Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Man kan (hvis man vil) lese i ukens Se og Høre at Idol-deltakerne ikke lengre er ønsket velkommen ved Hotel Bristol (som normalt sett har et internasjonalt forretningsklientell).

Grunnen er at Idolene oppførerer seg bråkete og rotete.

Mitt spørsmål blir: hva er galt med disse Idolene, er de særdelse dårlig oppdratt?

Hvorfor kan de ikke ha litt stil? Er det bare harry folk med? Hvorfor må de være så raddisaktige?

:frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville hatt problemer med å ta SE og HØR som en seriøs kilde. :smilorange:

Gjest Gjest
Skrevet

Vel, jeg tar dem som en rimelig grei seriøs kilde. Veldig mye av det de skriver er godt sjekket opp.

Gjest gjest1
Skrevet

Er ikke deltagerne veldig unge i år?

Passer kanskje ikke helt inn på Bristol, det har vel sine grunner til å stenge de ute. :tommel:

Skrevet

Er det ikke deltakerne fra de tidligere årene som har fått hotellet til å ikke ville ha idolmenneskene på besøk der da? Det var sånn jeg forsto det.

Og vår kjært elskede Christian Stenseng sto frem og sa at ja, det kunne ha vært litt bråk der og sånn. :roll:

Skrevet
Vel, jeg tar dem som en rimelig grei seriøs kilde. Veldig mye av det de skriver er godt sjekket opp.

he he... og vg er vel der du henter dybdekunnskap om dagens nyhetsbilde :grine2:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Hvorfor de oppfører seg dårlig? Fordi de er fjortiser, selvsagt.

Gjest Gjest
Skrevet
he he... og vg er vel der du henter dybdekunnskap om dagens nyhetsbilde  :grine2:

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg leser Dagens Næringsliv, The Economist, Morgenbladet og av og til Financial Times. Veldig interessante aviser og tidsskrift. Jeg leser også en god del faglitteratur (juss og politikk) i tillegg til en utfordrende roman av og til.

Jeg har kurs fra universitetet i kildekritikk og metode også og lang utdanning.

I tillegg leser jeg også en god del blader, deriblant dem Se og Hør. Jeg synes det er gøy å lese bladet! Jeg respekterer bladet for å ikke gi seg ut for noe annet enn det er: et ukeblad. De går selvfølgelig over etiske grenser og bryter journalistiske regler som en avis ville ha fulgt, men i forhold til f.eks. tyske ukeblader er Se og Hør nokså seriøse innen sin sjanger. Jeg mener at mye av det de skriver er sannheter, av og til med noen modifikasjoner, avhengig av hvordan de har fremstilt saken.

Hvorfor tror du at en som leser Se og Hør ikke leser annet enn VG, eller ikke kan kildekritikk? :overrasket:

Gjest gjest1
Skrevet
Og vår kjært elskede Christian Stenseng sto frem og sa at ja, det kunne ha vært litt bråk der og sånn.  :roll:

Herregud for en linselus han har blitt i det siste da. :roll:

Skrevet
Nei, jeg gjør ikke det. Jeg leser Dagens Næringsliv, The Economist, Morgenbladet og av og til Financial Times. Veldig interessante aviser og tidsskrift. Jeg leser også en god del faglitteratur (juss og politikk) i tillegg til en utfordrende roman av og til.

Jeg har kurs fra universitetet i kildekritikk og metode også og lang utdanning.

I tillegg leser jeg også en god del blader, deriblant dem Se og Hør. Jeg synes det er gøy å lese bladet! Jeg respekterer bladet for å ikke gi seg ut for noe annet enn det er: et ukeblad. De går selvfølgelig over etiske grenser og bryter journalistiske regler som en avis ville ha fulgt, men i forhold til f.eks. tyske ukeblader er Se og Hør nokså seriøse innen sin sjanger. Jeg mener at mye av det de skriver er sannheter, av og til med noen modifikasjoner, avhengig av hvordan de har fremstilt saken.

Hvorfor tror du at en som leser Se og Hør ikke leser annet enn VG, eller ikke kan kildekritikk?  :overrasket:

he he - beklager - ikke meningen å være slem, var bare så morro at du tok se og hør som en seriøs kilde, og mener at de undersøkte sakene sine nøye. Du er sikkert høyt utdannet og leser bøttevis av tunge nyhetskilder og litteratur - men morro at du mener se og hør er seriøs er det uansett -

Gjest Gjest
Skrevet
he he - beklager - ikke meningen å være slem, var bare så morro at du tok se og hør som en seriøs kilde, og mener at de undersøkte sakene sine nøye. Du er sikkert høyt utdannet og leser bøttevis av tunge nyhetskilder og litteratur -  men morro at du mener se og hør er seriøs er det uansett -

Jeg mener ikke at man skal ta alt Se og Hør skriver som sannhet og jeg ser ikke på dette bladet som seriøst når det sammenliknes med andre tekstkilder (bøker, aviser, magasiner, osv.)

Men innen sin sjanger, sladresjangeren/hverdagssjangeren for "folket"/ukebladsjangeren med kjendisvri, så synes jeg det er merkelig at de aller fleste jeg vet om dømmer bladet nedenom og hjem, for innen sitt felt er de nokså seriøse, har jeg inntrykk av. De vrir og vender på overskrifter og overdriver ofte og noen ganger kanskje det de skriver er direkte usant, men dette med Idolene f.eks.: jeg forstår ikke at Se og Hør skal lyve hvis det stemmer at Idolene ikke lengre er ønsket ved Hotel Bristol?

Veldig mye av informasjonen i Se og Hør er fakta, de lyver ikke om det aller meste! Ellers ville folk ha tatt totalt avstand fra de (?) og det gjør de jo ikke....bladet selger som bare det, selv om de er overivrige i tolkningene av og til.

Jeg synes bladet er seriøst til å være i, ogh innenfor, kjendissladder-sjangeren.

Skrevet
Veldig mye av informasjonen i Se og Hør er fakta, de lyver ikke om det aller meste! Ellers ville folk ha tatt totalt avstand fra de (?) og det gjør de jo ikke....bladet selger som bare det, selv om de er overivrige i tolkningene av og til.

Jeg synes bladet er seriøst til å være i, ogh innenfor, kjendissladder-sjangeren.

Jeg leser ikke Se og Hør selv, men her skal jeg - som journalist - gi deg støtte. De driver faktisk mye bedre kildekritikk enn de får kreditt for.

Så får det heller være at jeg er STERKT kritisk til hele stoffområdet... :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Man kan (hvis man vil) lese i ukens Se og Høre at Idol-deltakerne ikke lengre er ønsket velkommen ved Hotel Bristol (som normalt sett har et internasjonalt forretningsklientell).

Grunnen er at Idolene oppførerer seg bråkete og rotete.

Mitt spørsmål blir: hva er galt med disse Idolene, er de særdelse dårlig oppdratt?

Hvorfor kan de ikke ha litt stil? Er det bare harry folk med? Hvorfor må de være så raddisaktige?

:frustrert:

Det er idolene fra i fjor som har ødelagt for årets idoldeltakere.

Skrevet

det er vel hu høylytte bryggesjaueren.... :-)

Skrevet
De vrir og vender på overskrifter og overdriver ofte og noen ganger kanskje det de skriver er direkte usant, men dette med Idolene f.eks.: jeg forstår ikke at Se og Hør skal lyve hvis det stemmer at Idolene ikke lengre er ønsket ved Hotel Bristol?

At du skriver at du tar se og hør som en "rimelig grei seriøs kilde", men mener egentlig noe annet får være din sak - Jeg synes det var morsomt!!!

Du forstår ikke hvorfor de vrir og vender på saker og ting, og hvorfor de skriver direkte usannheter. Det er en enkel forklaring på: Penger!!!

Det er litt rart uansett synes jeg - du synes det er helt greit at de vender og vrir, og av og til skriver direkte usannheter - men seriøse, det er de!!! Denne sjangeren er ikke seriøs overhodet!!!! Det er ren UNDERHOLDNING!!!

Husk - mange av de typiske "paparazzi"-reportasjene er laget i samarbeid med de som reportasjen omhandler!

Og du: ha litt sjølironi da... slapp av.... :)

Skrevet

Og en ting til.... selv om noe av det de skriver er sant, betyr ikke det at man skal ta alt som står i se og hør som en ren kilde til sannhet og opplysning ;)

Gjest Fruktfat
Skrevet

de har vært på tv, og tror de er superstjerner hele gjengen.

Gjest lilletroll
Skrevet
Hvorfor de oppfører seg dårlig? Fordi de er fjortiser, selvsagt.

Nemlig!

Gjest lilletroll
Skrevet
de har vært på tv, og tror de er superstjerner hele gjengen.

Ja, det også!!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg leser ikke Se og Hør selv, men her skal jeg - som journalist - gi deg støtte. De driver faktisk mye bedre kildekritikk enn de får kreditt for.

Så får det heller være at jeg er STERKT kritisk til hele stoffområdet... :ler:

Ja, enig med deg. Man trenger jo ikke å like eller lese kjendissladder eller være interessert i hva slags hatt Mette-Marit har på seg....men hvis en skal vurdere objektivt ut fra et sett kriterier innen journalistisk metode, så tror jeg at Se og Hør følger dette så godt det lar seg gjøre innenfor det de driver med.

Man trenger ikke å like Se og Hør - men jeg liker det og tror de bruker greie metoder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...