AnonymBruker Skrevet 18. mai #1 Skrevet 18. mai Har måtte låne penger av meg selv. Og har liten inntekt så ser ikke når jeg skal få betalt tilbake. Trenger pengene på denne regningskontoen så er egentlig krise og har fått et problem her. Noen tips? Anonymkode: a65fb...296
AnonymBruker Skrevet 18. mai #3 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Har måtte låne penger av meg selv. Og har liten inntekt så ser ikke når jeg skal få betalt tilbake. Trenger pengene på denne regningskontoen så er egentlig krise og har fått et problem her. Noen tips? Anonymkode: a65fb...296 Lånt penger av deg selv?😅 Anonymkode: 82139...eb0 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai #4 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lånt penger av deg selv?😅 Anonymkode: 82139...eb0 Ja, for det var et råd? Håner du? Hva var det med det? Har ikke du flere kontoer? Regningskonto ligger jeg litt foran med. Anonymkode: a65fb...296
AnonymBruker Skrevet 18. mai #5 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, for det var et råd? Håner du? Hva var det med det? Har ikke du flere kontoer? Regningskonto ligger jeg litt foran med. Anonymkode: a65fb...296 Jo, selvfølgelig har jeg flere kontoer. Men hvorfor stresse med å «betale tilbake» til deg selv hvis du har tatt penger fra deg selv.. Du løser det. Du må gå gjennom å se hvor du kan kutte de neste ukene, har du 1 regning på 12 000 som skal betales ? Mulighet for å jobbe inn ekstra penger? Ting du kan selge? Utsette betaling på studielån osv. Vanskelig å gi råd når man ikke har noe særlig informasjon, men om det er sånn at de 12.000 var ment å bruke på husleie f.eks så sjekk med husbanken om du har krav på bostøtte (siden du tjener lite). Anonymkode: 82139...eb0 8
AnonymBruker Skrevet 19. mai #6 Skrevet 19. mai Altså, du har etter behov benyttet egen buffer-konto. Det jo hele vitsen med en slik konto. Så får du begynne å spare den opp igjen på ny, sette av litt hver måned. Hva er det du sliter med egentlig? Anonymkode: 11efd...de2 11 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai #7 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jo, selvfølgelig har jeg flere kontoer. Men hvorfor stresse med å «betale tilbake» til deg selv hvis du har tatt penger fra deg selv.. Du løser det. Du må gå gjennom å se hvor du kan kutte de neste ukene, har du 1 regning på 12 000 som skal betales ? Mulighet for å jobbe inn ekstra penger? Ting du kan selge? Utsette betaling på studielån osv. Vanskelig å gi råd når man ikke har noe særlig informasjon, men om det er sånn at de 12.000 var ment å bruke på husleie f.eks så sjekk med husbanken om du har krav på bostøtte (siden du tjener lite). Anonymkode: 82139...eb0 Beklager at jeg svarte deg litt for krast. Det var unødvendig av meg! Grunnen til at jeg skrev at jeg lånte av meg selv var for å forklare at det ikke er til andre. Ligger normalt en månede på forskudd før regningene kommer som er ca 20.000, men lå lånt 12.000 av dem. Så stresser på hvordan jeg skal få de inn igjen der. Anonymkode: a65fb...296 2
Fru Uperfekt Skrevet 19. mai #8 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Beklager at jeg svarte deg litt for krast. Det var unødvendig av meg! Grunnen til at jeg skrev at jeg lånte av meg selv var for å forklare at det ikke er til andre. Ligger normalt en månede på forskudd før regningene kommer som er ca 20.000, men lå lånt 12.000 av dem. Så stresser på hvordan jeg skal få de inn igjen der. Anonymkode: a65fb...296 Finn flasker, selg unna ting du ikke trenger, lev på ett absolutt minimum 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai #9 Skrevet 19. mai Røyker du sigaretter / tobakk ? Er du i jobb eller trygdet ? Jeg er trygda å det som hjalp meg var å gå ned fra altfor mange røyk til bare 3 om dagen. Ble spart inn ca 2000; i mnd. Anonymkode: eb831...807 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai #10 Skrevet 19. mai Du kan enkelt på nettsidene til Lånekassen utsette betaling av studielån, selg noe på Finn (en vase, sjal, bøker), evt søke 3 mnd avdragsfrihet på lånet ditt for å komme litt ovenpå igjen. I tillegg ha full kjøpe-stopp og leve på billig/enkel mat. 12.000 klarer du! Verre å utsette og få dyre avgifter pga forsinket betaling. Anonymkode: 11efd...de2 1
Snabeltann Skrevet 19. mai #11 Skrevet 19. mai «Garasjesalg». Etter våroppryddning? Stek vafler og selg. Minimum og planlegging av mat, ukedhandling og spis av fryser. Lei ut et rom eller hele boligen på Airbnb, bo hos venner eller familie.
AnonymBruker Skrevet 19. mai #12 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har måtte låne penger av meg selv. Anonymkode: a65fb...296 Du brukte altså penger du hadde. Det er normalt vil jeg si. Anonymkode: cd41e...a62 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #13 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Du brukte altså penger du hadde. Det er normalt vil jeg si. Anonymkode: cd41e...a62 Hva er det med leseforståelsen her! hun har brukt penger som skulle brukes til REGNINGER. Dette er ikke 12.000 hun hadde TIL OVERS. Anonymkode: e135d...c9e 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #14 Skrevet 19. mai Forstår det slik at det er flere regninger. Er det noen av de du kan be om betalingsutsettelse på? Men obs! Har du kredittkortregninger bør du kke utsette å betale på de! Kan du spørre jobben om forskudd på lønn? Hvis du får forskudd må du leve sparsommelig, for da må du huske at pengene skal vare lenger. Men det kan tenkes at neste lønning er feriepenger og at du da får litt mer enn vanlig? Også på sikt jobber du for å opparbeide deg en buffer, så du ikke trenger å ta av regningskontoen din når du trenger penger. Anonymkode: 44767...706 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #17 Skrevet 19. mai Får du feriepenger snart? Bruke de? Anonymkode: 23f83...542
AnonymBruker Skrevet 19. mai #18 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Kredittkort Anonymkode: 6f48d...102 Herlighet. Ikke rart folk havner på Luksusfellen om man skal bruke kredittkort for å betale tilbake til seg selv som man i utgangspunktet ikke har penger til heller... Anonymkode: 6813a...646 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai #19 Skrevet 19. mai Har du noe du kan selge? Klær, møbler, utstyr? Er mange som ser etter hundepass nå i sommer. Du kan fint få 2-500kr per døgn. Tilby småjobber som gressklipp, vask av terrasse, maling osv. Anonymkode: 0d370...1e6
AnonymBruker Skrevet 19. mai #20 Skrevet 19. mai Har du gullsmykker som ikke brukes, og som ikke har stor affeksjon verdi for deg, så kan du tjene lette og gode penger der, da det er høy salgspris på det nå Anonymkode: c2643...cad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå