AnonymBruker Skrevet 19. mai #1 Skrevet 19. mai Jeg har laget en festdrakt som jeg på sikt ønsker å selge i større produksjon da den designes og knyttes etter hjemkommunen min. Jeg vet nøyaktig hvordan sølvet skal være, men hvor kan jeg få designet dette? Jeg har forsøkt å google, men finner ikke ut av det. Og jeg kan jo ikke bruke sølv kjøpt fra butikk til en vare jeg produserer og selger videre? Anonymkode: 9c6d3...ff6
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Skrevet 19. mai Du kontakter en gullsmedforretning, f.eks David Andersen, og spør om du kan få komme i kontakt med en av deres designere for å skape sølvsmykket til en festdrakt sammen. Jeg har sett ringer f.eks bli solgt fra David Andersen noen ganger, der det står "laget etter design fra kunde" e.l. Da lager de sikkert bunadssølv/festdraktsølv også etter kundens design. Anonymkode: f3397...54c
Stjertmeis Skrevet 19. mai #3 Skrevet 19. mai Finn en filigransølvsmed eller kontakt større aktører (eks. Sylvsmidja).
AnonymBruker Skrevet 19. mai #4 Skrevet 19. mai Der de lager smykker. Egen i Trondheim hvert fall. Anonymkode: 80708...6c7
AnonymBruker Skrevet 19. mai #6 Skrevet 19. mai Jeg ville gått til en lokal sølvsmed for selve designprossessen, og så forsøkt å selge det inn til en større kjede (eller høre om den sølvsmeden er villig til å være produsent såklart), Husk at hvis du ønsker å ha produksjonen hos noen andre må det avklares med sølvsmeden du samarbeider med fra start! Anonymkode: 995fb...429
AnonymBruker Skrevet 20. mai #7 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 11.28): Du kontakter en gullsmedforretning, f.eks David Andersen, og spør om du kan få komme i kontakt med en av deres designere for å skape sølvsmykket til en festdrakt sammen. Jeg har sett ringer f.eks bli solgt fra David Andersen noen ganger, der det står "laget etter design fra kunde" e.l. Da lager de sikkert bunadssølv/festdraktsølv også etter kundens design. Anonymkode: f3397...54c Eller en lokal gullsmed, alternativt sylvsmia på Voss. Noe dyrere enn David Andersen finnes vel ikke? Anonymkode: 6edf6...878
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå