kose seg. Det var ikke tenkt at kjæresten skulle være med, og at de to skulle oppføre seg som at det kun var de to. Det er utrolig frekt å overse den som inviterer, og betaler(!!), og at flere her ikke ser det, det fatter jeg bare ikke.

Anonymkode: 9e7f8...c28

Takk for svar! Jeg innrømmer at jeg er skuffet og lei meg for dette. Det jeg ikke skjønner er hvorfor er det galt hvordan jeg tenker?  Jeg prøver å ikke bli skuffet mer derfor beskytter jeg meg selv med å unngå ting og ærlig har ikke lyst å kontakte henne. Og ser hun ikke gjør det. Så da tenker jeg at dette betyr lite for henne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Takk for svar! Jeg innrømmer at jeg er skuffet og lei meg for dette. Det jeg ikke skjønner er hvorfor er det galt hvordan jeg tenker?  Jeg prøver å ikke bli skuffet mer derfor beskytter jeg meg selv med å unngå ting og ærlig har ikke lyst å kontakte henne. Og ser hun ikke gjør det. Så da tenker jeg at dette betyr lite for henne. 

Som andre også har sagt - de fleste forstår at du ble skuffet. Men det er martyrholdningen din folk reagerer på i etterkant. 

Hun har ikke tatt kontakt med deg. Men du har heller ikke tatt kontakt med henne. Så der står dere på like fot.

Anonymkode: e1237...b76

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er meget spesielt å anta at alle som ikke er helt enige med deg og synes du overreagerer, støtter henne.

Så vidt jeg kan se er det kun et par stykker i hele denne lange tråden som synes det er normalt å dra med seg kjæresten på alt mulig.

Anonymkode: 8fe6d...325

Takk! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Som andre også har sagt - de fleste forstår at du ble skuffet. Men det er martyrholdningen din folk reagerer på i etterkant. 

Hun har ikke tatt kontakt med deg. Men du har heller ikke tatt kontakt med henne. Så der står dere på like fot.

Ja, jeg har ikke hun. Så er spørsmålet hvorfor har ikke hun gjort det? Jeg vet hvorfor jeg ikke har gjort det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg har ikke hun. Så er spørsmålet hvorfor har ikke hun gjort det? Jeg vet hvorfor jeg ikke har gjort det. 

Det er det jo umulig for oss, og deg, å vite.

Det kan bli utfordrende for deg å holde på lange vennskap hvis det skal så lite til før du du tar avstand fra folk. Ingen er perfekte og i et langvarig vennskap så vil det nesten garantert skje situasjoner hvor man miskommuniserer eller sier/gjør noe som irriterer eller sårer den andre. 

Skal man trekke seg unna og bli martyr hver gang det skjer, så stopper vennskapene opp. I stedet for at man kan ta en ærlig samtale og prate om det som skjedde og gå videre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette med martyr og offer. Det er å føle seg dårlig eller urettferdig behandlet ut i fra det jeg så her. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette med martyr og offer. Det er å føle seg dårlig eller urettferdig behandlet ut i fra det jeg så her. 

Det er holdningen om man man gjør seg selv til martyr. "Ingen vil være venn med meg. Alle skuffer meg. Må bare være alene, jeg, er nok det som er best. Hun liker meg nok ikke, nei, jeg skulle ikke prøvd å ha noe vennskap og heller bare vært alene så jeg ikke blir skuffet" osv. Det er offermentalitet og martyrholdning.

I stedet for å være voksen, ta kontakt med henne og faktisk prate med henne om situasjonen og hvordan det føltes for deg.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er det jo umulig for oss, og deg, å vite.

Det kan bli utfordrende for deg å holde på lange vennskap hvis det skal så lite til før du du tar avstand fra folk. Ingen er perfekte og i et langvarig vennskap så vil det nesten garantert skje situasjoner hvor man miskommuniserer eller sier/gjør noe som irriterer eller sårer den andre. 

Skal man trekke seg unna og bli martyr hver gang det skjer, så stopper vennskapene opp. I stedet for at man kan ta en ærlig samtale og prate om det som skjedde og gå videre.

Ja, det er sant. Jeg synser i negativ favør her og er en grubler. 

Du har helt sikkert rett. Synes ikke dette er så lett å snakke om tanker og følelser. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er holdningen om man man gjør seg selv til martyr. "Ingen vil være venn med meg. Alle skuffer meg. Må bare være alene, jeg, er nok det som er best. Hun liker meg nok ikke, nei, jeg skulle ikke prøvd å ha noe vennskap og heller bare vært alene så jeg ikke blir skuffet" osv. Det er offermentalitet og martyrholdning.

I stedet for å være voksen, ta kontakt med henne og faktisk prate med henne om situasjonen og hvordan det føltes for deg.

