GÃ¥ til innhold

Airbnb - priser😬

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller er prisene på Airbnb  blitt helt ville? Tidligere var liksom dette et greit alternativ til hotell, men nå er det jo billigere med hotell🙈🙈 

Anonymkode: fb338...b22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bo på hotell. Airbnb er en parasitt.

Anonymkode: b1b5a...3a0

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare deg! Bruker Airbnb kun dersom hotell ikke er tilgjengelig i området jeg vil være, eller dersom jeg skal være et sted over en lengre periode og ønsker å kunne lage mat. 

En ting skal utleiere på Airbnb ha, det er som regel mer renslig der enn på hotell :D

Anonymkode: f8899...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bo på hotell. Airbnb er en parasitt.

Helt enig!! Airbnb fortrenger de lokale som har behov for et sted å bo! Slett Airbnb. Vi har hoteller og moteller for en grunn! 

Og som en bonus slipper du å støtte et amerikansk selskap ;) 

Anonymkode: 3400a...7da

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene har dessverre skutt i været de 2-3 siste årene.

Anonymkode: 0e929...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kuttet helt ut det. Eieren av AirBnb støttet Trump i valgkampen, så det er grunn nok til å kutte det ut.

Anonymkode: 23291...22a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... har jeg ikke lagt merke til. Jeg bruker AirBnB hele tiden og har ikke bodd på hotell på ferie de siste 10-12 årene. Finner alltid alternativer i alle prisklasser og syns stort sett prisene passer godt med hva man får.
Hvilke land har du søkt på? 
Det er jo på AirBnB som alle andre steder, etterspørselen styrer tilbudene. Om du syns noe er dyrt så er det andre som er villige til å betale den prisen og da leier jo utleier ut til den prisen de vet de kan få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt enig!! Airbnb fortrenger de lokale som har behov for et sted å bo! Slett Airbnb. Vi har hoteller og moteller for en grunn! 

Vi bruker Airbnb siden vi reiser med hunder og trenger hage. Trenger også kjøkken pga flere allergier og at det ikke alltid er like lett å spise ut. 

Hotell og motell hadde ikke alltid et alternativ for alle.

Anonymkode: 0e929...2d9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker i Norge. Det er høye priser for regelrett ruskete kjellerleiligheter fra 70-tallet🙄 Nå skal jeg en tur til Vestlandet og kjære vene for noen priser de skal ha for noe som ligger mildt sagt usentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fortrenger kun lokal bosetting dersom langtidsutleie hadde vært et alternativ for den som leier ut.

Det er det ikke alltid. Mange som leier ut sin egen bolig i perioder, eller et rom eller en adskilt del av egen bolig kun enkelte helger/uker av året. Eller hytte, anneks etc der det ikke er aktuelt med langtidsutleie.

Kortidsutleie gir mange fine muligheter, og kan være vinn-vinn for alle, uten at det fortrenger de som trenger fast bosted.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt mye dyrere enn tidligere. Men det har hotell også blitt de siste årene.   Nå bruker jeg både Booking.com og Airbnb.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er det bare meg, eller er prisene på Airbnb  blitt helt ville? Tidligere var liksom dette et greit alternativ til hotell, men nå er det jo billigere med hotell🙈🙈 

Da er det bare å la være å leie der, prisene går ned hvis folk dropper de stedene det er dyrest. 

Anonymkode: 12832...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjertmeis skrev (8 minutter siden):

Fortrenger kun lokal bosetting dersom langtidsutleie hadde vært et alternativ for den som leier ut.

Det er det ikke alltid. Mange som leier ut sin egen bolig i perioder, eller et rom eller en adskilt del av egen bolig kun enkelte helger/uker av året. Eller hytte, anneks etc der det ikke er aktuelt med langtidsutleie.

Kortidsutleie gir mange fine muligheter, og kan være vinn-vinn for alle, uten at det fortrenger de som trenger fast bosted.

Det går jo også an å selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det går jo også an å selge.

Hvordan skulle det hjelpe på noe? Selge sin egen bolig/fritidseiendom som man selv bruker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke rart da. Alt henger ko sammen. Dyrere strøm. Ja. Slike ting påvirker jo prisen. 

Anonymkode: b9feb...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg faktisk til å ta med telt til Vestlandet, så får heller Airbnb være nødløsning dersom været blir for ille😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok slik markedet fungerer, dessverre. Alle vil jo ta den høyeste prisen de kan ta for sitt produkt.

SÃ¥ har det etterhvert utkrystallisert seg to litt forskjellige markeder for henholdsvis hotell og AirBnB.

Hotell = når du skal reise med jobb og trenger kvittering og rask innsjekk/utsjekk, eller hvis du skal bo et sted for kortere opphold og ønsker å få ordnet rommet ditt osv., i tillegg til at du får hotellfrokost

AirBnB= fritidsreiser hvor man ofte kan ha kokemuligheter på rommet eller leiligheten. 

Vi har mange barn og velger derfor ofte AirBnB fordi man kanskje får mer bosted og flere soverom for pengene. På den annen side må du ordne med frokost selv.

Anonymkode: 7973f...97a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser alene, så det blir i hvert fall dyrt for meg🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt har jo blitt dyrere. Mange av oss har lån på det vi leier ut og når rentene har gått opp, må man har mer inn. Det sier seg egentlig selv. Vi leier selv mye airbnb fordi vi reiser med tenåringer som trenger mer plass, enn hva hotell tilbyr. For oss blir det rimeligere. 

Anonymkode: f490d...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye billigere enn hotell når man er en familie på fem, i alle fall. Bortsett fra hvis man velger de aller mest luksuriøse. Jeg har leid fire forskjellige AirBnBs i to land nå i sommer, og synes prisene var helt ok. 

Anonymkode: b74a7...08f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...