AnonymBruker Skrevet 12. juni #321 Skrevet 12. juni Jeg tror vel litt av greia her er at TS ikke helt forstår at det å være så selvmedlidende, motløs og pessimistisk også i seg selv ødelegger enhver mulighet for at ting kan bli bedre. Jeg sier ikke at det er enkelt å snu på, og jeg skjønner at det sikkert er et resultat av nedtur på nedtur over lang tid. Men det å grave seg helt ned i (foreløpig) tre og en halv uke over en helt bagatellmessig episode som denne, og fungere på den måten TS demonstrerer i denne tråden, avslører også en måte å fungere på og se verden på som i seg selv dramatisk øker risikoen for at det aldri blir bedre heller. Når hun beskriver dette som at venninnen "hånet henne", oppsummerer svarene her med at vi "har rett i at hun er mislykket" og sier at riktig oppfølging her er å akseptere at ingen noen gang vil være ålreit over tid, da blir det hele fort en selvoppfyllende profeti. Det er lett å tenke at man bare får skru forventningene til andre mennesker til null og derfor aldri bli skuffet, og at det sikkert er bedre enn ingenting. Men det kommer ikke til å fungere. Over tid blir man bare helt isolert og (ytterligere) ute av stand til å fungere sosialt, mens ønsket om å klare å ivareta en eller annen meningsfylt relasjon aldri helt forsvinner. Du pisser i buksa for å holde deg varm nå, og det er ikke vanskelig å skjønne hvorfor, men det kommer bare til å gjøre tilværelsen enda kjipere enn den er. TS skriver jo veldig påfallende her, med to og tre innlegg etter hverandre der hun bare formidler at hun fortsatt er trist og leit og skuffet og at verden går henne imot samme hvor mye hun forsøker. Jeg skjønner hvor det kommer fra, og jeg er for den saks skyld også enig i at det å medbringe kjæresten uten videre her var ugreit. Men jeg håper du også forstår, enten det er sånn verden burde sett ut eller ikke, at denne måten å håndtere og prosessere på i seg selv bidrar til at dette skjer oftere enn det ville gjort hvis du hadde et reaksjonsmønster som ligner på det vi andre har. Kanskje er det urimelig, javel, men det er dessverre du som betaler prisen her samme hvem som egentlig har mest eller minst rett. Anonymkode: c543a...6eb 3 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni #322 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 11.11): Og du gjør ingenting for å ta kontakt med henne. Så der stiller dere på like fot. Anonymkode: e1237...b76 Nei, for jeg synes hun kan. Hva skal jeg beklage her? Synes ikke jeg gjorde noe galt, men…. Og da lar det vente på seg ser jeg. Hvorfor lurer jeg. Hun synes tydeligvis ikke hun gjorde noe feil. Da vet ikke jeg. Det å ringe eller send meld. Hva skulle jeg sagt/skrevet? Jeg betyr ingenting for henne. Når hun ikke tar kontakt. Da får det bare være sånn da. Trist! Anonymkode: df915...db6
AnonymBruker Skrevet 12. juni #323 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, for jeg synes hun kan. Hva skal jeg beklage her? Synes ikke jeg gjorde noe galt, men…. Og da lar det vente på seg ser jeg. Hvorfor lurer jeg. Hun synes tydeligvis ikke hun gjorde noe feil. Da vet ikke jeg. Det å ringe eller send meld. Hva skulle jeg sagt/skrevet? Jeg betyr ingenting for henne. Når hun ikke tar kontakt. Da får det bare være sånn da. Trist! Anonymkode: df915...db6 Du MÅ faktisk skjerpe deg TS. Du skaper din egen lidelse. Ønsker du å ha rett eller ønsker du å ha venner? Anonymkode: a010d...2a7 3 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni #324 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, for jeg synes hun kan. Hva skal jeg beklage her? Synes ikke jeg gjorde noe galt, men…. Og da lar det vente på seg ser jeg. Hvorfor lurer jeg. Hun synes tydeligvis ikke hun gjorde noe feil. Da vet ikke jeg. Det å ringe eller send meld. Hva skulle jeg sagt/skrevet? Jeg betyr ingenting for henne. Når hun ikke tar kontakt. Da får det bare være sånn da. Trist! Anonymkode: df915...db6 Og der er du tilbake til offerolle og martyrholdning. Du har ikke beveget eller utviklet deg en millimeter siden du startet tråden. Jeg gidder ikke forsøke å hjelpe deg mer. Du får fortsette å støte folk bort, miste vennskap og synes synd på deg selv. Så får du se hvor lykkelig du blir av det. Anonymkode: e1237...b76 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #325 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du MÅ faktisk skjerpe deg TS. Du skaper din egen lidelse. Ønsker du å ha rett eller ønsker du å ha venner? Anonymkode: a010d...2a7 Jeg vil ha venner, men hvorfor tar ikke hun kontakt? Og hvor bra blir det om jeg gjør det. Gjort er gjort. Dagen er over og ble mislykket. Ventet i ukevis på en lyd og hun beklager det ikke. Hun synes ikke dette var dumt og bryr seg ikke så hvorfor skal jeg? Får bare gå videre å la det ligge. Anonymkode: df915...db6
AnonymBruker Skrevet 12. juni #326 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil ha venner, men hvorfor tar ikke hun kontakt? Og hvor bra blir det om jeg gjør det. Gjort er gjort. Dagen er over og ble mislykket. Ventet i ukevis på en lyd og hun beklager det ikke. Hun synes ikke dette var dumt og bryr seg ikke så hvorfor skal jeg? Får bare gå videre å la det ligge. Anonymkode: df915...db6 Ja, du får bare fortsette å svømme i egen selvmedlidenhet og fortelle deg selv hvor fæl hun er og hvor synd det er på deg. Jeg er helt sikker på at det er veien å gå for å bli lykkelig. Anonymkode: e1237...b76 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni #327 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg vil ha venner, men hvorfor tar ikke hun kontakt? Og hvor bra blir det om jeg gjør det. Gjort er gjort. Dagen er over og ble mislykket. Ventet i ukevis på en lyd og hun beklager det ikke. Hun synes ikke dette var dumt og bryr seg ikke så hvorfor skal jeg? Får bare gå videre å la det ligge. Anonymkode: df915...db6 DIN INNSTILLING ER DET VERSTE VED ALT DETTE. Vi kan ikke få sagt det på flere måter. Anonymkode: a010d...2a7 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #329 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg gir meg 😔🥲 Anonymkode: df915...db6 Alle liker andre sitt her og ser ikke min situasjon her. Gir opp! Anonymkode: df915...db6
AnonymBruker Skrevet 12. juni #330 Skrevet 12. juni I alle relasjoner er det jeg som må ta kontakt om det skal bli noe. Virkelig lei. Og ser at det er ingen som bryr seg om jeg ikke gjør det. Dette er jeg lei. Til og med når det er meg det er blitt gjort noe i mot. Anonymkode: df915...db6
AnonymBruker Skrevet 12. juni #331 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2025 den 15.47): Ja, begge gikk hjem. Jeg gikk litt senere. Og hun har ikke kontaktet meg. Vi er ung. Anonymkode: df915...db6 Hvordan var stemningen under middagen da? Anonymkode: f90d2...e0c
AnonymBruker Skrevet 12. juni #332 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (53 minutter siden): I alle relasjoner er det jeg som må ta kontakt om det skal bli noe. Virkelig lei. Og ser at det er ingen som bryr seg om jeg ikke gjør det. Dette er jeg lei. Til og med når det er meg det er blitt gjort noe i mot. Anonymkode: df915...db6 Folk flest synes det er veldig vanskelig å ha relasjoner med mennesker som forer offermentalitet og martyrdom. Det føles nok hardt å høre, men dette er et mønster som kun DU kan bryte. Når du endrer hvordan du reagerer mot andre, kommer andre til å endre seg mot deg. Vi er mange her som vil hjelpe deg, men du velger å stå bom fast på dette tankesettet. Da nytter det jo ikke. Anonymkode: a010d...2a7 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #333 Skrevet 12. juni Så jeg må forandre meg for at folk skal like meg eller ville ha noe med meg å gjøre fordi jeg er slitsom. Greit. Netflix får bli min venn videre her. Da er det ikke noe tap at jeg ikke tar kontakt med henne. Takk til dere! Anonymkode: df915...db6
AnonymBruker Skrevet 13. juni #334 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så jeg må forandre meg for at folk skal like meg eller ville ha noe med meg å gjøre fordi jeg er slitsom. Greit. Netflix får bli min venn videre her. Da er det ikke noe tap at jeg ikke tar kontakt med henne. Takk til dere! Anonymkode: df915...db6 Alle må tilpasse seg verden rundt seg iblant, det er jo langt på vei det sosialisering er. Du velger selv hvor tilpasningsvillig du er, og vi har alle ønsker, verdier og holdninger vi ikke vil gå på akkord med. Men i denne sammenhengen er tilpasningen flere anbefaler deg å la en ren bagatell fare, og det etter å ha fått prosessert og fordøyet den gjennom nær fire uker med selvmedlidende omkved på Kvinneguiden. Det er godt innenfor det man, selv om det sikkert kan oppleves urimelig, forventer at folk gjør iblant. At man viser noe goodwill overfor venner, slik de sikkert også gjør overfor oss iblant, gjerne uten at vi merker det. Slik din venninne dessverre neppe vil merke det her heller. Du har helt sikkert mye godt å tilby i vennskap. Det bare er ikke til å komme utenom at du opptrer ganske påfallende i denne tråden. Jeg skjønner det er vondt å ikke få betingelsesløs støtte for de vonde følelsene knyttet til dette, men du har en hang-up i denne bagatellen som nå kun skader deg selv. Veldig mange her har gitt deg støtte i at venninnen din ikke opptrådte etter boka her. Det går helt fint an å mene det, og å mene at din reaksjon er helt uproporsjonal, samtidig. Du inntar rollen som forfulgt og oppofrende martyr over nær sagt ingenting, til forveksling lik jenter på ti-tolv som sier "Ok, takk for at du forteller meg at jeg er verdens verste, mamma!!!" over den minste korreksjon