Gå til innhold

Pride feiring og flagging i barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg heier på likskap og at alle kan være sammen med hvem de vil, men pride har etter hvert blitt en politisk markering som mange tar avstand fra. Barn kan godt  få en god moralsk innføring i barnehagen, men ikke kall det pride. Det vekker for mange følelser.

Anonymkode: 0b1bd...146

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet

TS, har du bedt om å få se eksakt _hva_ de lærer barna om under Pride-markeringen i de nye barnehagen?

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Jeg klarer ikke å forstå at enkelte mennesker legger så mye i pride-feiringen og lager problemer ut av det.

Personlig registrerer jeg at det er, men ut over det gjør jeg ikke noe. Og det er ikke slik at barnehager og skoler gjør så mye ut av pride. De har flagg og lærer kanskje at noen har to mammaer og to pappaer. Og at alle får elske den de vil.

Tror dere får en kjip tilværelse om dere skal beskytte barna fra alt dere er imot.

Endret av Brunello
  • Liker 29
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

bør fokusere på lek, trygghet og grunnleggende sosiale ferdigheter

Pride er jo en del av dette. Du skal kunne være trygg på å være den du er. Sosiale ferdigheter er å akseptere at folk er forskjellige og at det er greit. 

Pride handler ikke om sex…. 🙄

Anonymkode: a6271...aa1

• Liker 34
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for pride-markering i barnehagen. 

De har det ikke her, men jeg forstår ikke problemet. De går neppe inn på problematikken kjønnsbekreftende behandling/ født i feil kropp. Hvorfor tror dere at de gjør det? 

Anonymkode: 6019a...73a

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er for pride-markering i barnehagen. 

De har det ikke her, men jeg forstår ikke problemet. De går neppe inn på problematikken kjønnsbekreftende behandling/ født i feil kropp. Hvorfor tror dere at de gjør det? 

De tror det, fordi de faktisk ikke setter seg inn i rammeplanen til barnehagene.

• Liker 21
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette pridehysteriet har gått altfor langt, jeg er helt enig i det det står for, men en måneds feiring, flagg i barnehager, skoler, overalt virker mot sin hensikt, mange er lei. 

Anonymkode: eb0d6...647

• Liker 27
  • Nyttig 11
Skrevet

Jeg tenker at det er dere som foreldre som kompliserer det for barna om dere skal begynne å holde barnet hjemme når de markerer pride. For barn er det bare regnbueflagg og masse farger, og kanskje en kort forklaring om at vi feirer at man skal kunne elske hvem man vil på tross av kjønn. Hvis dere skal markere mot pride, som er det dere gjør ved en slik handling, må dere forklare barnet hvorfor det ikke får dra i barnehagen disse dagene. Det er komplisert å forholde seg til, spesielt hvis dere i utgangspunktet ikke er imot homofili. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Hvorfor er det et tema så tidlig i livet? Hvor skulle de ha fått for seg at det IKKE er greit å elske hvem de vil? 🙄

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
k4ren skrev (9 minutter siden):

Hvorfor er det et tema så tidlig i livet? Hvor skulle de ha fått for seg at det IKKE er greit å elske hvem de vil? 🙄

Sant! De vet jo ikke at det er «tabu» å elske hvem de vil med mindre vi lærer dem at de kan elske hvem de vil 🤣😅

Anonymkode: d4bb2...8ed

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Ts

Hva e du redd for? Helt ærlig... siden du kommer til å holde barnet hjemme?

• Liker 18
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen snakker vi om forskjellige familiesammensetninger, at alle er like mye verdt, at man skal være den man er og at man kan være venner med og være glad i den man vil. Så henger vi opp regnbueflagg og forklarer hva det betyr. Vi feirer kjærlighet og mangfold med fargefest. Hva er det å være redd for? Tenker dere at barna blir hjernevasket av å se regnbuen?  Å høre at to jenter eller to gutter kan være glad i hverandre gjør ikke barna deres homofile. 

Anonymkode: 23543...f5a

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint å lære barna om aksept og toleranse for andre mennesker uten å lage big deal ut av det ( som pride dessverre er blitt) 

Anonymkode: 37048...97a

• Liker 9
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det går helt fint å lære barna om aksept og toleranse for andre mennesker uten å lage big deal ut av det ( som pride dessverre er blitt) 

Anonymkode: 37048...97a

100 %!

Anonymkode: 050fd...971

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

En god del av de uskyldige barna/ungdommene tok livet av seg før dette kom på dagsorden. Transer fantes før også.

Jeg har forøvrig liten tro på at de går inn på tema trans i barnehagen. Som andre skriver, det er en fargefest og handler om kjærlighet. 

De feirer valentindagen med å lage kort til foreldrene, uten å gå inn på at Valentin ble henrettet. Ha nå litt tiltro til at pedagoger klarer å tilpasse til målgruppen. 

Ts her

Så lenge det bare er det du sier de går inn på, så synes jeg det er greit. Det jeg er redd for er at de skal lære barna at de kan være det kjønnet de vil. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I barnehagen tenker jeg fokuset er mest på at man er glad i hverandre. Alle familier er forskjellige. Noen har kun en mamma, noen to pappaer, noen både mamma og pappa osv. Også endrer fokuset seg evt som de blir eldre. Men jeg har hørt om barnehager der barna ikke skal omtales som han/hun men hen. Og at guttene kun skal ha jenteleker og omvendt. Så da blir det rart

Anonymkode: d414b...3fe

What?? Det er sykt det! 

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...