Jeg skjønner! 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er sant. Jeg synser i negativ favør her og er en grubler. 

Du har helt sikkert rett. Synes ikke dette er så lett å snakke om tanker og følelser. 

Nei, det er ikke lett. Det kan faktisk være ganske ubehagelig å snakke om slike ting. Men det er viktig. Man kan ikke bare gjøre det som er lett, da kommer man ikke langt. Og ofte blir det lettere jo mer man gjør det. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår godt at du er skuffet spesielt når man har avtalt kun venninner. Har opplevd noe lignende selv som ente meg jeg satt i mitt selskap som et spørsmålstegn og var taus. Vi var 4 venninner som skulle feire min bursdag. Det var de som arrangerte det hele og jeg syntes det var veldig koselig. Da vi kommer dit hadde hun ene invitert 3 av sine venninner som satt der. Jeg visste kun hvem hun ene var de andre kjente hverandre. Ble helt satt ut da de satt jo der og snakka om felles venner og forskjellige ting. Vet at hun ene som var med i utgangspunktet og reagerte kraftig på det. Det sa hun i ettertid. Man drar ikke fremmende med eller typen uten det er avklart på forhånd. 

Anonymkode: 4922f...f60

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe jenter og kvinner er flinke til så er det å finne årsaker og grunner til å bli skuffet og lei seg over.. Spesielt over venninners oppførsel eller handlinger. Drama hver eneste uke, tidvis hver dag. 

Takk min herre for at datra flyttet ut for å studere. Hadde ikke holdt ut en måned til. Synd kona ikke forstår at jeg har gått lei alt sladderet hun lirer av seg om Kari, Turid, Hanne, Elin. Hun burde ha flyttet ut for en stund hun også 😂

Anonymkode: 0b0f3...2dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Forstår godt at du er skuffet spesielt når man har avtalt kun venninner. Har opplevd noe lignende selv som ente meg jeg satt i mitt selskap som et spørsmålstegn og var taus. Vi var 4 venninner som skulle feire min bursdag. Det var de som arrangerte det hele og jeg syntes det var veldig koselig. Da vi kommer dit hadde hun ene invitert 3 av sine venninner som satt der. Jeg visste kun hvem hun ene var de andre kjente hverandre. Ble helt satt ut da de satt jo der og snakka om felles venner og forskjellige ting. Vet at hun ene som var med i utgangspunktet og reagerte kraftig på det. Det sa hun i ettertid. Man drar ikke fremmende med eller typen uten det er avklart på forhånd. 

Anonymkode: 4922f...f60

Men de hadde jo ikke avtalt bare venninner! Det var ikke avtalt noen jentekveld etc. Det er jo derfor mange av oss synes dette er en vanvittig overreaksjon fra TS, fordi kommunikasjonen har jo manglet alle veier her. Også i ettertid, hvor TS velger offermentalitet i stedet for modenhet med å kommunisere sine følelser, hvilket ville styrket forholdet for fremtiden. Hun sier "fuck this!" og skyver venner unna i stedet. Da blir man sittende alene for alltid, da. 

Anonymkode: a010d...2a7

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2025 den 23.01):

Jeg har lest igjennom innleggene igjen her og ser at det er veldig mange fine og gode svar her. Takk! Som en skrev her så reagerer jeg som noen har gjort noe ekstremt alvorlig som for henne hadde vært en 2 og for meg 11. Det er absolutt noe å ta innover seg. 

Ser og at jeg kanskje overreagere og blir usaklig. Ja, jeg bør egentlig snakke med henne, men fortsatt lei meg. så orker ikke nå. 

Jeg kontaktet henne og spurte om vi skulle gått ut å feiret henne siden hun snart har bursdag. Så ble ikke sagt noe om hva det var eller het. Men vi avtalte oss tre. 

Psykologen min sa engang til meg (jeg var som deg) at det handler ikke om hva folk gjør, men om hvilken følelse det trigger i meg. Jeg reagerte alltid alt for hardt på ting. Men det var fordi det trigget vonde følelser fra barndommen min. Når jeg tok tak i disse tingene roet alt seg veldig og selvreguleringen ble bedre. Prøv å få kontakt med hva du føler i situasjonen her… ikke bare hva som skjedde. Føler du deg sviktet? Verdiløs? Brukt? Utnyttet? Byttet ut? Også forsøk deretter å tenke om dette er følelser du har kjent mye på tidligere. Kanskje reaksjonen din nå ikke henger sammen med bare denne ene situasjonen, men en samlet belastning gjennom livet. Kanskje du skal begynne å jobbe i den enden isteden? 

Anonymkode: d26f4...9c9

• Liker 4
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...