Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi var 3 venninner som skulle ut å feire den ene som har bursdag snart. Hun skulle bli spandert middag på. Ut å spise. Samme dagen som dette skulle skje fikk vi vite at hun som har bursdag skal ha med kjæresten sin. Vi møttes spiste. Den ene venninne går hjem rett etter mat og. Blir da sittende igjen med hun som har bursdag og kjæresten. Kunne like godt ikke vært der. Det var de to som var sammen.  Så jeg går hjem. Mislykket dag. Grunn til å være skuffet? 

Anonymkode: df915...db6

• Liker 2
  • Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

Kan virkelig ikke skjønne hvorfor kjæresten skulle være med, sa dere ikke noe?

Anonymkode: ad2fe...a1f

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er greit å være skuffa. 

Men så var det bursdagsvenninna di sin dag, så om det var det hun ville akkurat den dagen så er det vel også på en måte greit at hun tok han med?  

Anonymkode: 58f4e...c16

• Liker 20
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan virkelig ikke skjønne hvorfor kjæresten skulle være med, sa dere ikke noe?

Anonymkode: ad2fe...a1f

Nei, skjønner ikke jeg heller. Fikk ikke spørsmål om det. Det ble bare sagt når vi avtalte klokkeslett å møtes. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men så var det bursdagsvenninna di sin dag, så om det var det hun ville akkurat den dagen så er det vel også på en måte greit at hun tok han med?  

Ja, det er sant. Men da burde hun sagt hun ønsket å gå med han og ikke oss. Vi spanderer og så er hun med han. Var ikke det som var planen. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hva er uenigheten? Konfronterte du hun som hadde bursdag? 

Anonymkode: 1faef...d0a

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Poenget her er ikke hvem som har "rett", men at dere kan prate om det og forstå hverandres synspunkt. 

Anonymkode: e1237...b76

• Liker 11
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Her finnes det jo ikke noe rett og galt. Klart det er lov å bli skuffet, man kan jo føle hva man vil.

Hadde min venninne hatt bursdag, hadde jeg latt hun være med og ta med de hun vil. Da er det hennes dag. Hadde det vært en sosial sammenkomst, hadde det vært noe annet.

Personlig synes jeg det bare er hyggelig om venninner tar med partnere, men her er jo alle forskjellig. 

Anonymkode: b887e...931

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kunne vært enig med deg dersom denne middagen ble lagt til selve bursdagen, men når hun "har bursdag snart", så mener jeg det er de som inviterer og spanderer som deltar med henne, og ikke kjæresten i tillegg. Spesielt når hun bare "informerer" uten å spørre. Hadde vært noe annet om den som snart har bursdag også var den som tok initiativ til å gå ut i lag, eller om de på forhånd var enige om å ta med partner(e).

Endret av Sydvesta Orkana
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun er rar, åpenbart at man ikke tar med kjæresten i den settingen.

• Liker 24
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke snakket sammen siden den dagen. Så vi er tydeligvis uenig. Og det sommer gjort er gjort så ikke mye gjøre med nå uansett. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har ikke snakket sammen siden den dagen. Så vi er tydeligvis uenig. Og det sommer gjort er gjort så ikke mye gjøre med nå uansett. 

Nei, men dere kan prate sammen og forstå hvor dere begge kommer fra. Slik kan dere løse den kanskje litt anspente stemningen og redusere sjansen for tilsvarende misforståelser i fremtiden.

Anonymkode: e1237...b76

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sydvesta Orkana skrev (1 minutt siden):

Kunne vært enig med deg dersom denne middagen ble lagt til selve bursdagen, men når hun "har bursdag snart", så mener jeg det er de som inviterer og spanderer som deltar med henne, og ikke kjæresten i tillegg. Spesielt når hun bare "indormerer" uten å spørre. Hadde vært noe annet om den som snart har bursdag også var den som tok initiativ til å gå ut i lag.

