AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:35 #1 Del Skrevet mandag kl 10:35 Jeg opplever hårtap som har utviklet seg gradvis over tid. Det er hovedsakelig diffus tynning over hele hodet, osv. 100-150 hår daglig. Jeg har merket at hårkvaliteten også har endret seg – det virker tynnere og svakere enn før. Jeg er usikker på om hårtapet skyldes arvelige faktorer, stress, livsstil, kosthold, eller andre årsaker. Jeg har et kjernesunt kosthold, og jobber kontinuerlig med å takle ocd og stress, men er fortsatt på jakt etter hva som kan hjelpe i mitt tilfelle. Jeg vurderer å ta kontakt med en spesialist, men ønsker først å høre fra andre her som kanskje har vært gjennom lignende – spesielt med tanke på erfaringer med behandlinger som har fungert (eller ikke fungert), og tips til hva man bør gjøre i min situasjon. Anonymkode: bfc46...ce1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:38 #2 Del Skrevet mandag kl 10:38 18 er tidlig, men har mange kameraet som begynte å miste håret da de var rundt 20. Det er helt normalt og som regel genetisk betinget, men klart, det skader jo ikke å høre med en spesialist. Man vet jo aldri. De jeg kjenner endte alle med å bare akseptere det. For noen var det lett, for andre ikke. Anonymkode: 86ea6...e7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:44 #3 Del Skrevet mandag kl 10:44 Sannsynligvis er det genetisk og ingenting du kan gjøre med det, med mindre du vil ta hårtransplantasjon og gå på medisiner resten av livet. Det er tidlig når du er 18, men jeg kjenner flere som begynte allerede da eller rundt 20. Som AB over skriver, så skader det jo ikke å dra til en spesialist for å se om det kan være noe annet, bare sånn i tilfelle. Anonymkode: 9d5fa...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:44 #4 Del Skrevet mandag kl 10:44 Greit å ta kontakt med fastlegen for å ta blodprøver og undersøke at det ikke er noe underliggende, men det kan være androgent hårtap selv om det er tidlig. Mannen min var tilnærmet helt skallet tidlig i 20-årene. Hvordan er det med far og bestefedre? Når mistet de håret? Anonymkode: ebb15...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:47 #5 Del Skrevet mandag kl 10:47 Er vanlig å miste 100 hårstrå dagen. Anonymkode: 2121a...e2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:52 #6 Del Skrevet mandag kl 10:52 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er vanlig å miste 100 hårstrå dagen. Anonymkode: 2121a...e2f Ja, men det vanlige er at håret vokser ut igjen. Ts beskriver seg som tynnere i håret, så her vokser tydeligvis ikke alt ut igjen. Anonymkode: 9d5fa...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet mandag kl 10:57 #7 Del Skrevet mandag kl 10:57 (endret) Som andre skriver, kan være lurt å sjekke hormoner osv når det gjelder behandlinger er vel dette kommet lenger i dag og en skal vel begynne tidlig. Selv vil jeg anbefale BRØFF Jf Flåklypa grand prix. Endret mandag kl 10:59 av Flintis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:01 #8 Del Skrevet mandag kl 11:01 Minoksidil kan virke godt mot tidlig hårtap hos menn. Anonymkode: 8ac20...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:01 #9 Del Skrevet mandag kl 11:01 Ta en prat med lege. Min bror mistet håret tidlig, riktignok ikke 18 men tidlig 20årene. Han har veldig kort hår og ingen tenker over det. Ikke helt barbert bort men ikke langt unna. De som ikke kjenner han vet ikke at det skyldtes hårtapet. Anonymkode: 63dd8...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dramaking Skrevet mandag kl 11:12 #10 Del Skrevet mandag kl 11:12 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Greit å ta kontakt med fastlegen for å ta blodprøver og undersøke at det ikke er noe underliggende, men det kan være androgent hårtap selv om det er tidlig. Mannen min var tilnærmet helt skallet tidlig i 20-årene. Hvordan er det med far og bestefedre? Når mistet de håret? Anonymkode: ebb15...633 Pappa mistet håret i 20-årene, men mine besteforeldre har tykt og fint hår. Men imagine å miste håret før bestefaren sin, jeg blir trist av tanken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:20 #11 Del Skrevet mandag kl 11:20 Sønnen min begynte å bli tynn i toppen allerede da han var 17. Nå er han 25 og har en skallet flekk midt oppå hodet. Det er arvelig. Både faren hans og farfaren mistet håret tidlig. Jeg tror dessverre det beste du kan gjøre er å innse at det vil skje, og akseptere det. Barber av deg alt håret når det blir for ille, og godta at sånn er livet for en del menn. Det er ikke noe man kan gjøre med det, selv om mange kvakksalverfirmaer prøver å selge dyre "kurer" som liksom skal gi deg håret tilbake, bare du betaler en haug med penger. Det er bortkastet, alt sammen, selvfølgelig. Ellers hadde man jo ikke sett skallede menn lenger i dag, ikke sant? Da hadde jo alle brukt middelet som funker. Håper du ikke tar dette for ille opp, men jeg tror som sagt ikke det er mer å gjøre enn å godta at det er arvelig betinget å miste håret tidlig for mange. Anonymkode: f7338...1e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå