Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 0.51):

Jeg var nylig i Lofoten for å ta badstu og bade i fjorden. Inne i badstuen satt det noen folk, deriblant et par menn som snakket et språk som kunne minne om italiensk. De var i 50-årene.

Jeg ble litt forbauset over hvor åpenlyst han ene viste forakt over meg. Han målte meg til stadighet opp og ned mens han himlet med øynene og kommenterte til kameraten sin. Jeg reiste meg for å helle litt vann over steinene, og han så på magen min med en slags grimase 😅 

Jeg hadde på meg en sykkelshorts med høyt liv og treningstopp. Jeg har alvorlig fedme (125 kilo fordelt på 170cm) og er kvinne. Kanskje er det mer vanlig å vise at man vurderer andres kropper negativt i enkelte land? Italienere er vel ganske små, mange av dem?

Ble som sagt litt forbauset, for selv om jeg hører om fettskam og hets, har jeg aldri opplevd noe selv. 

Er det vanlig at folk kommenterer eller viser forakt mot store folk? Trodde ikke helt på det før (trodde det bare var enkelte av oss som var for ømfintlige og som antok at folk dømte, men at dette ikke kunne stemme), men dette var altså reelt og ikke noe jeg innbilte meg 🤷‍♀️

Anonymkode: 47f1b...719

Du skulle dratt i gang en allsang med Bara Bada Badstu og danset litt rundt. Hvis de fortsatt gadd å sitte og være surgubber da, kunne de nå bare ha det så godt! :ler2:
De kunne ikke være veldig smarte om de trodde du ble slankere av at de så stygt på deg.

Anonymkode: 0f2cc...67a

AnonymBruker
Skrevet

Man blir beglodd hvis man er veldig tynn eller veldig overvektig.

Anonymkode: 1fcdc...c6e

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at dette var europeere..

Anonymkode: 3abe4...ff9

AnonymBruker
Skrevet

Italienere er jo kjent for å være sylfrekke mot alle, så forundrer meg ikke. Elsker Italia, men de hater turister så antar de glemte at de selv var det.

Anonymkode: 6255c...8eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp med en far med fettfobi, så jeg har hørt så mangt. Sånn bare for å gjøre livet komplisert foretrekker jeg kraftige til feite mannfolk og har ikke turt å ta med meg en eneste av de som er slik hjem til pappa.

Selv kommenterte jeg kropp i min barndom, og vokste det behørlig av meg. Jeg er veldig lei meg for den opplevelsen du har hatt i badstua, ingen skal behøve å møte hets på den måten.

Anonymkode: c00a1...724

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...