AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:30 #1 Del Skrevet mandag kl 08:30 Hei! Jeg vet dette er veldig situasjonsavhengig, men er det noen med gode forslag til banker - jeg fikk en relativt lav sum hos min vanlige bank, den er ganske stor. Trenger tips til banker som jeg kanskje ikke vet om? Tusen takk på forhånd! Anonymkode: bb220...21e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet mandag kl 11:40 #2 Del Skrevet mandag kl 11:40 Jeg er fornøyd med Bulder. Men det forutsetter at banken har verdidata på boligene i området du bor i. Sbanken er akseptabel, men eid av et ondt konsern. De har rimelig gode rentebetingelser. Boliglån – Finansportalen Prøv denne, statlig side som finner bank og betingelser. Sjekk også med fagforeningen din om du har noe slikt. Hender det er noen gode avtaler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet mandag kl 11:43 #3 Del Skrevet mandag kl 11:43 newman01 skrev (1 minutt siden): Jeg er fornøyd med Bulder. Men det forutsetter at banken har verdidata på boligene i området du bor i. Sbanken er akseptabel, men eid av et ondt konsern. De har rimelig gode rentebetingelser. Boliglån – Finansportalen Prøv denne, statlig side som finner bank og betingelser. Sjekk også med fagforeningen din om du har noe slikt. Hender det er noen gode avtaler Du mener banken som har lånt ut penger til desidert flest privatpersoner og bedrifter i Norge? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:48 #4 Del Skrevet mandag kl 11:48 Bulder Anonymkode: b16c5...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet mandag kl 11:49 #5 Del Skrevet mandag kl 11:49 Brunello skrev (3 minutter siden): Du mener banken som har lånt ut penger til desidert flest privatpersoner og bedrifter i Norge? Banken som drepte den beste appen et norsk bankkonsern noensinne har utviklet.. Jo, de er onde. Skjønner ikke greia med at alle politikerne klager og uffer seg over at matvarebransjen tjener noen usle milliarder i året når den banken alene sitter igjen med over 50 milliarder i rent overskudd hvert år. Hadde DNB i det minste kjøpt Sbanken for å ta over appen og bruke den for sine kunder i DNB, og så kunne Sbankens kunder få den gamle grusomme til DNB hadde vært logisk. Men å bare drepe appen skjønner jeg ikke, og en slik handling er ond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet mandag kl 11:52 #6 Del Skrevet mandag kl 11:52 newman01 skrev (1 minutt siden): Banken som drepte den beste appen et norsk bankkonsern noensinne har utviklet.. Jo, de er onde. Skjønner ikke greia med at alle politikerne klager og uffer seg over at matvarebransjen tjener noen usle milliarder i året når den banken alene sitter igjen med over 50 milliarder i rent overskudd hvert år. Hadde DNB i det minste kjøpt Sbanken for å ta over appen og bruke den for sine kunder i DNB, og så kunne Sbankens kunder få den gamle grusomme til DNB hadde vært logisk. Men å bare drepe appen skjønner jeg ikke, og en slik handling er ond Jeg synes ærlig talt ikke Sbanken var så bra mange skal ha det til. Har vært kunde der så lenge de har vært i Norge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet mandag kl 11:56 #7 Del Skrevet mandag kl 11:56 (endret) Jeg skiftet til Bulder bank for tre år siden, og er veldig godt fornøyd. Bor i Oslo da, så de har verdidata å ta av på lignende boliger, og dermed kan verdivurdere boligen over nett. Dette går ikke i mer grisgrendte strøk, så da gir ikke Bulder bank boliglån. Men bor du i en by av en viss str, burde det gå. Jeg er uføretrygdet, men har grei, men moderat, inntekt likevel siden jeg har forsikring i tillegg. Fikk lån i Bulder alene. Det er den tredje banken jeg har boliglån i, har shoppet litt rundt pga var ute etter bedre rentevilkår. Havnet altså hos Bulder, da de automatisk setter lånerenten etter hvor lav/høy belåningsgrad man har, ned til 50% belåningsgrad. Jeg har 27,5 % belåningsgrad nå, og har dermed laveste rente de tilbyr. Blir nok værende i Bulder med mindre de gjør noe med systemet sitt og rentenivået forverres. PS! Bulder har sendt melding om at de setter NED renten bittelitt nå i mai, forresten. Ikke mye, bare 0,08%, men det er bedre enn ingenting da. Den nye renten fra 29/5 blir (nominell) 5.3% hos meg. Endret mandag kl 12:02 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet mandag kl 11:57 #8 Del Skrevet mandag kl 11:57 Det skal du få lov til å mene. Jeg syntes den var oversiktlig og fin, og det var enkelt å kjøpe aksjer og fond. DNB sin app derimot har jeg aldri likt. Rotete, tungvinn og fanatisk ivrig på BankID. Ihvertfall tidligere da jeg var kunde der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet mandag kl 11:59 #9 Del Skrevet mandag kl 11:59 Jeg gjør sånne sammenligninger selv en gang i blant, men det er søren meg ikke mye valg der ute.. Du ender opp med lån hos noen du helst ikke ville støttet økonomisk samme hva. DNB ser jo ut til å ha et unntak hos konkurransetilsynet, de får jo kjøpe opp hvem de vil.. Sbanken var en helt kurant bank før, nå er den akkurat like dyr og dårlig som moderskipet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå