Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min første helt gjennomsnittlige baby passet str 50 helt fint. Str 56 ble litt stort, men hadde fint gått. Str 50 passet han bare noen uker. Nr 2 som var over gjennomsnittet lang og godt holdt passet ikke str 50. Gikk omtrent rett på str 62😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker

Min var ganske gjennomsnittlig (49 cm og 3,4 kg) og str 50 var egentlig for stort, så str 56 var helt uaktuell de første ukene. Str 50 er str nyfødt = en helt gjennomsnittlig nyfødt. Det finnes prematurstørrelser for de som er mindre (uavhengig om de faktisk er premature eller ei). 

Vi pakket både str 50 og 56 i fødebagen da. Det er nok det mest fornuftige. 

Anonymkode: 7adfc...f28

• Liker 2
AnonymBruker

Vårt første barn var rett under snittet, og passet noe 48, noe 50 og noe 56 ved fødsel. 

Så, ja, det er så bittesmå når de er født. 

Barn nr 2 var litt over snittet, og passet nok bare 50 i noen dager. 56 passet stort sett bra fra start. 

Anonymkode: ca04a...6d3

AnonymBruker

Jeg har fått to babyer på 52 cm og ca 3 kg, og selv str 50 var for stort. De brukte str 50 til de var rundt tre måneder gamle... Enda de vokste som de skulle. Vi hadde noen bodyer fra Nameit som satt bedre med tanke på fasong.

Anonymkode: 1b987...7c5

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det ser så veeeeldi lite ut😅😅😅

Og må man ha en veldig litenbunge for å få på dem str 50?

Anonymkode: 166d1...acb

Størrelsene går på cm. Str 50 passer ca opptil 50 cm(ofte +2cm, så 52). 56 passer da opptil 58 cm, sånn ca. 

Førstemann var 48 cm og oppunder 3 kg. Str 50 var romslig.

Neste var 54 cm og gikk rett inn i 56, omtrent. 

Det er med andre ord umulig å vite, men både Kappahl og Lindex selger bukser med brett og bodyer med forlengerdel så de kan brukes over flere str. Anbefaler å kjøpe det. 

Anonymkode: a3638...32f

• Liker 1
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker

Min kom en måned for tidlig, så ingenting jeg hadde kjøpt inn passet den første tiden. Da jeg lå på sykehuset, måtte mannen og jeg be sykepleierne passe barnet en stund mens vi to stormet ut på nærmeste kjøpesenter og kjøpte noen få plagg barnet kunne ha på hjemreisen og de første dagene hjemme, til vi fikk summet oss. Måtte spørre etter premature størrelser, og de hadde noe av det heldigvis.

Anonymkode: b2beb...b34

Annonse
AnonymBruker

Det varierer.

Guttene var bredskuldret og måtte rett i str 56 og 62. De var 4,2 og 5 kg. Jentene var ca 4,5 og 3,7 kg, og kunne bruke str 50 i en måned. De hadde en helt annen kroppsbygning enn gutta. Alle var 51-54 cm.

Anonymkode: fb863...9fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...