Gå til innhold

Finnes det fortsatt mennesker som bruker lommebøker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp. Er 49. Bruker ikke kontanter så lommeboka er i praksis en kortholder. Mulig den blir byttet ut snart. 

Anonymkode: 10c0d...45d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 58, og det er vel snart 20 år siden jeg sluttet med lommebok. Har aldri kontanter.

Anonymkode: e3d99...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker lommebok om jeg må ta med leg eller trenger veske. Er 38. Hvis jeg bare skal handle i butikken, tar jeg med telefonen og bruker applepay. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 70. Kommer alltid til å ha litt cash, og alltid til å ha lommebok.

Anonymkode: ca748...fc0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, har en kortholder hvor jeg har bankkort, kredittkort og førerkort. Men den blir stort sett liggende i lomma når jeg er ute, bruker ApplePay mest og noen ganger Vipps. Kan ikke huske sist gang jeg brukte fysisk kort til å betale..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet med lommebok for 10 år siden. Brukt kortholder i 9år, nå er den erstatter med digitale kort🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker lommebok, men det er nå i hovesak 3 kort (bankkort, ID/førerkort og Trumf-kort ) så brukes. Lommen til mynter brukes i få tilfeller heller til å oppbevare småting som øredobber. 23 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lommebok, men aldri cash.. så irriterer det meg å drasse rundt på lommeboken.

Men det er vel sånn nå at chipen i bankkortet ikke blir påvirket av mobilen? Har deksel med kortholder, men alltid vært redd for å ødelegge bankkort. Henger nok igjen fra gammelt av hvor jeg klarte å avmagnetisere noen kort..

43 år.

Anonymkode: 88835...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi benytter alle lommebøker i vår husstand. Både ungdommene  og vi  middelaldrende foreldre. Til diverse kredittkort, visittkort og  noe kontanter.

Anonymkode: b61e4...931

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke når jeg sist hadde lommebok... Er heller ingen veske-person, så her er det alltid light travelling. 
Hadde mobil med kortholder en stund, men nå har jeg aldri med meg noen kort i det hele tatt, så da trenger jeg det ikke. 
Førerkortet på app og bankkortet på klokka. Kontanter har jeg ikke hatt på lenge.

Er forresten 53 år.

Endret av Angelheart2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hva jeg skal. Skal jeg bare i nærbutikken, bruker jeg ikke lommebok, da går bankkortet i baklomma. Kunne brukt tæpping med mobilen, tror jeg har registrert kort og slikt for det så den bør være klar, men jeg vet ikke helt hvordan det gjøres... 😛 

Skal jeg andre steder enn nærbutikk, må jeg ha med lommebok. Jeg må ha med legitimasjon fra NAV når jeg skal på t-bane/buss f.eks, for å bevise at jeg kan bruke honnørrabatt (uføretrygdet). I tillegg må jeg ha med vanlig id-kort (nasjonale) da det er eneste id jeg har (har ikke førerkort og det er ikke id på bankkort lenger) hvis jeg f.eks skal på apoteket og hente ut reseptmedisiner.

Bankkortet ligger også i lommeboka om jeg har den med meg.

Lommeboken er altså for ulike kort hovedsaklig. Kontanter har jeg så godt som aldri i den. Husker ikke sist.

Jeg er i femtiårene.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg! Flere bankkort, litt mynter (mest euro og pund), diverse kvitteringer, passfoto av familiemedlemmer, lånekort, ID-kort. 35 år. 

Anonymkode: 724fe...0c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mobiletui  til kort og kontanter, men irriterer meg at det er så liten plass. Har derfor vurdert å ta frem lommeboken igjen, men litt kjipt å drasse rundt med både lommebok og mobil med skinnetui  siden jeg hater å bruke veske 😅 k 53

Anonymkode: 658fe...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K49  Bruker lommebok,  men den er mest kortholder, men med plass til cash.

Anonymkode: ccf9c...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart jeg bruker lommebok! Til alle kort,id, førerkort,coopkort,bankkort osv. Har jeg det i mobilen så mister jeg de og en kortholder glemmer jeg hjemme. Og når jeg panter må jeg ha et sted å gjøre av småpenger. Så lommeboka er med hver gang jeg forlater huset. 

Anonymkode: 682b0...4f4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ellers skal jeg ha førerkort, kredittkort, bankkort og alle andre typer kort man må ha nå om dagen? 25 år, ja jeg bruker det. Har den ikke med meg overalt alltid, men har fortsatt behov for den

Anonymkode: 0fbce...ee1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...