før de spurter opp trappen og låser døren. Du vrir enhver tilbakemelding her til det rent ugjenkjennelige og konkluderer, tross alt nær sagt alle sier det diametralt motsatte, med at riktig fremgangsmåte er å låse seg inne og aldri møte noen igjen. Jeg lurer jo på, enten du selv er bevisst på det eller ei, om den siden av deg også iblant er synlig overfor venner og kompliserer det å bygge vennskap en del. Hvis det kan stemme vil jeg, som enkelte andre her, tenke at du kanskje bør vurdere om du kan snakke med noen om dette. Anonymkode: c543a...6eb 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #335 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle må tilpasse seg verden rundt seg iblant, det er jo langt på vei det sosialisering er. Du velger selv hvor tilpasningsvillig du er, og vi har alle ønsker, verdier og holdninger vi ikke vil gå på akkord med. Men i denne sammenhengen er tilpasningen flere anbefaler deg å la en ren bagatell fare, og det etter å ha fått prosessert og fordøyet den gjennom nær fire uker med selvmedlidende omkved på Kvinneguiden. Det er godt innenfor det man, selv om det sikkert kan oppleves urimelig, forventer at folk gjør iblant. At man viser noe goodwill overfor venner, slik de sikkert også gjør overfor oss iblant, gjerne uten at vi merker det. Slik din venninne dessverre neppe vil merke det her heller. Du har helt sikkert mye godt å tilby i vennskap. Det bare er ikke til å komme utenom at du opptrer ganske påfallende i denne tråden. Jeg skjønner det er vondt å ikke få betingelsesløs støtte for de vonde følelsene knyttet til dette, men du har en hang-up i denne bagatellen som nå kun skader deg selv. Veldig mange her har gitt deg støtte i at venninnen din ikke opptrådte etter boka her. Det går helt fint an å mene det, og å mene at din reaksjon er helt uproporsjonal, samtidig. Du inntar rollen som forfulgt og oppofrende martyr over nær sagt ingenting, til forveksling lik jenter på ti-tolv som sier "Ok, takk for at du forteller meg at jeg er verdens verste, mamma!!!" over den minste korreksjon før de spurter opp trappen og låser døren. Du vrir enhver tilbakemelding her til det rent ugjenkjennelige og konkluderer, tross alt nær sagt alle sier det diametralt motsatte, med at riktig fremgangsmåte er å låse seg inne og aldri møte noen igjen. Jeg lurer jo på, enten du selv er bevisst på det eller ei, om den siden av deg også iblant er synlig overfor venner og kompliserer det å bygge vennskap en del. Hvis det kan stemme vil jeg, som enkelte andre her, tenke at du kanskje bør vurdere om du kan snakke med noen om dette. Anonymkode: c543a...6eb 👏👏👏 Godt svart, og pedagogisk. Les gjerne gjennom dette flere ganger ts, og ignorer så resten av tidligere svar om du ønsker. Dette svaret er godt oppsummert og godt forklart rundt hele din situasjon! Anonymkode: a010d...2a7 1 1
Bazzle Skrevet 18. juni #336 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (På 10.6.2025 den 12.16): Hvordan i all verden tar du det som et kompliment? KI-svar betyr masse ord for å si ingenting, det er bare pinlig og viser at man ikke aner hva man snakker om. Anonymkode: 32c37...123 Det var da veldig ensidig. Hvis du ikke evner å forstå hvordan det kan bli oppfattet som et kompliment så skal jeg spare deg for forklaringen også, det var virkelig dette du hang deg opp i denne tråden? Snålt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #337 Skrevet 19. juni Takk for svar! Helt ærlig er det ingen forandring her. Ikke hørt en lyd å gitt opp. Jeg angrer på at organiserte dette. Hvor dum kan man bli?   Jeg er enig i mye dere sier. Ja, jeg overreagerert litt. Fortsatt skuffet av utfallet. Men kanskje godt å vite at jeg betydde null i utgangspunktet. En hard lekse 😔 Anonymkode: df915...db6
AnonymBruker Skrevet 19. juni #338 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk for svar! Helt ærlig er det ingen forandring her. Ikke hørt en lyd å gitt opp. Jeg angrer på at organiserte dette. Hvor dum kan man bli?   Jeg er enig i mye dere sier. Ja, jeg overreagerert litt. Fortsatt skuffet av utfallet. Men kanskje godt å vite at jeg betydde null i utgangspunktet. En hard lekse 😔 Anonymkode: df915...db6 Synd å se at noen bare skufler deg vekk på den måten. Anonymkode: df915...db6
AnonymBruker Skrevet 19. juni #339 Skrevet 19. juni Tenk at denne samtalen her fortsatt lever videre 😄😄😄 Gå ut og nyt sola, folkens! Anonymkode: 969b0...ad5 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni #340 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synd å se at noen bare skufler deg vekk på den måten. Anonymkode: df915...db6 Synd å se at du bokstavelig talt kaster bort livet ditt i stedet for å få profesjonell hjelp TS. Anonymkode: a010d...2a7 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå