AnonymBruker Skrevet 19. mai #1 Skrevet 19. mai Er ansatt i en stor kommune. Ser bare sjefen på møte, kurs osv. Hun jobber i en annen bydel. Ble delvis sykemeldt i dag på grunn av en gammel jobb skade som gir meg problem noen ganger i året. Stort sett hjelper smertestillende og at jeg tar det rolig hjemme men en gang i blant må jeg sykemeldes så ting går seg til. Har tilrettelagt på jobb og de får penger fra nav fra dag 1 når jeg er syk ( har vedtak) Når jeg ringte sjefen etter jeg hadde vert hos legen var hun tydelig irritert og fortvilet. Mente jeg burde ha gitt beskjed tidligere om jeg ikke var go. Problemet er at jeg aldri er go, jeg har kroniske smerter, går til fysio ukentlig og har som sagt tilrettelagt på jobb. Hvis vi hadde vert i samme bygg, og hatt samtaler kunne jeg nevnt at ting hadde blusset opp. Men virker sært å ringe når jeg kanskje er på vei til en ny smell. Føles ikke naturlig ut å ringe å si hei har ekstra vondt nå men kan være det snur eller ikke aner ikke gi meg noen dager så vet jeg sikker.. så ringe noen dager senere hei gikk helt fint er bedre nå. Så var det galt av meg? Skal jeg ringe så fort jeg kjenner at jeg har litt vondere en vanlig? Anonymkode: 4c544...c4d
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Skrevet 19. mai Nei, det synes jeg ikke. Ihvertfall ikke hvis det ikke er noe jobben kan gjøre for at du ikke skal få den smellen. Du får bare si det som det er, det kommer ganske plutselig. Noen ganger bedrer det seg, og noen ganger ikke. Anonymkode: 2ac7f...f46
AnonymBruker Skrevet 19. mai #3 Skrevet 19. mai I min erfaring er det ikke vanlig at man holder sjefen oppdatert på hvordan man har det, og sjefen spør heller ikke om slikt. Sjefen din oppfører seg uprofesjonelt. Jeg jobber også i en kommune, men ser sjefen min hver dag. Han aner ingenting om at jeg holder på å bli utbrent. Når jeg til slutt ender opp med sykemelding faller vel alt sammen her, for det er kun jeg som kan utføre oppgavene jeg har ansvar for. Men jeg har sagt ifra flere ganger om at vi er kritisk underbemannet og at dette ikke er holdbart. Og når de ikke gidder å ta tak i det da, kan de bare ha det så godt. Jeg føler ingen plikt til å oppdatere en sjef som ikke bryr seg Anonymkode: fc355...83f
AnonymBruker Skrevet 19. mai #4 Skrevet 19. mai Som leder, og med arbeidsgiveransvar for flere med diverse "plager", setter jeg pris på informasjon om når det kan forventes redusert arbeidsinnsats. Da kan jeg planlegge og tilrettelegge for det. Det krever at man har en nær dialog også om hvordan det skal informeres. Jeg prøver å ha 1-til-1 møter med alle annen hver uke, og da kommer dette gjerne opp. Akkurat nå er det redusert arbeidsevne pga pollenallergi, og en med større ryggsmerter enn vanlig. Anonymkode: 9ee87...def
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå