Gå til innhold

Hva tror dere kaloriene er i dagens lunsj?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Salatbar fra kantina i dag: Salat, agurk, tomat, 1 ss revet ost, 1 ss dressing, 1 kokt egg, 2 ss strimlet skinke, 2 ss pastaskruer.

En skål hjemmelaget aspargessuppe

En brødskive med Bremykt.

Ble stappmett, og er redd jeg overspiste… Vil derfor kompensere resten av dagen så jeg holde meg under 1500 kalorier…

Anonymkode: 57c11...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nesten regne det ut selv, ikke forvente at fremmede på nett skal gjøre jobben for deg.

Anonymkode: 6cbe5...c54

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke droppe dressingen om du er så redd for kalorier? 

Anonymkode: 47966...847

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var særlig mye, måtte spist det dobbelte for å bli stappmett….

Anonymkode: 7c5e0...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørres ut som att du ikke har ett så sunt forhold til mat og egen kropp. Husk att en  dag med eventuell «overspising» skader ingen og ødelegger ikke for resultater. Det er hva du spiser over lenger tid som betyr noe❤️

Endret av anonym35445
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ingen her vite. Var det olje i salaten eller på pastaskruene? Hvor mye bremykt?

Tipper brød + smør var mellom 130 og 200 kalorier.

Om aspargessuppen har en vann/buljongbase, kanskje 100-150 kalorier. Om det er en fløte/melkebase kanskje 200-300 kalorier.

Tipper salaten din (om den var uten olje og dressing) var rundt 150 kalorier.

Du har hvertfall ikke overspist. Om du er redd for hvor mye du får i deg, anbefaler jeg deg å lage lunsj hjemme. Da kan du også lage et måltid som holder deg mett mye lengre, og som er mer næringsrik. 

Anonymkode: 4f420...e1b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å regne med kaloriene i agurk og salat er det bare spiseforstyrrede mennesker som gjør.

Anonymkode: e94d1...3aa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så slitsomt det er å ha det slik. Jeg holdt på sånn da jeg var yngre og på "evig slankekur". I ettertid der jeg jo at det var en spiseforstyrrelse. 

Nå spiser jeg hva jeg vil, når jeg vil, og veier akkurat det samme som da jeg sultet meg og fikserte på kalorier. Og livet et uendelig mye bedre... Kos deg med lunchen du, om noen tiår er vi alle døde uansett! 

Anonymkode: 7f4c1...897

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk lifesum. Veldig greit å legge inn der. Ellers er en ss ulikt fra person til person. En flat spiseskje er feks en del mindre enn en godt toppet. 

Ellers kan det være lurt å tenke over hvor mye man spiser hvis man vil "smake på alt". Feks halv porsjon. 

Tenker man kalorier er det lurt å droppe/litt og ikke MYE som fløte, smør, olje, ost. 

Tror ikke det var så usunt/kaloririkt det du spiste, men igjen handler det om mengde av alt. Og hva suppen er tilsatt. Er det uten fløte? Med? Lettmelk? Mye olje/smør ved steking av løk? 

Ellers metter protein mer, og du har vel ikke akkurat spist så mye av det. Ikke alle trenger mye for å føle seg mett, men bare et tips. Skinke er lite kalorier i, så du kunne tatt en god del mer for å gjøre salaten mettende. Og feks et egg, kylling, tunfisk, hvis det var et valg.

Anonymkode: ec1ed...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kunne regne ut kaloriene dine, så må du veie og legge alt inn i lifesum eller lignende.

Og to spiseskjeer med pastaskruer er bare 4-5 stk... Å ha så fokus på antall spiseskjeer med pastaskruer og skinke du spiser, men ikke noe fokus på mengde eller innhold i suppen tyder på at du har litt feil fokus.

Anonymkode: 82d59...8f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er umulig å si all den tid vi ikke aner hvor mye olje som er i pastaen (mye olje i pasta i salatbarer, for å unngå at de tørker og fester seg til hverandre), og supper har ofte olje og fløte og kansnje til og med smør. 

Du burde ha mer fokus på protein. 

Anonymkode: 515a7...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1 ss revet ost = ca det samme som én osteskive fra høvel? I så fall 30-40 kalorier. 

1 egg inneholder ca 82 kalorier 

Skinke og grønnsaker inneholder få kalorier. Hvor mange gram er 2 ss psstaskruer? Hvis jeg gjetter på 30g, så er det ca 40 kalorier. 

1 vanlig brødskive = ca 90 kalorier. 

Det er dressing og Bremykt som potensielt kan dra opp kalorimengden veldig, alt ettersom hvilken dressing det er snakk om og hvor mye Bremykt du brukte. Olje (som det gjerne kan være i salatbarer) er også veldig kaloririkt, så hvis det var olje i salaten eller på pastaen, så har du også mange unødvendige kalorier der.

Dette er et måltid som i utgangspunktet kan være veldig kalorifattig, så lag det gjerne selv neste gang, så du har kontroll på olje og dressing osv.

Anonymkode: ab6ba...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Salaten 200- 300 kcal 

brødskiva 70- 150 kcal 

suppa 50- 400 kcal. 

Anonymkode: 5af5a...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1 ss revet ost = ca det samme som én osteskive fra høvel? I så fall 30-40 kalorier. 

1 egg inneholder ca 82 kalorier 

Skinke og grønnsaker inneholder få kalorier. Hvor mange gram er 2 ss psstaskruer? Hvis jeg gjetter på 30g, så er det ca 40 kalorier. 

1 vanlig brødskive = ca 90 kalorier. 

Det er dressing og Bremykt som potensielt kan dra opp kalorimengden veldig, alt ettersom hvilken dressing det er snakk om og hvor mye Bremykt du brukte. Olje (som det gjerne kan være i salatbarer) er også veldig kaloririkt, så hvis det var olje i salaten eller på pastaen, så har du også mange unødvendige kalorier der.

Dette er et måltid som i utgangspunktet kan være veldig kalorifattig, så lag det gjerne selv neste gang, så du har kontroll på olje og dressing osv.

Du glemte den mystiske suppa.  Ja ts har nok spist mellom 300- 700 kcal til lunsj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du glemte den mystiske suppa.  Ja ts har nok spist mellom 300- 700 kcal til lunsj. 

Tenkte egentlig på den som grønnsaker, men de i kantina kan selvfølgelig ha puttet masse unødvendige kalorier i denne også. 

Som sagt i forrige innlegg: Dette er i utgangspunktet en veldig kalorifattig lunsj med tanke på mengden, men det kan potensielt være masse unødvendige og skjulte kalorier der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det du driver med er ikke å telle kalorier hvertfall.. Helt umulig å si for oss om dette er over eller under 1500kcal. Du må veie og regne ut kaloriene i hver ingrediens i hvert måltid. Det er enklere om du lager maten selv. 
Oftest er det ikke nødvendig å telle, bare følg med på vekten din ukentlig om du gradvis går nedover. Men det du driver med nå er bare tull hvertfall.

Anonymkode: ae416...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...