Hun spurte ikke om det var greit for oss. Bare sa det. Han betalte for seg selv og hun fikk spandert på seg. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vi var 3 venninner som skulle ut å feire den ene som har bursdag snart. Hun skulle bli spandert middag på. Ut å spise. Samme dagen som dette skulle skje fikk vi vite at hun som har bursdag skal ha med kjæresten sin. Vi møttes spiste. Den ene venninne går hjem rett etter mat og. Blir da sittende igjen med hun som har bursdag og kjæresten. Kunne like godt ikke vært der. Det var de to som var sammen.  Så jeg går hjem. Mislykket dag. Grunn til å være skuffet? 

Kjæresten hennes må vel ha følt seg noe dum? Eller trengte han seg på? 

Anonymkode: 29deb...59d

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er så lite som skal til for å lage "uenighet" så er dere ikke så gode venner i utgangspunktet.

Anonymkode: 7ea24...ac8

• Liker 17
  • Nyttig 7
Annonse
Skrevet

Jeg forstår det er kjipt, og jeg synes det er litt rart. Neste gang avklar på forhånd at det blir bare dere, "vi jentene møtes for feire deg"... 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun spurte ikke om det var greit for oss. Bare sa det. Han betalte for seg selv og hun fikk spandert på seg. 

Skjønte det, og skjønner godt at du er skuffet når du opplever å sitte der som femte hjulet på vogna.

Opplevde selv at da jeg hadde invitert endel damer til feiring av min 30årsdag at jeg rett før selskapet skulle starte fikk telefon fra ei av de inviterte som håpet at det var ok at hun tok med sin samboer.. zHeldigvis ble jeg så paff at jeg svarte nei uten å tenke meg om engang. Jeg begrunne det enkelt og greit med at for det første så var mitt ønske at vi skulle ha en real jentefest, og for det andre hadde jeg invitert så mange som jeg faktisk hadde plass til. Hadde det vært plass til flere, så hadde jeg uansett prioritert andre venninner, og ikke en partner jeg ikke kjente. D ble litt trykkende stemning der og da, men ikke noe problem da hun ankom festen.

Så viser det seg i ettertid at samboeren var en svært sjalu type som hadde overtalt henne til å be om at han skulle få være med 🙈, så hun skal i følge de som kjente henne bedre enn det jeg gjorde  ha blitt letta over nettet.

Det blir ikke samme situasjon som deg, men poenget er at vi må tørre å gi klare beskjeder, også når man er redd for andres reaksjoner. Det som er en selvfølge for den ene, er desverre ikke det for den andre.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis det er så lite som skal til for å lage "uenighet" så er dere ikke så gode venner i utgangspunktet.

Anonymkode: 7ea24...ac8

Så du synes det er greit at vi betaler og hun ikke er med oss, men med han? 

AnonymBruker
Skrevet
Sydvesta Orkana skrev (3 minutter siden):

Skjønte det, og skjønner godt at du er skuffet når du opplever å sitte der som femte hjulet på vogna.

Opplevde selv at da jeg hadde invitert endel damer til feiring av min 30årsdag at jeg rett før selskapet skulle starte fikk telefon fra ei av de inviterte som håpet at det var ok at hun tok med sin samboer.. zHeldigvis ble jeg så paff at jeg svarte nei uten å tenke meg om engang. Jeg begrunne det enkelt og greit med at for det første så var mitt ønske at vi skulle ha en real jentefest, og for det andre hadde jeg invitert så mange som jeg faktisk hadde plass til. Hadde det vært plass til flere, så hadde jeg uansett prioritert andre venninner, og ikke en partner jeg ikke kjente. D ble litt trykkende stemning der og da, men ikke noe problem da hun ankom festen.

Så viser det seg i ettertid at samboeren var en svært sjalu type som hadde overtalt henne til å be om at han skulle få være med 🙈, så hun skal i følge de som kjente henne bedre enn det jeg gjorde  ha blitt letta over nettet.

Det blir ikke samme situasjon som deg, men poenget er at vi må tørre å gi klare beskjeder, også når man er redd for andres reaksjoner. Det som er en selvfølge for den ene, er desverre ikke det for den andre.

Enig med deg. Jeg synes dette var frekt av dem. Da skulle hun sagt nei til dette og gått med han. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

La det passere. Det er ikke noe å bruke energi og krefter på. Det var en såpass spesiell situasjon at den sikkert ikke dukker opp igjen. I ettertid er dette et ikke-problem.

Anonymkode: 61a0a...7cd

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...