Gå til innhold

Dater en mann med voksne barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg dater en mann som har to barn på 17 og 19 år. De bor annenhver uke hos faren, og skal sikkert bli boende hjemme hos mormor far i mange år fortsatt. Eldste er student fra høsten av, og skal studere i hjembyen og bo hjemme.  Jeg lurer på om noen her inne har erfaring med å date/ være i et forhold med en mann som har såpass store barn? Hvis jeg velger å gå seriøst inn i dette forholdet, hva kan jeg forvente i forhold til hvordan dette vil bli? Når de er så store, blir man jo ikke stemor, men kanskje en voksen venn? Hvor mye og nær kontakt er det forventet generelt sett at det skal bli? Hva om vi flytter sammen om noen år (jeg kommer ikke til å flytte sammen med en kjæreste så lenge han har voksne barn boende hos seg; så det må bli etter at de har flyttet), er det da vanlig at de voksne barna har egne nøkler og kan låse seg inn når som helst? Hva om vi ikke klarer å finne noe kjemi? Det vet man jo ikke før det har gått litt tid og man har møttes en del over en lengre periode. Hvor mye kontakt er det vanlig at man har med kjærestens voksne barn? 

Anonymkode: 31500...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er vanlig ay barn har nøkler hjem til foreldre. Uansett alder.

Anonymkode: 801f8...375

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine er voksne, de har nøkler og vet de er velkomne når som helst. Men de vet også at jeg ønsker å få beskjed før de kommer, så de står ikke uanmeldt på stuegulvet. 

Det samme gjelder for kjærestens voksne barn hos ham. 

Anonymkode: 71d16...f33

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har voksne barn. De har tilgang til nøkkel dersom de skal hjelpe meg når jeg er bortreist, men de har ikke egen nøkkel. De er voksne og bor ikke her lenger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine voksne, utflyttede barn har nøkkel til hjemmet. Men de ringer/ sender melding før de kommer. Fungerer greit. Jeg har også nøkler til deres hjem, men låser meg aldri inn, med mindre jeg har fått beskjed om å gjøre det. 

Anonymkode: fb81a...f80

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 og 19 er ikke "voksne barn" i mine øyne, men to tenåringer som trenger foreldrene sine en god stund ennå. Greit at den eldste juridisk sett er voksen, men en svært ung og uerfaren voksen! Vær tålmodig med dem et par-tre år fremover, så de får mulighet til å bli voksne på en trygg og god måte. Og hvor de ser det som en selvfølge at de kan gå ut og inn både hos mamma og pappa som de vil, selvsagt med respekt for avtaler/hensyn til deg og faren. 

Anonymkode: 94110...d5a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna her vil alltid ha nøkler, men er normalt å spørre om det passer når de er voksne da vi kan ha gjester/planlagt noe etc.

Anonymkode: dcc55...6f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

, er det da vanlig at de voksne barna har egne nøkler og kan låse seg inn når som helst? 

Anonymkode: 31500...e58

Selvfølgelig.

Samtidig et lurt valg å vente med å flytte sammen før barna har flyttet ut. Sjansen for at du ville følt deg som en «inntrenger» er ganske stor.

Anonymkode: ef41d...852

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke vanlig. Har man flyttet ut så kan man ikke bare komme og gå som man vil. Kunne jeg aldri gjort hjemme hos mamma eller pappa. Det er da deres hjem og jeg har et nytt hjem 

Mine barn får heller ikke nøkkel når de flytter ut. Bare hvis det er noe viktig.

Anonymkode: 7b637...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nøkler til min mor og stefar, jeg er 3. Reiser aldri hjem dit uten å avtale på forhånd. 

Anonymkode: a994b...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke orket bo med mann med barn. Vent til de er flyttet ut. 

Anonymkode: bb177...fcd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere flytte sammen i HANS bolig da? Da vil jo ungene alltid føle at det er "deres hjem" også, uansett, og at de har rett til å komme og gå som de vil.

Du kan kanskje be om at han (og du) selger deres eksisterende boliger og finner noe eget sammen etter hvert, når ungene har forlatt redet. Da blir det ditt og hans hjem, og ungene vil være på besøk. Ikke "hjemme hos seg selv" lenger.

Ville i hvert fall stått på ideen om å selge og finne noe nytt sammen, dersom boligen han har nå, er den som ekskona bodde i sammen med han...

Anonymkode: 73418...b62

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man har så vanskelig for å forholde seg til mannens særkullsbarn, så står problemene i kø. Rødt flagg til de grader. 

De kommer til å være en sentral del av hans liv for alltid. Du må bli en del av det eller holde deg unna. 

Det er ikke vanlig men heller ikke uvanlig at de har nøkler selv etter at de er utflyttet. Men når de vet det bor en dame der, vil hvem som helst sjekke på forhånd at det er greit at de kommer. Ikke bare buse inn i tide og utide. 

Anonymkode: 50615...fe9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hadde ikke orket bo med mann med barn. Vent til de er flyttet ut. 

Anonymkode: bb177...fcd

Hva med å faktisk lese hi? 

Anonymkode: a1a39...393

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...